Kivuliaat ovulaatiot synnytyksen jälkeen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko muilla synnytyksen jälkeen tulleet ovulaatiot olleet mahdottoman kipeitä? Onkohan "vaiva" pysyvä?

Minulla ei siis koskaan ole ovulaatiot tuntuneet miltään, ennenkuin tänä keväänä kun ensimmäisen kerran ovuloin synnytyksen jälkeen. Kyllä oon niin tuskaa ja kestokin monia tunteja, mutta eipä jää huomaamatta!
 
On! Esikoisen syntymän jälkeen loppu menkkakivut, mutta tilalle tuli oviskivut. Joskus on todella pahat oviskivut ja toisinaan taas ei. Joskus kivut jatkuu menkkojen alkamiseen asti ja menkat ku alkaa, kivut loppuu heti. Esikoisen imetyksen loppumisen jälkeen kivut paheni..
Tän tokan syntymän jälkeen (reilu 3kk sitte) on ollu kahet menkat ja ed kierrossa oli oviskipuja. Saa nähä kuinka pahaks ne äityy ku aikaa menee ja sitte kun lopettaa imettämisen :eek:
 
Synnytyksen jälkeen ensimmäiset 5-6 kuukautiset olleet aivan järkyttävän kipeitä ja sen jälkeen kovimmat kivut ovat olleet oviksesta. Kipulääkettä joutuu usein ottamaan päivän tai kaksi, kun muuten ei mitään voi tehdä kipujen takia.
 
Ennen lapsia en oo tuntenut mitään oviskipuja. Esikoisen syntymän jälkeen ne jo huomasin ja nyt toisen jälkeen on ihan hirveet päivän tai pari. Menkkakivut taas hävis. Toivottavasti ei oo pysyvää..
 
Mä en kanssa tuntenut ennen raskautta ovista oikein ollenkaan. Nykyisin on välillä tosi kovatkin oviskivut. Toisissa kierroissa taas ei mitään (ovuloinkohan joka kierrossa). Lapsi on jo neljä niin joko tää on pysyvää tai ainakin kestää pitkään.
 
Mulle on tullut ihan järkyt oviskivut. Jokainen raskaus (joita on takana 7) on niitä pahentanut. Mulla on myös endo sekä hormoni kirukka ja väitän että pahimpien kipujen aikaan on varmaan myös munasarja kystia. Nyt neljännen synnytyksen jälkeen on ollut myös veristä vuotoa oviksen aikana.
 
Mulla nyt yhtäkkiä alkanut oviskivut! Synnytyksen jälkeen poistui menkkakivut ja pitkään en tuntenut edes ovista, mut tuntuu et nyt ku alkoi yrittämään toista nii oviskivut on ihan jäätävät. Monta päivää ennen ovista alkaa tuntua paineentunnetta ja kipua ja se jatkuu aina menkkoihin asti, ikinä ennen ei ole tällaista ollut. Tosi epämukava olo ku tuntuu et maha on ku pallo ja hullu paineen tunne.
 
On pahentuneet ovis- sekä menkkakivut. Molemmat kestää päiviä ja vaatii lääkkeitä. Yhdistelmäpillerit auttaa näihin kipuihin hyvin. Ennen raskauttakin oli kipuja, mutta ne ei häirinneet normaalia elämää ja pari buranaa riitti.
 
Ei ole jäänyt ovulaatio täälläkään huomaamatta enää synnytyksen jälkeen. Ensimmäisen raskauden ja km jälkeen ilmaantui oviskivut ensimmäisen kerran ja sittemmin toisen raskauden ja synnytyksen jälkeen kivut on välillä aika infernaaliset. Ja joissakin kierroissa kivut ja jomotukset alkaa pian menkkojen jälkeen ja loppuu kokonaan vasta seuraavien menkkojen alkaessa. Mutta jotain hyvääki, koska samalla on minullaki menkkakivut helpottaneet kovasti ja kipeitä vuotoja on aika harvakseltaan.
 
Täällä oli tappavan hirveitä menkkakipuja ennen lapsia - jotka loppui ekaan synnytykseen eikä oo palanneet - tästä 15vuotta. Oviskivut tulleet tilalle, muttei mitenkään lamauttavina. Ja oikeestaan liittyen enempi omaan ikään kun synnytyksiin.
 
Takaisin
Top