Kissaihmiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siinä mielessä olen samaa mieltä, että mieluummin lopetan eläimen kuin annan sen kärsiä kauheet hoitokierteet, joista ei välttämättä ole edes takuita paranemisesta. Ja sama tietysti, jos eläin on todella sairas. Välillä toivoo että ihmisille vois tehdä saman jutun. Siinä mielessä eläimet jollain kierolla tavalla paremmassa asemassa. [8|]

Meillä tuo isäntä on enemmän koiraihmisiä, vaikka noista meidän kateista toki tykkääkin. Ja tiedän, että jos tää tulokas nyt olis allerginen.. huoh!! Olis se kamala paikka, ihan hirveä!! No se nyt olis ainut syy minkä takia kissoista luopuisin. Olen sitä mieltä, että kissan käytöshäiriöt lapsen tullessa, on hoidettavissa, jos vaan tietoa/taitoa/jaksamista riittää. Mutta kukin tavallaan. En lähde suoralta kädeltä ihmistä tuomitsemaan, joka näin on tehnyt, vaikka itse en siihen ryhtyisikään.

Täällä pelätään kanssa että vähän ois kamalaa jos vauva olis allerginen noille kissoille[:(] Joskus luin kyllä kissafani lehdestä että jonkun koko perhe oli kissoille allerginen mutta silti heillä kissoja oli, saivat pidettyä oireet kurissa kun olivat imuroineet päivittäin ja hommanneet sellasia ilmanpuhdistajia vai mitä ne on. Kyllä varmaan ittekki kokeilisin kaikenmaailman jutut ensin, että poisantaminen olis se viimenen juttu.

Näillä meidän otuksilla on varmaan kyllä muutenkin jotenkin erityinen karva mikä ei niin pahaa allergiaa aiheuta, on nimittäin näitten pentuja ja sukulaisia mennyt ainakin 4 koteihin missä on kissa-allergiaa mutta niistä kissoista eivät ole saaneet mitään oireita, outoa[8|] Vielä tänäkin päivänä kysellään että millos niitä allergiavapaita kissanpentuja tulee[:D] Vaikka eihän niitä enää edes tule kun nyt on leikattu jo kaikki.[:)]

Ja minun elämässäni kans noita kissoja pyöriny ihan vauvasta asti, monessa vauva valokuvassanikin nukun kissa vieressä[:D] Äitini kertoikin ettei ollut mitään muuta kissojen suhteen pelännyt kuin sitä että menee kasvojen päälle nukkumaan, eikä sitäkään ollut koskaan sitten tapahtunut. Ja täällä noita kissoja ei kannata kieltää mistään kun nää tekee kaiken päinvastoin, kielletty kiinnostaa[:D] Esim kun vaunuja tutkivat niin ei sanottu mitään eivätkä ne sen jälkeen ole niissä edes käynyt[:D]

Mulla ei kissoja ole; mutta koiria on kaksin kipalein. Täälä kans pelko allergiasta. Olis kauheinta mitä vois tapahtua. Mutta sitten mulle joku sanoi, että vauva on masussa tottunut niihin koiran kaikkiin juttuihin ? Ja että kun ihan syntymästä asti joutuu sietämään koiran karvoja yms, niin ei pitäis tulla niin helpolla allergiseksi ? Siedätyshoitoa? [:D]

Ainut asia, minkä raskaus on muuttanut tässä kissan suhteen huusholissa on, että mies siivoa kissan vessan. Noin muuten elämä on jatkunut kissan kanssa normaalina. Kissa tykää nuolla nenää aina silloin tällöin ja innokkaimpia pesuja olen vältellyt, mutta muutaman lipaisun saa antaa. Kissan käytös on muuttunut sen verran, että ei enää tule makaamaan mahan päälle tai talsi muuten tuossa mahalla. Mutta edelleen tykkää oleilla välillä sylissä ja lähellä noin muutenki.

Takaisin