kivut ja kolotukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Elikkäs tänne vaan purnaamaa aiheesta.
Mulla on nää nivus ja varsinkin häpyliitoskivut ihan helvetillisiä.
Nytkään mikään asento ei ole hyvä ja sattuu[:'(]
Siis täähän tuntuu lähinnä siltä että olis ton häpyluun kolauttanu
oikeen kovaa jonnekin. Tätähän mulla ollut jo joskus rv 16 alkaen...
Ja pahenee vaan, otti nokkiinsa kun istuin sokerirasiuksessa 2h huonolla tuolilla.
Ääääääh... helppais nyt edes vähän. Että pystyis edes aloillaan olemaan,
hienoa lähteä pian kummitytön 6kk vahdiksi kun et mitään pystyisi tekemään.
Onneks on ukko mukana sitten nostelemassa [:)]

Mua sattuu usein oikeeseen kylkeen/selkään. Monesti tämä ilmenee, kun istun jossain pehmeällä kuten sohva tai autonpenkki. Välillä on myös häntäluun alue (?) kipeä. Ja sit minuu väsyttää ja ei saa unta ku kylkeen sattuu ja jos saa unta, ni herää sitte vessaan ja taas huomaa sen kivun eikä saa unta ja kun on nukahtamassa, ni vauva päättää potkia, ja ja ja... jospa tää tästä. Töissä on tosi pirteetä.

Hih - tästähän kehittyy hauska ketju:

Jos makaan ihan selälläni ja alan nauraa kunnolla, niin se repäisee oikealla puolella, sisältä, tuossa kyljessä. Olisko kohdun kiinnikkeet? Tai sama jos makaan selällä, ja kurotan jotain oikealla kädellä vasemmalle puolelle. Sattuu. Mies on aina hurjan huolissaan kun huudahdan au au au. Mutta itse en välitä. Pitäiskö?

Mun alkuraskaus (tarkoitan viikoille 23-24) meni tosi hyvin, ei mitään pahoinvointia tms, paitsi nyt ummetusta.
Mutta auta armias tässä ihan yhtäkkiä on tullut kaikenlaiset vaivat samalla kertaa:

HÄNTÄLUUn seutu tosi kipeä (epäilin peräpukamia ensin), aina istuessa ja asentoa vaihtaessa sattuu aij!!
NENÄ: Poskiontelon tulehdukset kaltaiset vaivat kun ei hellitä millään, sain jo yhden antibioottikuurin tulehdukseen, mutta taitaa vaan johtua raskaudesta. Tämä ihana vaiva saa nenän särkemään tavallistakin enemmän pienistäkin asioista, tupakansavu on pahin.
TURVOTUS, ei ilman tukisukkia voi nousta sängystä ylös. Armotonta. Vaikka juon paljon vettä, ei auta. Istumatyö on se suurin syyllinen.
LONKKA klonksuu ja särkee, varsinkin oikea puoli.
AHDISTAA henkeä toisinaan, en tiedä painaako maha keuhkoja vai mikä on.
SELKÄ särkee ja kramppaa, kun ei pysty venyttelemään enää eteen ja alas kunnolla. Hierojalle tarvis päästä, mutta se on kallista lystiä.

Siinä ne sit suurimmat olikin, heh.... olisin saanut jo sairaslomaakin muutaman päivän, mutta ajattelin vielä sinnitellä joulukuuhun asti, jos sitten katsotaan mikä on tilanne. Töissä istuminen on kyllä tuskaa! Jos tästä pahenee niin ei voi kuin ottaa saikkua, vaikka pomo ei siitä tykkää. Mutta toisaalta, hän on kyllä ollut aika töykeä mulle raskausuutisesta alkaen, että In your face, AH.-... [:-]

möllimöykky: kokeile sitä sarvikuonoa (nenäkannu) sun nenään. Auttaa oikeesti. Ja jalkojen turvotukseen Weledan Venadorn (tai jotain) voide. Ja turvotukseen muuten, käy uimahallissa. Ilmeisesti vedenpaine auttaa verta liikkumaan paremmin raajoissa.

