Klamydia synnytyksen jälkeen

Kumpi petti?

  • mies

    Äänet: 6 100.0%
  • testi

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    6
C

Carielle

Vieras
Hei! Olen saanut vasta lapsen ja minulta todettiin klamydia virtsatietulehduksen yhteydessä. Ilmeisesti tauti on myös lapsellanikin, sillä viimeisen kerran olen seksiä harrastanut vielä raskaana ollessani. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä parisen vuotta, jonka aikana molemmat ovat tulleet testattaviksi. Viimeksi mies on käynyt klamydiatestissä tämän vuoden puolella kun olin n. puolivälissä raskaana. Tuolloin testi on näyttänyt negatiivista. Itselläni ei muita kumppaneita ole ollut ja mies TIETENKIN vakuuttaa samaa ja kehtasi vielä kysyä että onko lapsi hänen!!! En oikeastaan tiedä mitä uskoa. Salapoliisina olen kaivellut miehen puhelimen ja facebookin... Pari epäilyttävää tapausta tuli vastaan. Mies oli poistanut koko viestihistoriansa puhelimesta, paitsi parilta viime päivältä. Lokista löytyi kuitenkin eräs nainen, jonka kanssa ilmeisesti tekstaillut melko paljon. Itselleni henkilö oli täysin ventovieras. Lisäksi fb-viesteissä tyhjä profiili "facebook käyttäjä" jonka kanssa myös sydämet oli vaihdettu viime vuoden marraskuussa. En tosin tiedä kuka on tuo mysteeri käyttäjä, ilmeisesti poistanut profiilinsa... Voi siis hyvin olla jotain jätkien välistä läppää. Jutuista päätellen kuitenkin ovat olleet samassa työpaikassa.

Joko mies on pettänyt kun olen ollut viimeisilläni raskaana tai tauti on ollut meillä jo tavatessamme. Tuntuisi aivan uskomattomalta jos se olisi muka läpäissyt useamman testin. Ja eikös raskaanakin sukupuolitaudit testata, ainakin kun on alle 25-v.

Kokemuksia? Vertaistukea? Neuvoja otetaan vastaan.
 
Valitettavasti vaikuttaa siltä että miehesi on pettänyt. Tuskin noin moni testi näyttää väärää tulosta. Ei varmaan auta muu kuin nostaa kissa pöydälle vielä uudestaan.
 
Olen pahoillani :sad001 Miksi mies kävi vielä testeissä uudelleen jos kerta on useasti testattu? Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että mies on tuonut klamydian kotiin. Ehkä jopa itseltään hoidattanut sen pois kun on kuvitellut ettei ole sinulle siirtänyt ja siksi käynyt testeissä raskauden aikana?


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Miehellä oli virtsassa verta jonka takia on myös sukupuolitaudit tutkittu. En ainakaan usko että olisi hoidattanut salaa klamydiaansa... Luulisi kuitenkin sen verran haluavan suojella syntymätöntä lastaan. Mistä sitä tietenkään tietää, on varmasti sattunut maailmassa hullumpaakin. Suhde on ollut muutenkin kivikkoinen, joten en usko pystyväni jatkaa jos on pettänyt. Ja vielä pahimmalla mahdollisella tavalla.
 
Olen pahoillani. :¨( Miehesi ei varmasti pysty tapahtunutta selittämään mitenkään oman nahkansa pelastamiseksi. Ei siitä ainakaan hyötyä ole sillä ratkaisut teet itse kuitenkin. Älä kuitenkaan tee hätiköityjä päätöksiä. Vaikka nyt sattuukin niin lapsenne tarvitsee molemmat vanhemmat ja paras tilanne lapsen kannalta kuitenkin on molemmat vanhemmat saman katon alla mikäli siinä vähänkään on toivoa. Kivikoiden ja karikoiden kiertämiseen löytyy apuja jos molemmat vain niitä tosissaan haluavat käyttää.

Joka tapauksessa valheet päättyvät nyt tähän ja "kissa pitää todellakin nostaa pöydälle". Otat sen ajan mitä tarvitset asian sulattamiseen ja vihoittele jos tuntuu siltä. Kun aika on mielestäsi sopiva niin puhukaa asiat läpi ja antakaa molempien avata sydäntä ja olkaa rehellisiä.

Miehesi katuu varmasti tekoaan ja vielä enemmän sitä ettei hänessä ole ollut miestä kertoa sitä. Virhe on tapahtunut ja se tapahtui ennen raskautta, kuten yleisimmin, aivan liikaa juoneena. Siitä ei voi syyttää alkoholia eikä suhteen tilannetta jossa karille on ajettu useammankin kerran eikä tunnemaailmassa viimeaikoina ole juuri muu syttynyt kuin viha ja ärsytys. Satunnaiset kerrat kun toinen on yrittänyt jotain lämpöä saada aikaan niin toinen on pahimmissa tapauksissa mollannut toisen halut lyttyyn. Ero oli jo lähellä. Surullista. :sad001 Siispä ainoa syyllinen tilanteessa on mies.

