Kkm lääkkeellinen tyhjennys

Anskuliini-

Silmät suurina ihmettelijä
Olin viime tiistaina ensimmäisessä ultrassa, viikkoja piti olla 12+2. Pikkuinen oli lopettanut kasvunsa rv 6+2. Sain lääkkeet kotiin, 4 cytotecia jotka piti ottaa torstaina. Pillerit otin klo 14 ja vuoto alkoi klo 17. Sitä tuli reilusti ja hyytymiä myös. Kivut oli aivan kamalat ja klo 02 piti lähteä päivystykseen, jossa ultrattiin ja lääkäri sanoi, että kaikki on tullut ulos, enää jäljellä jotain nesteitä. Sain myös 4 pore panacodia mukaan. Nyt sunnuntai-iltana tuli järkyt kivut ja hyytymiä taas. Oli pakko ottaa panacod. Miten kauan näiden kipujen oikein kuuluu kestää? Vuoto tietenkin monta viikkoa(?), mutta nää kivut on järkkyjä. En saanut edes kunnon ohjeita polilta...
 
hei,

voimia sinulle suuren surun keskellä. Viestistäsi on jo monta päivää. Toivottavasti voit jo paremmin, vaikka henkinen puoli vaatii aikaa eliniän :( Piti vaan kirjoitella tuosta lääkkellisestä puolesta. Hyvä ystäväni joutui kokemaan myös tuon lääkkeellisen vaihtoehdon. Itse halusin oman km:n kohdalla kaavinnan. Ystävälläni suurin piirtein sama tilanne kuin sinulla. Hänellä kesti useita tunteja nuo kivut, mutta heikkenivät milteimpä sitten yhtä nopeasti kuin alkoivatkin. Tsemppiä sinulle! <3
 
Kiitos vastauksestasi! Olen siis aloittaja, jouduin vain tekemään uuden profiilin tänne. Mulla kävi niin, että silloin sunnuntai-maanantai yönä oli pakko lähteä ensiapuun, kun kivut olivat niin pahat. Ultrasivat vain, ja totesivat, että juujuu kaikki on tullut pois ja kohtu vain vielä supistelee. Sain lisää panacodia mukaani. Kivut kestivät yhteensä viikon ja vuotoakin vain sen viikon verran. Nyt uutta yritystä...
 
Onneksi kohtu oli tyhjentynyt, ettei tarvinnut tehä kaavintaa päälle. Hyvä että sait lisää kipulääkettä... tuo lääkkeellinen tyhjennys on niin raju : / Toivottavasti pääsette tuotapikaa uuteen yritykseen. Sanoiko lääkäri mitään, että olisi hyvä pitää yksi kierto välissä tai jotain? Joillekin on noin sanottu... ... Onnea yrityksiin teille ja voimia <3 Ja toki jos haluat niin tule keskustelemaan tuonne kuumeilupuolella raskaaksi 2011 puolelle :) tai kohtahan se on 2012 :)
 
Joo, itsekin olen helpottunut ettei tarvita kaavintaa. Meille on aikaisempien km jälkeen sanottu, että täytyy odottaa yksi kierto, ennenkuin saa alkaa yrittää taas, mutta nyt sanottiin että heti vaan yrittämään. Täytyy tulla kurkkaaman tuo kuumeilupuoli! :)
 
Heippa!

Voisin kertoa tänne oman tarinani. Eli 05.01.12 mentiin mieheni kanssa np-ultraan, mitä jännitin kovasti. Isku tulikin vasten kasvoja, kun ultralla katsottiin ja löydöksenä olikin eloton sikiö :(
Kehitys oli loppunut viikolla 9, eli kähes kolmisen viikkoa oli jo elottomana ollut.

Keskeytynyt keskenmeno siis. Minulla ei ollut mitään aavistusta asiasta, koska oireitakin oli edelleen, mutta ne tietenkin jatkuvat pitkäänkin, vaikka masussa ei enää elämää olisikaan.
Ei ollut tullut mitään vuotoa eikä kipuja.

Sain osastolla sitten heti ultran jälkeen ensimmäisen tabletin suun kautta, lääkkeellinen tyhjennys aloitettiin siis välittömästi.
Ei siitä mitään tapahtunut, pikkusen vain paineen tunnetta ja seuraavana iltana pientä rusehtavaa vuotoa.

07.01 sain luvan aamulla laittaa seuraavat kaksi tablettia emättimeen, kivut alkoivat hetken kuluttua, vaikka kipulääkettä otinkin. Vuoto alkoi vasta tasan 4 tunnin kuluttua tablettien laitosta, kun olin jo laittamassa 2 seuraavaa tablettia emättimeen ( piti laittaa, jos vuoto ei ala 4 tunnin sisällä ensimmäisten tabl. laitosta ) no, eipä tarvinnu laittaa, kun veret holahtivat käsille. Ja sitä sitten vuotikin ihan lorisemalla ja tuli kunnon klöntit myös ( varmaan aika nopeati se sikiö ulos tuli )

Kivut olivat sietämättömät pancodeista huolimatta. Sainkin illalla polilta ohjeeksi ottaa ne kaksi lääkettä vielä suun kautta, että saadaan kohtu nopeammin tyhjentymään. Ja vuoto + kivut jatkuivat myös seuraavana päivänä, olivat pikkusen jo helpottaneet.

No, tänään sitten vuotoa vähän vähemmän, mutta reippaasti edelleen. Puolilta päivin vessareissulla tunsin jotain ulos tulevan, vaan enpä saanut tulemaan, kun oli jäänyt jonnekkin kohdunsulle kiinni.

Ei muuta kun, soittoa naistentautien poliklinikalle, missä pyysivätkin heti sinne, soitto vaan töihin, etten iltavuoroon pääsekkään. Olin jo varma kaavinnasta, olin tosi hermostunut.

Onneksi ei tarvinnut, saivat synnytysteihin kiinnittyneen istukan vedettyä pois, jonka jälkeen ulrasivat ja totesivat kohdun oikein hyvin tyhentyneen! Vain jälkivuotoa enää.

Sain kuitenkin vielä ajan lääkärille jälkitarkastukseen 3 viikon kuluttua ja jos kaikki on hyvin, niin voidaan ehkä saada lupa uuteen yritykseen piankin :)

Tsemppiä kaikille keskenmenon kärsineille!!

Kyllä tästäkin selvitään.. luonto hoitaa tehtävänsä. Ja toivottavasti seuraava raskaus menisi paremmin <3
 
Takaisin
Top