Jenni, juu sarvikuono on kyllä hyvä kapistus! Olen nyt käyttänyt päivittäin vähintään kerran noin viikon ajan, mutta nyt siitä ei oikeen tunnu olevan pysyvää apua. No, täytyy jatkaa ahkerasti sen käyttöä, jos tämä tästä muuttuisi. Sen takiakin epäilen tän olevan raskaudesta johtuva, kun ei meinaa poistua vaiva.

Täällä myös alaselkä reistaillu [:o] Töissä ollessa heti kun kassalta nousen, meinaa jalat lähteä alta. [>:] Oikein vihlasevia kipuja, jotka hiejastuu sitte jalkaan. Olenki nyt töissä linkannu menemään. [:D]

Nyt on ollut myös noita hengenahdistuksia, joutuu välillä kunnolla haukkomaan henkeä kun ei meinaa muuten kulkea normaalisti. [&:]

Jep, mutta muuten on mennyt kyllä hyvin! Välillä kävellessä vaavi päättää puskea itseään vatsaa kohti niin että tuntuu pieni paine siinä kohdassa kun ottaa askeleen. Mutta tuo ei minua haittaa, hieman ehkä inhottavan tuntuista, mutta samalla ihanaa kun tietää että vauva siellä muljuaa [:)] <3

Möllimöykky: apteekista saa myös ostaa ihan spray muotoisena suolavesiliuosta. Sitä voit pitää mukanasi sitä. Ja kun olin kipeenä niin vedin aamuin illoin nenäkannulla.

Voi jestas...

Lonkkia särkee öisin niin että huh.

Oikealla puolella kyljessä alhaalla, vähän vatsan puolella (niinkuin kohdun sivussa) on tosi kipeä kohta, johon sattui hirveästi tänäänkin kun lääkäri kokeili. Ja jos vauva potkaisee siihen niin auuuu. Kuulemma liitoskohta, saattaa olla jotkut hermojen kiinnikkeet just siinä.

Nenä tukossa koko ajan, yöllä valuu lima kurkkuun, en ole kipeä kuitenkaan, eiköhän ole odotusajan vaiva.

Kantapäät kipuilee tuhottomasti pitkän kävelyn jälkeen.

Alaselkää sattuu, onneksi nykyään vain ajoittain.

Ja pyöräily on ihan tuhoon tuomittua hommaa häpyluun kivun vuoksi. Muuten ei satu, mutta satulassa ei kestä olla.

Närästää...Tulee hissillä ylös niin mustikkakeitot kuin lounaatkin.

Alaselkä: Tuttua täälläkin toi jalat menee alta (onneksi tosi harvoin).

Närästys: Graah...joskus pitää melkein huutaa ja säteilee päähän.

Pahoinvointi: Ei se mee pois. Onneksi enää aika lievä verrattuna alkuaikoihin.

Palailen myöhemmin, kun uusia ilmaantuu [:)]

^ Mulla on tota ihan normaalistikin, tosin nyt ei ole ollut...todella ärsyttävä vaiva.

Joo ja mulla närästys heijastuu pahimmillaan niskaan ja selkään infernaalisena kipuna, ei minään pikku poltteluna.. Oon pari kertaa vaan maannut lattialla ja vääntänyt itkua ja huutanut suoraan. Mies oli ihan huolissaan ettei nyt sydäriä pukkaa.

Väsymystä on myös taas ilmassa, oliskohan tää pimeyskin. Saatan nukkua kellon ympäri jos ei ole kelloa soimassa. Kai tää käy voimille vaan tämä "urotyö", niin kuin mieheni tätä odotusta ihanasti nimittää. [:)] On se niin suloinen kyllä.

