Kissaihmiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Heiri

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin kysellä miten (sisä)kissaihmiset ovat muuttaneet toimintatapojaan raskauduttuaan vai ovatko ollenkaan? :)

Plussan tultua sain kuulla, että nyt ei sitten saakkaan siivota kissanhiekkalaatikkoa tautiriskin takia, mutta äsken luin hyväterveys.fi sivustolta, että hanskat käteen ja käsienpesua kehiin ja uskallaiduin tylsyyksissäni siivoamaan laatikon. [:D]

Entä vauvan synnyttyä, onko jotain muistettavaa kissan ja vauvan yhteiselossa? :)

( http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Toksoplasmoosi-ja-siki%C3%B6/230/?c=Raskaus_ja_ehkaisy )

"Toksoplasmaa on paljon juuri kissoilla, joiden ulosteiden kautta alkueläin voi levitä. Jos kotona on kissa, raskaana olevia kehotetaan tyhjentämään kissanhiekkalaatikko päivittäin ja pesemään se huolellisesti lähes kiehuvalla vedellä. Työssä käytetään käsineitä ja kädet pestään jälkeenpäin. Käsien pesu on tarpeen myös, kun tullaan sisään lasten hiekkalaatikkoleikeistä."

hmm.. ton toksoplasman kanssahan on vähän niin, että jos kissoja on kauan ollut (mulla koko elämäni), joten on suuri todennäkösyys että ton tartunnan on jo joskus saanutkin ja siihen immuniteetti on jo muodostunut. Tämän pystyy testaamaan ihan yksinkertasella testillä, jonka voi pyytää neuvolassa terkkaa tekemään.

Ei noiden kissojen kanssa ole mun mielestä juurikaan ongelmia vaikka vauva onkin tulossa/tullut jo. Aika paljon riippuu pelkästään kissan omistajasta, miten on tilanteen etukäteen ennakoinut. Esim. meillä on ihan just muksu maailmaan tulossa, mutta pinnasänky on ollut paikallaan jo pari kuukautta ihan pelkästään sen takia, että kissoille on tehty selväks että sinne ei ole mitään asiaa. Sama kohtalo on ollut esim. sitterin, turvakaukalon ja vaunujen kohdalla. Jos kissalle tekee alunalkaen selväks että noihin paikkoihin ei ole asiaa, ei se sinne mene. Yks suurimmista virheistä varmaan onkin tuo, kun vauvalla hommataan jonkunlainen sänky, (ihan sama mikä, vaikka se äitiyspakkauksen laatikko) annetaan kissan nukkua siellä "koska se on niin söpö siellä". Onhan se selvä, että että jos sä viet lapses kissan jo hyväksymään nukkumapaikkaan, niin todennäkösyys sille, että löydät sieltä jostain vaiheessa vauvan lisäksi kissan, on todella suuri.

Ja mikä tärkeintä.. Kun se vauva nyt sitten joskus syntyy ja tulee sairaalasta kotiin, kissaa ei saa unohtaa. On hyvä muistaa, että se kissa on ollut teidän lapsi siihen mennessä, ja jos sen jättää vähemmälle huomiolle kuin aikaisemmin, niin toki se alkaa oireilemaan.

Täällä ilmoittautuu yksi kissan omistaja. [:)]

En ole raskausaikana itse siivonnut kissan hiekkalaatikkoa, vaan jättänyt sen suosiolle puoliskolle. Hanskat kädessä laatikkoa voinee putsailla, jos tietysti muistaa juuri pestä kädet vielä kunnolla.

Jostain tosin luin joskus, että sisäkissoilla ei tuota toksoplasmaa voi olla, mutta en nyt aivan luottaisi siihen. Ja eipä tuo meidänkään kissa koko ikäänsä ole sisällä kuitenkaan ollut, nuorempana viihtyi paljonkin mm. kesämökillä ja muuallakin ulkona, ja saalisti jonkin verran.

Muuten ollaan ihan normaalisti eletty entiseen malliin rakkaan lemmikkimme kanssa. Enemmän jännittää ehkä vauva-aika, kun kissat eivät välttämättä uutta tulokasta hevillä hyväksy, ja kautta aikain kun on vielä peloteltu silläkin, että kissat hakeutuvat vauvan vaunuihin ja sänkyyn. Ylipäätään voivat olla ainakin kovinkin mustasukkaisia. Ollaan sen verran tulevaa suunniteltu, että kissalle yritetään antaa huomiota entiseen malliin, että se ei ainakaan yhdistäisi yhtäkkistä huomioinnin vähenemistä vauvan ilmestymiseen saman katon alle. En tiedä, osaako se sitten ajatella asiaa kovin monimutkaisesti? [:D] No, saa nähdä, miten hän hyväksyy uuden perheenjäsenen.

