Kkm, lääkkeellinen tyhjennys, uusi raskaus

susannne

Varmaotteinen viestittelijä
Helmikuunmammat 2016
Tammimammat 2018
Minulla oli keskeytynyt km noin rv 15 joka todettiin vasta rakenneultrassa rv 20+2. Lääkkeellisessä tyhjennyksessä olin maanantaina 26.1.. laskettu aika piti olla 10.6..

Nyt toiveena olisi uusi raskaus. Sitä ennen tietysti odotellaan ekat kuukautiset ja 10.3. jälkitarkastukseen, jossa kuullaan onko sikiöstä tai verikokeistani löytynyt syytä keskenmenolle ..

Raskaus oli minulle ensimmäinen. Heinäkuun alussa jätettiin pillerit pois ja plussa testin tein kolmen kuukauden päästä. Tärppi tuli siis jo kolmannella yrityskierrolla.. toivottavasti seuraavakin raskaus alkaisi yhtä nopeasti..

Nyt haluaisinkin kuulla muilta keskiraskauden keskenmenon ja lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneilta, kuinka nopeasti olette raskautuneet uudelleen? Koska tyhjennyksen jälkeen tuli ensimmäiset kuukautiset ja kaianko meni plussaan? Ja kauanko aiemmin on mennyt raskautumiseen?
 
Meillä todettiin alkuraskauden keskeytynyt keskenmeno nt-ultrassa, kun viikkoja piti olla 13+0. Emme olleet käyneet alkuraskauden ultrassa ja järkytys oli hirveä, kun alkio vastasi viikkoja 6+3. Ilmeisesti istukka oli pitänyt yllä raskausoireita, jotka olivat laantuneet vasta noin viikkoa ennen ultraa.

Kohtu yritettiin ensin tyhjentää lääkkeellisesti, mutta tyhjennys ei onnistunut kunnolla. Kunnon vuotoa oli noin viikon verran, jonka jälkeen se jatkui vielä pari viikkoa tiputteluvuotona. Tein raskaustestin ohjeen mukaan 3 viikon kuluttua tyhjennyksestä. Testi oli positiivinen, vaikkakin haalea. Viikon kuluttua tiputteluvuoto alkoi uudelleen ja raskaustesti oli samannäköinen kuin viikkoa aikaisemmin. Hakeuduin naistentautien poliklinikan päivystykseen, jossa hcg määritettiin verestä (75) ja ultralla kohdussa näkyi edelleen kohtalaisesti raskausmateriaalia. Kohtu tyhjennettiin imulla samantien päivystyksessä. Imutyhjennyksen jälkeen vuotoa kesti viikon verran ja 10 päivän kuluttua tyhjennyksestä raskaustesti oli negatiivinen.

Ensimmäiset kuukautiset alkoivat tuhruvuotona kp 27. Vuoto muistutti km:n jälkeistä tiputteluvuotoa. Kuukautiset alkoivat kunnolla kp 32 ja kestivät seitsemän päivää. Meillä alkoi juuri yk 5 keskenmenon jälkeen. Uusi raskaus ei ole alkanut vielä. Kuukauden kuluttua keskenmenosta on aikaa puoli vuotta. Keskenmennyt raskaus oli meillä ensimmäinen ja se alkoi yk 1:stä e-pillereiden lopettamisen jälkeen.
 
Minulla oli kkm rv8+4, joka tyhjennettiin lääkkeellisesti. Tyhjennys onnistui hyvin ja kohtu oli ihan puhdas viikon päästä ultrassa. Ensimmäinen kierto tyhjennyksen jälkeen oli 36 päivää ja se oli ovuloimaton. Normaali kiertoni oli ollut 27-29 siihen asti. Tuon ensimmäisen kierron jälkeen kierto tasaantui kellontarkasti 25 päivän mittaiseksi. Normaaleja kiertoja ehti välissä olla kolme ja neljännestä jäi mukaan kaksoset. Ensimmäistä plussaa yritettiin vuosi, joten noinkin nopea raskautuminen yllätti.
 