Möllimöykky ja myös muut nenävaivoista kärsivät. Täällä on myös yksi, jonka poskionteloita kolottaa kroonisesti. Syyskuun alusta saakka poskiontelot ovat olleet todella kipeät ja tulehtuneet. Kaksi antibioottia jouduin napsimaan ennen kuin minut suostuttiin lähettämään erkoislääkärille punktoitavaksi. Erikoislääkäri totesi minulle: Voi voi, tätä se on nyt koko loppu raskautesi.. Raskausaika turvottaa limakalvoja poskionteloiden ja suun alueella muutenkin ja minulla on vielä muutenkin herkkyyttä poskiontelontulehduksiin (leikattu jo kerran 2002). Sarvikuonosta ei ole juurikaan ollut apua, käytössä kuitenkin lähes päivittäin..

Nautitaan yhdessä tästä ihanuudesta [:@]

Mulla on alkanu vaivaamaan selkäkivut. Tänä aamuna heräsin selkäkipuun, itkuakin tuhersin miehelle kun sattui niin kovasti. Onneks sain hetkellisen vielä nukuttua. En edes viitsi mennä terveyskeskukseen tämän takia kun tietää jo mitä ne määrää sieltä lääkettä ja kotiin.
ja tuo selkäsärky on nimenomaan oikealla puolella niin että kylkeäkin särkee :( vois mennä tuo pirulainen jo pois!!

Mä en pelkää etten pärjäisi tai osaisi olla vauvan kanssa vaan kaikkea muuta älytöntä.
Pelottaa tällä hetkellä että joku tönäsee ja kaadun tai joku rosvokopla hyökkää illalla kimppuun kun oon käymässä kaupassa. Tai että ihan ite liukastun ja vaaville käy jotain.
Samoja asioita pelkään tapahtuvan synnytyksen jälkeen ja vielä pahempia, että joku ottaisi lapsen minulta pois tai uhkaisi tehdä sille jotain. Jatkuvasti saa netistäkin lukea kaikkea sairasta mitä ihmiset tekee omille/muiden lapsille.
En mitenkään etsimällä etsi näitä juttuja vaan niihin aina törmää..

Marraskuun murmutuksissa jo vähän purin asiaa.

Liitoskivut are back. Voi hyvä luoja, että voikin sattua alaselkään näin kovaa!!!! Yöllä en meinannut saada unta, kun särki niin ja kylki on ihan hellänä ja jotenkin koko vatsaan sattuu tämä venyminen. Ai että, tekee mieli valittaa ääneen. Olin jo ehtinyt ajatella päässeni näiden ohi, mutta kasvuvauhti kiihtyy eikä tämä taida loppuakaan ihan pian. Nyt tuntuu kuin Helmikuu olisi v a l o v u o d e n päässä, kun vaapun eteenpäin kivuliaasti.

suurin osa taitaa näemmä kärsiä samasta selkäkivusta :/ ja se ei oo mitenkään kivaa. kyl tää raskaus välillä ottaa koville.

Täälläkin noi lantiokivut piinaa.. ja siihen päälle vielä iskias oireet [>:]
Pahenevat vaan jos teen jotain.. Esim uin, käyn lenkillä tai edes siivoan [:@] Eilen kävelyllä joka askel otti kipeetä ja yö menikin sit pyöriessä kun lonkkia ja lantioo särki [:'(] Illasta se sit yleensä mulla viimeistään kostautuu kun en tahdo päästä ylös omin avuin sohvalta kun ottaa niin kipeetä.. Tän vaivan vuoksi + kipeiden suppareiden oon ollut kohta 3viikkoa saikulla ja maanantaina olis sit neuvolalääkärille uus käynti.. Kun ei kestä lantio kotihommiakaan, niin miten sit töissä 8tuntia jalkojen päällä + hoitotyön tekeminen [8|] JUUEI!

Mut jaksuja kaikille mammoille! [:)] Helmikuu on jo ihan just täällä! [:D]

Takaisin