Meillä on täällä 4 sisäkissaa ja aluksi minuakin huoletti tuo toksoplasmoosi, mutta en silti ole mitenkään tapojani muuttanut. Koska jos kumminkin omistaa kissan ja on noita hiekkalaatikoita tyhjennellyt aiemminkin niin luultavasti tuon pöpön on sairastanut jo, eikä se tule uudestaan. Ja toisekseen, sitä kakkaa pitäisi melkeinpä syödä sormista että tarttuu. Näin neuvolastakin sanoivat. Itse en ole edes hanskoja käyttänyt puhdistaessa hiekkoja, mutta toki pesen aina kädet kun hiekkoja vaihdan ja puhdistan. Enkä todellakaan ole vaihtanut, pessyt ja puhdistanut pottia joka päivä, johan siinä kuluisi hiekkaakin ihan turhaan. Ihan normaalisti kerran viikkoon vain tai harvemminkin. Ja muistaakseni tuosta voi pyytää neuvolasta että ottaavat sen jonkun kokeen josta näkee onko kyseisen pöpön jo sairastanut kerran, näin ainakin muistelisin[:)]

Mietin ensin myös että hommaan pinnikseen kissaverkon, mutta se sitten jäi kun päätettiin että yöt nukutaan makkarin ovi kiinni ilman kissoja. Ja tän tila ahtauden vuoksi kun pinnis pitää aina päivisin siirtää tuonne vauvan omaan huoneeseen takaisin kun ei oikein mahdu makkarissa olemaan kun vie ainoan liikkumatilan. Vähän kyllä jännittää että miten kissat ottaa vauvan vastaan, varmasti ainakin mieltään osoittaavat jos kattoovat ettei saa enää niin paljon huomiota kuin ennen. Onneks nää on muutenki aina ollu kaikki lepposia luonteeltaan että tuskin ne vauvalle mitään tekee[:)]

Me jouduttiin antaa meidän kissa pois kun poika oli n.1,5kk. Oltiin laitettu vaunut ja sänky ynnä muut vauvan tavarat valmiiksi hyvissä ajoin ennen pojan syntymää ja kaikki menikin tosi hyvin. Misu ei mennyt pinnikseen ja vaunujakin enemmän pelkäsi. Kun poika oli n. kuukauden vanha, alkoi kissa sitten menemään sinne vaunuihin ja sitteriin ja kaukaloon. Mikään ei auttanu, ei vesipullolla suihkutus eikä mikään. Onneksi ei kuitenkaan kerennyt kertaakaan mennä noihin paikkoihin niin, että muksu olis ollu siellä. Loppujen lopuksi oli pakko antaa kissa pois. (Onneksi pääsi tuttuun perheeseen jossa voidaan käydä sitä katsomassa.) Eli kissa voi tahtoa sinne kiellettyihin paikkoihin sitten myöhemmin. Varmasti lämmin ja maidontuoksuinen nyytti houkuttelee. 

Mie vähän mietinkin, että tuo jokapäiväinen hiekkojen uusiminen ja vessan pesu ampuu vähän yli :)

Tää nuorempi kissai on kyllä sellanen epeli, että saa nähdä miten sen kanssa käy :D
Tänään tokaisinkin, että ei tässä mistään ragdoll kissasta tarvia edes haaveilla kun tuo huligaani ei anna tehdä mitään yksin :D Suurin loukkaus sille oven laittaminen kiinni, yhden lattiamaton kerkesikin kyntsiä jo oven kohdasta auki kun nukuttiin öitä ovi kiinni sen ylettömän yöriehumisen takia [:D]

Pitääkin sitten hommata  nuo kaikki vermeen ajoissa ja tehdä selväksi, ettei niihin mennä. Jos onnistu pitää kai suunnitella niille uutta kotia. Toivottavasti oppivat.

Ja ehkä miekin sitten uskallaudun puhdistamaan laatikkoa useammin, on noita kissoja kuitenkin vaihtevalla menestyksellä ollu koko pienen iän :)

ja jatkan vielä.. Piti hakea tuo nuorin lapsista eskarissa tässä välissä.. [:D]

Ne karvat...... Mulla tosiaan kolme sisäkissaa (niinkuin kuvasta varmaankin näkyy) niin toki niitä karvoja on vähän siellä ja täällä. Mä en oo koskaan noita kissan karvoja vauvan suhteen pelännyt ja muutenkin olen sitä mieltä, että koti saa muutenkin olla mieluummin sottanen kuin täysin kliinisen puhdas. Mulla siis kaksi vanhempaa muksua (8- ja 7- vuotiaat), joilla ei mitään allergioita, ei korvatulehduskierteitä.. ei mitään.

