kivut ja kolotukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei liitos yms. kivut oo kovin pahoina tällä hetkellä (koputtaa puuta) mutta kaipa se taas kovenee... Eniten mua haittaa kun oikeen käden sormet puutuu väliin ihan pienestäkin ja tuo lonkka vihoittelee kyljellä nukkuessa. Kyllähän nää kivut kärsii kun tietää saavansa jotain aivan ihanaa vastalahjaksi [;)]

Ihan tuli mieleen vaan kaikille närästyksestä kärsiville, että se meinaa vaan sitä että tein muksu kasvattaa hiuksia =) Tiedä sitte pitääkö tuo vanha uskomus aina paikkaansa mutta ainakin mein pojalla oli ihan valtavasti hiuksia kun mua oli närästäny lähes koko raskaus ajan... [:D]

Jaksamista kaikille kipujen kanssa [:)][:)][:)]

Ihanaa kun en oo ainut, jota vaivaa liitoskivut. Oikiasti meinaa itku päästä välillä, oon ollu pari päivää niin väsyny muutenki ja vieläpä kokoajan vihloo ja sattuu nivusiin ja lonkkiin ja lantioon..! [:(][8|]
Pari iltaa sitte kävin ihan reippaalla kävely lenkillä, kun olin niin pahalla tuulella ja ajattelin, että ihan sama vaikka kärsis tämän takia sitte ties mistä kivuista.. No, tässä sitä sitte ollaan ! Oma vika pikku sika..[&:] Mutta oli mulla hyvä olo muuten sen lenkin jälkeen, lunta ja raikasta ilmaa! [:)]

Onko mitään vinkkejä mikä näihin kipuihin vois auttaa? Oon yrittäny tuon lenkin jälkeen ottaa rauhallisesti, mutta liekkö pitkällä koulumatkalla (160km päivässä) jotain vaikutusta asiaan?
Ja kohta alkais työharjottelu..! En kyllä tiiä miten voin sinne lähtä vaappumaan! [:D]

moi!
tääl ei hirveesti oo mitää kipuja sun muita. mut jotain kummia vihlomisia kipuja on välillä ollut. nyt ei kyllä hetkeen. selän puolelle, pakaraan nivusesta reiteen jotain ihme kolotusta. tiiä sit mitä se on. tuntuu ku nousee pikaseen ylös tai on tehny koko päivän hirveesti jotain hommaa tai siivonnu tmv.
neuvolas sano vaan et kohtu kasvaa ja vissii just jotain venymis, liitoskipuja? mut ei mul ekas raskaudes tämmösiä kyllä ollu. ite lujin ja aika kohillee menis oireet:lantion löystyminen. mut jäi kyl hiukka epäselväks mitä sit tarkottaa.??

närästystä myöskin täällä paljon. tuo tukka juttu ei ainakaa esikon kohalla pitäny paikkaansa. närästi hirveesti eikä tukkaa ollu paljo yhtää..tai ei näkyny ainakaa ku oli nii vaaleeta haituvaa. nyt on sit joutunu nostaa sängyn päätyä iteltä et ees vähä pystyis nukkuu. kauheeta ku unissaniki aatteli et ei saa vaihtaa asentoo ku pian alkaa närästää :D tympeetä tää kyl on mut onneks tääki väliaikaista ja loppuu kunhan kirppu syntyy :)

tääl ei kyl muita vaivoja oo.
virtaa on hirveesti ja kokoajan pitäis olla jotaki tekemistä.
töitten myötä kun seisoma työtä enimmäkseen niin iltaisin on jalat vähä turvoksissa mut ei vielä hirveenä vaikuta :)

jaksellaanhan vaivojen kanssa. ;)

Mä oon ymmärtäny sen niin, että kun lantio löystyy niin siellä tavallaan luut antaa tilaa vauvalle ja lantio pääsee joustamaan sitten synnytyksessä. :) Joillakin se alkaa raskauden puolivälin jälkeen, tai aikasemmin, toiset taas ei välttämättä koe näitä ihania kipuja ollenkaan! [8D]

Fysioterapeutilta sais jonkunlaisen lantiovyön, joka auttas kun pitäs kokoajan. Onko kenelläkään kokemusta siitä? Onko se hirveän näkyvä, mahtuuko se normaalien vaatteitten alle?! [:D] 

öalsjd mulla on sellanen SI-vyö, mutta ei se mulla ainakaan auta kummemmin. En pysty sitä pitämään kun painaa mahaan. Menee kyllä vaatteiden alle piiloon. Tosin se jos joku tursottaa sitten jenkkakahvat ja muut kauniisti esille[:'(][:'(]Mutta mä en pystyny pitämään kun toi mun häpyluu otti vielä lisää nokkiinsa. Ite käytän nyt tommosta Anita-tukivyö hommaa. Kannattelee mahaa, ihan jees. Ei se hirmusesti auta, mut eipä haittaakaan. Kannattelee kuitenkin tota massaa tossa ettei paina niin pahasti hermoihin. Mutta tota pystyn pitämään, on tosi miellyttävä päällä ja piilossa. Suosittelen tota, maksaa uutena jonkun 40e, mä ostin käytettynä 8e [:D] Ja tosta kannattaa ottaa pieni koko. Ite kokoa L-XL ja otin M-kokosen ja on vielä varaakin komeasti.