Näitä ajatuksia miehelläsi todennäköisesti pyöri mielessä ennen tapahtunutta. "kotona ei saa... on mennyt huonosti... en ole pettänyt koskaan... aivan sama... ja tarve saada näyttää että vielä osaa... ei siitä jää kiinni... ei kukaan saa kuulla.. jos nyt kerran.. kuitenkin tulee ero... " inhottavaa mutta totta.
Nämä ajatukset tulivat sitten perästä. " Mitä olen mennyt tekemään... miksi minä... vastustan pettämistä yli kaiken... Pakko kertoa, mutta miten ja millon... " Hän oli jo kertoa, mutta sitten saitte tietää raskaudesta eikä eroa tullutkaan.. "En voi pilata kaikkea yhden virheen vuoksi... en halua särkeä sydäntä.. Menetän lapseni... En kerro... Käyn testissä --- negatiivinen ja ilmeisesti virheellinen. Sen harha-askeleen vuoksi miehesi on ollut entistä ahistuneempi, seksi on kiinnostanut entistä vähemmän koska on huono omatunto, on stressi ja fysiikka alkaa pettää... jne.

Sitten teille syntyi lapsi ja molemmat keskityitte siihen. Välillä kaikki jo tuntui menevän parempaan suuntaan ja rakkautenne lasta kohtaan on mittaamatonta. Eihän suhteenne toki ruusuilla tanssimista ollut siinäkään vaiheessa, mutta moni asia tuntui olevan jo paremmin kunnes sitten järkyttävä uutinen kuului "sinulla on todettu klamydia". Miehesi jossain vaiheessa esittämä kysymys "Onko lapsi minun" oli ehkä tyhmin kysymys ikinä ja typerää itsesuojelun yritystä ja valehtelua päin naamaa vaikkakin ihmetys ja järkytys hänelle oli aivan yhtä suuri kuin sinullekin.
Taudista ei ollut tietoakaan sillä aiemmissa tutkimuksissa ei todellakaan löytynyt mitään. Typerä miehesi on ollut mutta ei kuitenkaan niin typerä että yrittäisi salata klamydian.

Kaikista edellä mainituista tapahtumista seuraa päätöksesi jättää miehesi ja muuttaa erilleen. Tämän kuultuaan miehesi päättää viimein olla rehellinen ja kertoa, mitä oikeasti on tapahtunut ja kuinka paljon hän sitä katuu sillä menetettävää on aivan liikaa. (joku miettii.. "olisit miettinyt sitä silloin" ,mutta eipä hänellä tullut mietittyä loppuun asti.) Miehesi rakastaa sinua vaikka ei siltä varmaan ole tuntunut pitkään aikaan. Miehesi haluaisi korjata tulehtuneet välinne ja yrittää hyvittää tapahtuneen. Onko se sitten liian myöhäistä jää sinun päätettäväksi.

Toivottavasti tästä on edes jotain apua johonkin suuntaan. Vaikea näin "ulkopuolisena" julkisella palstalla on asiaa sinulle selvittää enempää, mutta toivottavasti tämä herättää sinut keskustelemaan miehesi kanssa kunhan ajatuksiltasi siihen olet valmis. Voimia sinulle.
 
Tietääkseni yhtäkään neuvolassa otettua pissanäytettä ei minulla ole lähetetty viljelyyn, vaikka olenkin alle 25. Neuvolan tikut eivät taida klamydiasta näyttää mitään? Veren kautta tutkittiin kuppa, hepatiitti ja HIV. Eli voi hyvin olla, ettei neuvolassa ole testattu sitä klamydiaa. Ainakin siellä pitäisi olla tietokoneella tieto klamydiatestin tuloksista jos on?
Joka tapauksessa jos suhteenne alussa olette molemmat käyneet testeissä, niin epäilen testien pettämistä. Eri asia sitten se, kuinka rehellinen mies on ollut siitä testituloksestaan jne.
 