[:)] meillä kanssa ollut aina kissoja joten en oo kyllä muuttanut milläänlailla olemista ja elämistä plussaamisen jälkeen.
mut vaan testatttiin heti ku plussasin ja en kantanut sitä toksomikälie eli elämä jatku ihan normisti. meillä vielä killit "ulkokissoja" osan vuodesta.. (siis päivällä ja illalla kesäisin tuolla hiippailevat mutta yöt ja talvet pysyvät kyllä visusti sisällä.. ja muutoinkin reissuillaan tontin rajojen sisällä...) ja hiekkalaatikon siivosin ihan normisti ku ennenki. enkä todellakaan oo alkanut sitä desinfioimaan kuten neuvolassa neuvoivat... menee musta vähän jo yli se hysteerisyys. ja ainahan kissan hiekkalaatikon siivomisen jälkeen kädet pestään että ei muutoksia siihenkään. ja yhtälailla annan kissojen raahata noita hiiriä ja liskoja kottiin ku ennenki koska en voi sitä estääkkään ku ovet kesäisin auki.
karvoja tässäkin taloudessa on niin että huhhuh. toinen kissoista on pitkäkarvanen ja karvan lähtö on runsasta. en vaan jaksa ressata siitä kun sillekkään en voi mitään.
sitten ku ipana on maalimassa toivon että se sais hyvän vastustuskyvyn eikä tulisi allergiseksi. ja toivon että saa normit pakteerikannat meiltä ja kissat saa jatkaa eloaan tässä taloudessa. tietenki pitää kattoo sitten että ipana ei pääse koklaa hiekkalaatikoita mutta eipä ne oo tainneet ennenkään suomenmaaassa tollasiin kuolla...... liika hygieenisyys vaan edesauttaa sitä että kaikenmaaliman taudit ja allergiat puhkee. terveellä maalaisjärjellä mennään... [:)][:)]
ps. ainut mihin varauduin oli että ostin pinnasänkyyn kissasuojuksen. en halua että toi toinen kissa joka väkisin valtaa aina mun tyynyn öisin tekee sitä ipanalle.. ainakaan sen ensimmäisten elinkuukausien aikana. [:)]

täällä kans ilmoittautuu yksi kissan omistaja..meillä on kaksi kissaa ja aikalailla samalla tavalla ollaan niitä hoideltu kun mitä ennenkin..Mies puhdisti hiekkaastiaa alkuraskaudesta melkeimpä yksinään,vaan nyt oon minäkin jo pitkän aikaa siivonnu ja puhdistanu astiaa..Ilman hanskoja vaan erittäin hyvin oon koittanu kädet pestä sen jälkeen..
Meillä kanssa pinnis ja vaunut sun muut ollu valmiina esillä ja kissoille on opetettu että niihin ei mennä..tokihan sinne silmän välttäessä mennään kuikkimaan,mutta tosi harvoin tuollaista tapahtuu..PInnasängyn päälle laitamme kissaverkon joten sinne ei ainakaan kissat maidon hajun perässä tule pääsemään.
Ja ihan samaa mieltä olen katusutariinan kanssa,ei sen kodin tarvitse mikään sairaala olla..enemmän sellaisessa paikassa niitä allergioita ym.kehittyy..

Itselläni ärsyttää suunnattomasti anopin kommentit meidän kissoista,aina muistaa kyllä sanoa,että te AIVAN VARMASTI joudutte kissoista luopumaan(hohhoijakaa..)..vanhempi on oikee viilipytty,se ei oo ikinä mitään pahaa tehnyt kenellekään(paitsi naapurin koiralle[:D]),ja en usko että tekeekään.Nuorempi on noin 1 v. ja sitä nuoruuden intoa siis riittää joka paikkaan,vaan ei sekään ole vihamielinen ikinä ketään kohtaan ollut..Molemmat olleet lasten kanssa tekemisissä ja oikein mallikkaasti ovat olleet..

niin ja tämä katusutariinan kommentti; Ja mikä tärkeintä.. Kun se vauva nyt sitten joskus syntyy ja tulee sairaalasta kotiin, kissaa ei saa unohtaa. On hyvä muistaa, että se kissa on ollut teidän lapsi siihen mennessä, ja jos sen jättää vähemmälle huomiolle kuin aikaisemmin, niin toki se alkaa oireilemaan.
Ei voi muuta kun yhtyä tuohon!

kyllä mulla kuohahti kun mun tosi läheinen ihminen sanoa paukautti mulle että kyllä teillä toi kissojen paijaaminen jää sitten kun ipana tullee...[:@][:@] meillä noi kissat on olleet aina perheenjäseniä, rakkaita ja niitä on paijattu lellitty hellitty ja rakastettu. ne on saaneet koko ajan huomioo ja höpötystä ja silitystä osakseen. ovatkin tosi hellyyden kippeitä. ja ne on olleet meidän lapsia. ei se tule muuttumaan millään lailla kun ipana syntyy. niitä ei anneta pois, niitä ei unohdeta vaan ne on edelleen meidän rakkaita lapsia ja perheemme jäseniä. meinasi kyllä kysyä siltä että jos teille tulee toinen lapsi annatteko ekan pois... potutti niin paljon.....

