Kkm ja uuden raskauden yritys

Rapumamma

Puuhakas puhuja
Moi. Olen jättänyt foorumin useiksi viikoiksi ihan tietoisesti. Kiitos kaikille tsemppauksista. Sain siis kkm:n maalis-huhtikuun vaihteessa (n. Rv 6+1), ja se todettiin huhtikuun alkupuolella. Tyhjennysvuoto alkoi 8.4. Nyt kohtu on tyhjentynyt ja raskaustesti nega. Mistä voin tietää yhtään kiertoni vaihetta? Normi rytmin mukaan kuukautisten pitäisi alkaa näinä päivinä, mutta tuskin nyt kuitenkaan alkaa kun vasta hiljattain loppui tyhjennysvuoto. Eli milloin voin olettaa ovuloivani? Tai jos raskaudun nyt suoraan niin mistä voin tietää milloin hedelmöitys on tapahtunut tai että milloin kannattaa tehdä mitäkin testejä? Tilasin just raskauskeijusta testipaketin missä 7+3 herkkiä testejä, siis ovis ja raskaus. Mitä kokemuksia teillä, milloin alkanut uusi raskaus ja missä vaiheessa olette saaneet plussan ja miten, kotona, labrassa vai ultralla? En malttaisi odottaa ekoja menkkoja sitä paitsi kun kuitenkin halutaan harrastaa seksiä niin enhän mä voi tietää jos vaikka hedelmöitys tapahtuu

Hei, minulla on "positiivinen" kokemus kkm jälkeisestä raskautumisesta. Sain siis muutama vuosi sitten kkm, olikohan muistaakseni rv7+5 vaikka olisi pitänyt olla isompi. Minulle tehtiin lääkkellinen tyhjennys, jonka jälkeen jälkivuotoa tuli parisen viikkoa. Kuukautiset alkoi sitten siitä kahden viikon kuluttua ja tulin siitä kierrosta heti raskaaksi. Eli kuukauden päästä olin jo uudelleen raskaana ja siitä syntyi terve lapsi. Eli nopeakin raskautuminen on mahdollista ja luulen että kroppa ottaakin uuden raskauden helpommin vastaan.

Hei, minulla on "positiivinen" kokemus kkm jälkeisestä raskautumisesta. Sain siis muutama vuosi sitten kkm, olikohan muistaakseni rv7+5 vaikka olisi pitänyt olla isompi. Minulle tehtiin lääkkellinen tyhjennys, jonka jälkeen jälkivuotoa tuli parisen viikkoa. Kuukautiset alkoi sitten siitä kahden viikon kuluttua ja tulin siitä kierrosta heti raskaaksi. Eli kuukauden päästä olin jo uudelleen raskaana ja siitä syntyi terve lapsi. Eli nopeakin raskautuminen on mahdollista ja luulen että kroppa ottaakin uuden raskauden helpommin vastaan.
Kiitos vastauksesta:happy: mietin vaan et jos raskautuu jo ennen menkkoja niin mistä voi tietää.. Eli millon kannattaa ylipäätään odottaa ekoja menkkoja alkavaksi..

Mulla melkein samat mietteet! Olisi kiva kuulla kokemuksia muilta.

Oltiin raskausviikolla 6 kun tuli keskenmeno ja vuotokin alkoi näköjään täsmälleen samana päivänä kun sinulla.

Tuntuu, että siitä on jo pitkä aika, enkä millää malttaisi odottaa menkkoja ja yrityksen aloittamista uuestaan. En oo nyt testannu ovulaatiota ja muutenki oon yrittäny ottaa rauhassa, ootella menkkoja ja jättää vähemmälle stressin, olojen seurailun yms. Mutta ei tässä kyl millää jaksais vaa ootella.:rolleyes:

Jep mulla siis 23.3. Oli varhaisultra jossa ei näkyny sykettä, niin arveltiin vain vähän nuoremmaksi alkioksi. No reilun viikon päästä menin uudestaan ja kätilö totes että kehitys ei oo jatkunut ja sykettä ei oo. Siitä muutaman päivän päähän sain poli ajan ja annettiin lääkkeet. Alkio oli siis kuollut joskus 23.-25.3. Mutta luulin vielä sen jälkeen olevani raskaana:smiley-angry017

Jep mulla siis 23.3. Oli varhaisultra jossa ei näkyny sykettä, niin arveltiin vain vähän nuoremmaksi alkioksi. No reilun viikon päästä menin uudestaan ja kätilö totes että kehitys ei oo jatkunut ja sykettä ei oo. Siitä muutaman päivän päähän sain poli ajan ja annettiin lääkkeet. Alkio oli siis kuollut joskus 23.-25.3. Mutta luulin vielä sen jälkeen olevani raskaana:smiley-angry017

Voiei. Voimia kovasti. Keskenmeno on rankkaa.. Hetken kerkeää olla raskaana ja iloita.

Me ei keretty ollenkaan ultraan. Pohdin vielä menisikö vai ei. Toisaalta itellä oli aika epäuskoinen olo ja pelko siitä ettei tämä kestä. Joten aattelin et voisi olla hyvä mennä. Noh vuoto kerkesi kuitenkin alkaa. Minut onneksi otettiin heti vastaan polille ja ultrattiin. Itse olin jo siinä kohtaa aivan varma, että kesken on mennyt. Mutta tavallaan toi kuitenkin helpotusta tilanteeseen, että lääkäri tutki ja totesi tilanteen. Minut tutkinut lääkäri oli hyvin empaattinen, hän jopa lähti saattamaan minut verikokeeseen, kun ei ollut varma onko korona vaikuttanut siihen. Yritti luoda uskoa tulevaan.