Pitäis varmaan hankkia kans tuo Anita-vyö...Ai että, kun ei yöllä saa nukuttua, kun sattuu niin kamalasti lonkkiin. Ja toinen pohje kramppasi viime yönä pahasti 3 kertaa, minkä jälkeen koko jalka lonkasta nilkkaan oli jotenkin tönkkö ja sairaan kipee. Ja aamulla herätessä tuo venkoilu ja kipuilu oli laittanut koko kropan jumiin, niin nyt on niskakin jäykkä. Voi elämä. [&:] Kai täs täytyy hankkia magnesiumia ja tuo vyö, kun menee tili plussalle seur.kerran..

Heips... Ei mullakaan kauheesti vaivoja ole ollut paitsi et närästää ihan hirveesti kokoajan et oikeen sattuu enkä saa henkee...
kylkeenkin on pikkasen sattunu välillä mut onneks ei kokoajan... kivut oli yhessävaiheessa pahemmat kun olin samalla kuumeessa... itkin oikeen ko yritti kääntyä sängyssä...:/ kun töissä lastenkanssa on tekemisissä ja joutuu nostamaan heitä tuntuu semmonen repimis vihloominen vasemmalla puolella...heh muuten oon sillai onnellinen ettei mitää pahempia oireita oo ollu... :)

toi närästämis/ hius juttu sai mut niin nauramaan...tuleekohan meijän prinssistä peikko? hih <3

Tsemmpiä kauheesti teille kaikille, ja niin hän se on että kärsimys ja odottaminen palkitaan helmikuun aikana :) toivottavasti <3

Täällä myös aika vähäisillä vaivoilla toistaiseksi. Ainut, mutta niin ikävä vaiva on suonikohjut. Vaivanneet jo alkuraskaudesta asti ja pahenee vaan. Ekassa raskaudessa oli vaan muutama ja nekin tuli vasta ihan lopussa. Pelottaa, mitä raskausviikot tuo tullessaa, kun paino nousee ja maha kasvaa. Mutta mitään näille ei voi ja kuulema joka raskaudessa vaan pahenee. Joten ei paljon houkuttele ajatus raskaaksi tulemisesta tämän jälkeen.
Suonen vetoja minulla oli alku raskaudesta, mutta nyt olen syönyt magnesium-tabuja, niin ehkä hieman on helpottanut. Tunnen siis yöllä että meinaa alkaa vetää suonta, mutta sitten saan jalan asentoa korjattua ja tilanne helpottuu.

Tsemppiä vaan täältäkin kaikkien erilaisten vaivojen kanssa painiskeleville! Kyllä me kestetään!

Liitoskipuja on ollut, etenkin kyljet tuntuvat aika helliltä ja kipeiltä välillä. Jopa viiltäviä ja pistäviä kipukohtauksia ollut. Mutta tosiaan, kuten jo tuolla marraskuun murmutuksissa kirjoittelin, magnesium auttoi aivan uskomattoman hyvin noihin pohjekramppeihin, mutta jostain syystä hävisivät (tai ainakin helpottivat) myös lantion ja lonkat säryt!

Terveyskaista Oy
Magnesium vahva 350 mg

Ja yksi tabletti/päivä riittää eli 4 kuukaudeksi!

huhhuuh, täällä kans kipuja ja kolotuksia [:'(][:'(]

Koirien kanssa ei kykene enää kovin kummosen mittaisia lenkkejä tekemään kun alkaa heti oikealle alas sattumaan, liitoskipuja kuulemma.

Nyt on aika 29.pv fysioterapiaan selän takia [:@][:@] Vanha vamma otti "uusitakseen" [:@][:@][&:][&:][&:][&:]

Täällä vaivat vaan lisii [:@] Lonkka on niin kipee, ettei sen päälle henno varata painoa.. Yöt menee pätkissä, kun lonkkaa ja lantioo särkee oikein urakalla [>:]
Eipähän tarvii työasioita miettiä nyt taas hetkeen, kun saikku jatkuu ainakin 3.12 saakka.. Ja siitä sit ei olis kun 2 viikkoa mun loman alkuun, josta jään suoraan mammalomalle.. Mut jotenkin epäilen, et tuskin tarvii enää töihin mennä.. Kun ei paikat kestä pientä puuhastelua kotosallakaan [:(] Hintsun masentavaa, mut minkäs teet! Yritän silti nauttia tästä pitkään odotetusta olotilasta ?