Elikkä mies on tänne paljastanut tuon tunnustuksen "ulkopuolisena" ks. yllä, ei kehdannut päin naamaa sanoa ja kierteli ja kaarteli aluksi. Koko ajan yrittää valehdella vahinkoa pienemmäksi. Väittää että on harrastanut vieraan naisen kanssa seksiä vain kerran, hirveässä humalassa ja ennen raskautta. En tiedä miten se tekee asioita yhtään sen paremmaksi. Nainen on sitten ilmoittanut jälkeenpäin että hänellä on klamydia ja mies käynyt tämän vuoksi testeissä. Voi siis vain kuvitella millainen nainen kyseessä. Mies on kuitenkin ollut naisen kanssa vielä kk sitten yhteydessä tekstiviestein, mikä antaa ymmärtää että ovat tapailleet tai ainakin olleet yhteydessä sittemminkin. Oksettaa. Siihen jäi "ihana" perheenkeskeinen vauva-arki. Onneksi saan lohtua ja toivoa kauneimmalta ihmeeltä, lapseltani.

Jossain vaiheessa raskautta on otettu bakteeriviljely kohdunkaulalta, mutta tässä ei klamydiaa ole näkynyt tai muitakaan merkkejä tulehduksesta. Jouduin jäämään sairaslomalle ennenaikaisten supistelujen vuoksi ja tuolloin tutkittiin ettei kyseessä olisi mitään tautia joka supisteluja aiheuttaa.

Nyt haaveissa muutto omaan kotiin, omaan rauhaan ja toivottavasti myös onneen. Väliaikaisesti asumme vauvani kanssa omilla vanhemmillani, joilta saan tärkeää tukea. Näen kaikesta huolimatta tämän kamaluuden keskeltä silti paremman tulevaisuuden itselleni ja lapselle tietenkin.

Kai tällaistakin välillä sattuu. Tuntuu että kohtalolla on sormensa pelissä, paha saa palkkansa (ja menettää perheensä)
 
Todella vaikea tilanne, ei muuta kuin jaksamisia kaikille osapuolille.

Niin, ja klamydia näkyy testissä n. viikon kuluttua tartunnasta. Mitään maagista tapaa selvitä seulasta läpi ei ole, ellei sitten ole sitä tartuntaa saanut vaikka kurkkuun tai peräaukkoon jolloin ei näy virtsakokeessa. Eli jos nyt väitetään että vain kerran ja ennen raskautta niin en ihmettelis yhtään jos epäilet sitäkin, varsinkin, jos viestejä on yhä vaihdettu. :sad001 Jos on kohdunkaulalta testattu negatiivinen ja myöhemmin positiivinen niin siinä välissä se on hankittu ja mies on saattanut käydä testissä liian aikaisin tai tosiaan saada sen klamydian jonnekin muualle.
 
Voi, että mikä tilanne :sad001 Ja voi että mikä sika! ei tuollasita voi edes mieheksi kutsua. Anteeksi nyt haukut, mutta en voi olla kuvittelematta omalle kohdalle. En tajua miksi ihmiset eivät voi miettiä tekojensa seurauksia pidemmän päälle ja varsinki kun ollaan perhettä perustamassa. Voimia sulle tuohon tilanteeseen, hyvä että sinulla on ihmisiä tukenasi. Kyllä kaikki vielä järjestyy paremmin päin, vaikka nyt tuntuu hankalalta. :<
 
Ja gallup kyselyyn oli pakko vastata mies. Enkä ite tossa tilnateessa ees miettis yhten illan juttua vaihtoehtona jos vieläki viestittelivät :eek: Ja ei se yhen illan juttu varmaan sitä yhtään sen parempi olis ollutkaan... Onneksi tajusit lähteä, etkä jäänyt odottamaan josko joskus mies asettuis aloilleen.. sillä tiedän ihmisiä jotka näin ovat tehneet, saavat maksaa virheestään 10 vuoden kuluttua miettien kumpa olis eronnut jo aikaa sitten.,
 
Voi ei :sad001 kurja tilanne.. Täälä otetaan kaikki sukupuolitauti testit automaattisesti neuvolassa, ihan paperille laitetaan nimi, että odottava äiti hyväksyy testattavaksi.
Ei millään pahalla, mutta mä en olis niinkään varma että puoliso olisi välttämättä kertonut klamydiastaan vaikka sellainen olisi todettu. On tässä vuosien aikana niin paljon kuullut ja nähnyt mitä ihmeellisimpiä juttuja.. Eikä mies sitä juttua siinä vaiheessa välttämättä ajattele loppuun asti.
Ei muuta kuin kissa pöydälle ja faktat tiskiin :) Helppoahan se ei ole, mutta se on ainoa keino miten saatte molempien mielen rauhalliseksi. En nimittäin usko että mieheskään tällä hetkellä kovin hyvin öitään nuku..
Klamydia voi tietääkseni uusiutua?! Eihän kummallakaan ole ollut sitä ennen teidän suhdetta?
Tsemppiä, onnea ja kaikkea mahdollista sinne! :)
 
Takaisin
Top