Minulla oli siinä kohtaa jo hcg arvo alle sadan. Ja vuotokin oli jo aikamoista. Alkoi aika rytinällä. Puoliso oli onneksi kotona lohduttamassa ja jäätiin sattumalta juuri yhdessä lomalle sulattelemaan asiaa. Teki hyvää olla vaan kotona pari viikkoa.

Mulla tehtiin maaliskuun alussa rv 7+5 lääkkeellinen tyhjennys, sykkeetön alkio vastasi rv 6+5. Vuotoa tuli vaihtelevasti melkein 3 viikkoa. Raskaustesti oli nega 2 viikkoa tyhjennyksestä ja ekat menkat tuli 30 päivää tyhjennyksestä. Ovistestit ei ehtinyt tuohon tyhjennys kiertoon mukaan, mutta seuraavassa kierrossa ovis+ normaalisti ja kierto myöskin 30pv.
Muok. Ei siis tullut plussaa vielä. Nyt 3 kierto km jälkeen menossa, mutta koko ajan yritetty.

Mulla oli kkm joulukuun lopussa ja lääkkeellinen tyhjennysbrv 11+0. Mulle sanottiin, että uutta raskautta saa yrittää heti, kun raskaustesti on negatiivinen. Silloin tietää onko alkanut uusi raskaus vai jäänyt vanhaa materiaalia kohtuun, kun testi näyttää plussaa seuraavan kerran. Tyhjennysvuoti kesti 9pv, mutta sain sitten kohtutulehduksen. Negan tein 2 vko tyhjennyksestä. Menkat alkoi 30pv tyhjennyksestä eli heti lähti melkein normaali kierto käyntiin. Nyt jo menossa viides kierto kkm:n jälkeen. Plussa tuli kolmannesta kierrosta, mutta oli kemiallinen eli edelleen yritetään.

Jos raskautuu jo tyhjennyskierrosta, niin raskauden kesto tarkistetaan ultralla. Mutta toki kotona ensin testi.

Ovuloin km vuodon loppumisesta 2 viikon kuluttua eli heti. Ja nyt raskaana ollaan vuodon alusta 5+3 ja ovulaatiosta 4+3. Tänään mittautin hcg ja se oli yli 700, olen tosi toiveikas ❤️

Tsemppiä sullekin, ei kun yritystä ja tikuttelua vaan :)

Nyt selkeesti veristä vuotoa, eli normi menkkojen kaltaista! Voiko näin pian km:n jälkeen alkaa, vai onko kyseessä vain km:sta toipumisen takapakki..

Omaan kokemukseen perustuen sanon että voi hyvinkin olla menkat, jos kerran tyhjennysvuodosta juurikin kuukausi. Mulla tosin ekat menkat oli niin runsaat, ettei kyllä jäänyt epäilystä

En nyt tiedäkään.. Vuoto on taas aika ruskeaa, niukkaa ja läpikuultavaa ja joukossa kiinteitä hyytymiä..
Sieltä saattaa vielä vanhaa verta vuodella. Onko mitään kipuja/vaivoja?

Mulla tyhjennyksestä nyt kp 40, tuhruvuoto alkoi toissapäivänä, ruskeaa väriltä, toivon että menkat alkais. Viime perjantaina raskaustesti näytti vielä positiivista, huomenna katsotaan verikokeella hcg. Toivon että olis tosi matala jo :smiley-angelic001

Sieltä saattaa vielä vanhaa verta vuodella. Onko mitään kipuja/vaivoja?

Mulla tyhjennyksestä nyt kp 40, tuhruvuoto alkoi toissapäivänä, ruskeaa väriltä, toivon että menkat alkais. Viime perjantaina raskaustesti näytti vielä positiivista, huomenna katsotaan verikokeella hcg. Toivon että olis tosi matala jo :smiley-angelic001
Ei oo mitään vaivoja, viime ke oli raskaustesti kotona nega. Ja täysin vuodottomia ja tuhruttomiakin päiviä oli jo välissä. Eilen oli vähäistä kirkkaanpunaista vuotoa missä klimppejä, tänään niukempaa ja ruskeampaa missä semmosia sitkeen näköisiä roikaleita:yuck:

Ei oo mitään vaivoja, viime ke oli raskaustesti kotona nega. Ja täysin vuodottomia ja tuhruttomiakin päiviä oli jo välissä. Eilen oli vähäistä kirkkaanpunaista vuotoa missä klimppejä, tänään niukempaa ja ruskeampaa missä semmosia sitkeen näköisiä roikaleita:yuck:
Ei varmastikkaan mitään huolestuttavaa ja testikin ollut nega. Toivottavasti pääset pian normaaliin kiertoon.
Mulla viime vuonna vuoteli pitkään hematooma, hiljakseen tiputteli vanhaa verta. Viimeksi sain lääkkeet kahteen kertaan, kun ekalla kerralla ei kohtu kunnolla tyhjentynyt. Nyt luulen että onnistui paremmin, ainakin vuodon määrästä päätellen.

Liittyikö hematooma siis keskenmenoon, oliko sinne jäänyt jotain materiaalia?
Ilmeisesti liittyi keskenmenoon, tarkkaan en osaa sanoa. Ekassa jälkitarkastuksessa raskausmateriaalia vielä oli kohdussa ja siksi sain lääkkeet. Tästä n. kuukauden kuluttua näkyi hematoomaa ja hcg oli jo hyvin laskenut alle 20, hematoomaa siellä enään näkyi. Mulla oli myooma kohdunsuun paikkeilla, joka hieman hidasti kohdun tyhjentymistä. Oli vähän monta monessa. Koko prosessi kesti n. 2,5 kk. Pitkä aika ja vaati kärsivällisyyttä. Olen kuitenkin tyytyväinen ettei kaavintaan päädytty.

Takaisin