Minulla todettiin kkm marraskuussa 2013 rv11+. Tämä oli toinen raskaus, ensimmäinen oli kohdunulkopuolinen. Lääkkeellinen keskeytys epäonnistui, lopullinen keskenmeno tuli n.kk kuluttua joulukuussa. Tyhjennyksessä tuli vuotoja ja polttoja. Luulin homman olleen siinä. Kunnes joulukuussa kohtu tyhjentyi lopulta todella runsaalla vuodolla. Tammikuun alussa minulla ensimmäiset kuukautiset, ja helmikuun alussa raskaustesti oli jo positiivinen. Kuukautiset sekoittuivat jälkivuotoon joten en ensin edes tajunnut olevani raskaana. Tulin siis hyvin pian raskaaksi kkm jälkeen, nyt poikani 3kk vanha.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja toivottavasti sinullakin tärppää pikimmiten :)
 
Mulla todettiin kkm rv 18, oli mennyt kesken joskus viikoilla 16-17. Lääkkeellisesti tyhjennettiin 1.9. Kuukautiset alkoi reilun 4 vkon päästä tyhjennyksestä ja kierto palautui heti normaaliksi. Kahdet kuukautiset odotettiin ennen uutta yritystä, koska mä odotin pääsyä leikkaukseen, jota raskausaikana ei voitu tehdä. Toisesta yrityskierrosta sai alkunsa tämä raskaus, nyt 10+6. Aikaisemmat kaksi raskautta saaneet myös alkunsa tokasta yrityksestä.
 
Minulla on ollut ensimmäinen kkm jo kauan sitten. Silloin tulin ns. vahingossa raskaaksi, se oli tuulimuna, joka huomattiin varhaisultrassa. Silloin tapana oli tehdä kaavinta. Kaavinnan jälkeen piti odottaa vähintään 1:det kuukautiset, ja raskauduin heti siitä ensimmäisestä mahdollisuudesta. Nyt syksyllä koin kkm:n, tyhjennys tehtiin 5.12. Kaikki materiaali poistui onneksi kerralla. Ekat menkat alkoivat 28.12 ja yritystä heti menkoista alkaen. Nyt odottelen toisia kuukautisia alkaviksi lähipäivinä. Kierto lyheni keskenmenon jälkeen 26 päiväiseksi, ennen ollut 28 pvää.
 
Minulla alkoi ensimmäiset kuukautiset 37 päivää kkm jälkeen,olin silloin n viikolla 12+4 mutta alkio vastasi n viikkoa 5-6. Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys lokakuussa ja vuosin pitkään, ensimmäiset kuukautisetkin kestivät melkein kolme viikkoa. Sen jälkeen ollut 28 päivää kierto,viimeisin oli taas 37 päivää. Et tiedä sit miten jatkossa.. (Plussa tikkuun ois kyllä kivempi :wink)
 
Susannne, tuolta kesäkuisista huutelen.. On välillä tullut mietittyä miten menee ja joka uutta raskautta suunnittelette. Tsemppiä ja kaikkea hyvää. :) Tuuhan kertomaan mitä jälkitarkastuksessa selvisi.
 
Moonflower, kiitos kysymästä :)

Huomenna tosiaan jälkitarkastus. Nukkumaan pitäisi alkaa, mutta kattoo nyt kuinka uni tulee kun jännittää/pelottaa..

Ensimmäinen uusi yrityskierto menossa nyt.
 
Mulla oli 2010 eka raskaus ja 2vko ennen joulua todettiin tuulimuna raskaus ja Kättärillä oli heti seuraavana päivä tyhjennyslääkkeiden laitto ja se men hyvin ja 10kk päästä näytti plussaa ja oltiin onnessame,mutta si 3vko ennen häitä oli eka ultra ja todettiin keskeytyneen 7+6 ja piti olla 12vko menossa,Tää ei si menny niin kuin trömsöössä vaan kaavintaan mentiin seuraavalla viikolla.
2013 tammikuussa saatiin pieni tytöntyllerö syliimme ja seuraavana tammikuussa kasvoi perhe potralla pojalla,En si kersku mutta maksoin kovan hinnan nimittäin miulla todettiin alkanu sydälihaksen kovettumissairaus kun esikossa rankka myrkytys ja sydän oli turvonnu ja suurentunu ja kuopuksessa kanssa myrkytys ja aortanseinämän paksuuntuma. Sydän ei kestä enään kolmatta joten teetin sterilisaation.
Ite piän tätä semmosena Luoja antoi takas sen minkä otti.
 
Takaisin
Top