Täällä on kanssa häpykivut ollunna jo jonkin aikaa, parisen kuukautta ehkä? Välillä myös mahan sivuihin kipuilee, varsinkin kävellessä, minkä vuoksi se kävely on varmasti suht huvittavan näköistä touhua.[:D]
Nykyään myös alaselkä on alkanut väsymään normaalia nopeammin, ihan sama mitä tekee.
Yhtenä vaivana on ollut myös pitkään jatkunut unettomuus, joka ei tosiaankaan ole kiva juttu, vielä kun perussairautena löytyy epilepsia. [:@]
Loppujen lopuksi melko helpolla oon päästy tähän asti mutta saa nähdä miten sitten jatkossa.[:)]

aark, hirveetä tää jalkojen pakotus! :s Onneksi näköjään kylmäsalva auttaa! onko ollu kellään muulla?

Huomaa nyt ku istuu aamusta iltaan ku alotin taas koulun käynnin, ensin tunnin automatka kouluun sitte 8h istumista tunnilla, sitte taas tunnin ajomatka kotiin. Jalat on kipeet, maha on kipee, väsyttää tajuttomasti.. ! Ei enää tämän mahan kans kovin ihanaa..:s

Onneksi enää 6pv!! Sitte virallinen äitiysloma!

Magnesiumin avulla on minun lonkkakivut pysyneet aika hyvin loitolla. Häpyluun kipuilia on välillä, mutta pääasiallinen ongelma mulla on nämä kädet! Ai helvetti, että ovat huonossa kunnossa. Puutuneet (siis täysin), kipeät ja turvonneet, ajoittain ihan toimintakyvyttömät. Eikä oikeastaan ole mitään, mitä voi tehdä. Rannetuet eivät paljoa helpota. En nyt ihan joka yö viitsi särkylääkettäkään ottaa. Synnytyksen jälkeen mahdollisesti helpottaa ja jos ei, niin menen akupunktiota kokeilemaan ensiksi. Siihen saakka saa mies leikata leivät ja kuoria omenat jne.
PRKELE.emoticon

Täällä kans jalat, varsinkin iltaisin/öisin todella levottomat!

Kurjia nuo turvotukset :(
Itse olen päässyt niiden kanssa todella helpolla, mutta tuo kipuilu mahassa estää touhuamisen aika kokonaan.

On ollut melkein koko raskauden ajan tuossa vasemalla, hieman navan yläpuolella kohta joka kipeytyy. Nyt se sitten vasta pahaksi äityikinemoticon

Heti kun koittaa jotakin puuhailla, niin kostautuu ihan varmasti. Puoli tuntia-tunti kevyttä oleilua on ihan maksimi mihin kykenee. Imurointi on raskain puuha jota voi tehdä, yksi huone kerrallaan.
Plaaah, että voi olla päivät pitkäveteisiä ja tylsiä kun ei voi tehdä mitään muuta kuin makoilla.emoticon
Jos istuu liian pitkään, vaikka lukee päivän lehden niin siitäkin jo on maha kipeänä. Argh!
Että kertokaapas nyt muutkin lomailevat mulle, että miten saatte päivät kulumaan ilman totaalista pitkästymistä????  :)

Mulla ollut tuota jalkojen levottomuutta elokuusta lähtien. Oli kiva kesähelteillä yrittää nukkua näiden jalkojen kanssa. Nukuin sitten yöt lattialla jalat sängyn reunalle nostettuina, kylmäkallet sukkien sisässä ja hevosvoiteet jaloissaemoticon Tai vaihtoehtoisesti suihkun lattialla viileessä suihkussa jalat pöntön päällä;) Tukisukista en saanut sellaista apua, mitä olisin kuvitellut. Ei ollut kivaa yhtään. Oon huomannut sen, että jos valvoo ja on ollut päivän aikaan paljon jaloillaan, niin yöllä menee unet jalkojen takia. Koko ajan kihelmöi ja tuntuu, ettei veri kierrä.

Pöyski: Mitä ajantappamiseen tulee.. Hmm.. 9.9.2010 jäin sairaslomalle raskauden aiheuttamien kipujen vuoksi. Noh.. vauvan huone on maalattu, tavarat hommattu, vähän nuttua kudottu, kirjoja on luettu pari, leffoja katsottu, tänne kirjoitettu noin tuhat viestiä (=)) ja tästä paikasta tullut aika henkireikä.. facebookista kyylätty kaikki juorut;), hmm.. kaikki kodin kaapit/laatikot siivottu, putsattu, reseptikirjaa täytetty, ja jollain ihme tyylillä oon saanut aina tilinikin sileeksi, vaikka oon vaan päivät pitkät kotona (lue:netissä) ollut;)

Kuulostipa tylsältä mun menneet neljä kuukautta.. No.. ei ole pian enää:) Ja nykyään oon niin poikki, että nukun vähintäänkin siihen 12.00:aan ellei ole neuvolaa ja saatan olla jo klo:15.00 päiväunillaemoticon

Takaisin