Hani: kyllä miullakin ois noussu niskavillat pystyyn!

katusutariina: "Ja mikä tärkeintä.. Kun se vauva nyt sitten joskus syntyy ja tulee sairaalasta kotiin, kissaa ei saa unohtaa. On hyvä muistaa, että se kissa on ollut teidän lapsi siihen mennessä, ja jos sen jättää vähemmälle huomiolle kuin aikaisemmin, niin toki se alkaa oireilemaan. "

Miekin yhdyn tähän! On jo nyt havaittavassa mustasukkaisuutta/ syli-ikävää jos muutama päivä on kiireisempää eikä kerkeä kissoja silitellä niin paljoa :D

Itse olen kasvanut kissojen ja koirien keskellä ja juoksennellut kaikki metsät ja purot läpi, joten en ole hysteerinen puhtauden suhteen, paremmin se vastustuskyky lattialta löytyy kuin gefilusjuomasta :D Tässä vessanputsaus asiassa pelkäsin aluksi eniten sitä keskenmenoriskiä, mutta nyt kun tietää mahassa olevan kaiken hyvin alkaa itsellä olo olla rennompi :)

Ei se miullakaan ole allergioita (ja astmaa) estänyt, mutta onneksi pystyy pitämään :)
Alkuun nuo kissat vähän ahdisti kun ei ennen näitä ole sisäkissoja itsellä ollut, mutta parissa viikossa siedätyin onneksi :)

meillä mun mies on testien mukaan siis niin allerginen kissoille koirille koivulle yms ku vaan voi olla... mutta koskaan se ei oo estänyt sitä pitämästä kissoja. tossa se vähän niistää kroonista nuhaa ja välillä ottaa astmapiippua ja allergialääkettä mutta ei kärsi siitä sen enempää. ainakaan se ei siitä valita...[;)]
mä oon kärsinyt 10v kroonisesta nuhasta. en oo millekkään allerginen mutta nenä vuotaa kokoajan. ja ontelot on operoitu nielua myöten. joku rakenteelinen juttu... eikä leikkauskaan auttanut ku pari vuotta ja sama nuha ja tulehusrumbajatkuu.. aikuinenhan nää kyllä kestää mutta lapsen tilanne onkin toinen....
tässä onkin vähä pelkoa ilmassa että toivottavasti muksu säästyy allergialta kun kuitenkin pienellä tollaiset nuhat ja ahistukset ei oo kyllä kivoja ja tekee pienen olon vaan hankalaksi... [&o][&o]

Meillä myöskin asustelee kaksi sisäkissaa. Alkuraskaudessa en vaihtanut hiekkoja oikeestaan ollenkaan, mutta syynä oli voimakas pahoinvointi. Tuosta toksoplasmoosista en oo mitään ressiä repinyt, nyt kun pahoinvointi helpotti olen vaihtanut hiekkoja hanskat kädessä ja pessyt vielä käden lopuksi. Mä olen ymmärtänyt niin, että kissa "tartuttaa" tätä toksoplasmoosia tyyliin yhen päivän koko elämästään. Ja sittenkin sen kakan pitää olla pari päivää huoneenlämmössä ja vielä joutua ihmisen suuhun, joten ei mitenkään kauheen todennäköstä. Vaikka tietenkään ei mitään riskejä kannata ottaa, mutta näin mä oon tän jutun käsittänyt. Meillekkin neuvolantäti sanoi, että vaara on olematon, ku ovat täysin sisäkissoja.

Enemmän mullakkin jännittää yhteiselo kissojen ja vauvan kanssa. Ostettiin just pinnasängyn päälle erittäin tukeva verkko, joten sinne eivät kisut pääse. Rattaisiin ostettiin sellanen kissaverkko, joka on jotain vahvaa nailonnarupunosta. Tuskin pidättelee täysin meijän kriminaaleja, mutta ompahan hidaste jos haluan vauvelia niissäkin nukuttaa. Ihan oman mielenrauhan vuoksi nuo ostin, jotta ei tarvi huolen takia valvoa öitä. Vauva varmaan huolehtii siitä puolesta muutenkin ;).

Miten te muut ootte järjestäneet kissahoidon sairaalassaolo ajaksi? Me kun haaveillaan perhehuoneesta, jotta mieskin sais olla heti 24/7 uuden tulokkaan kanssa. Tuttu on luvannut käydä joka päivä lisäämässä ruokaa kuppeihin ja vaihtaan hiekat, mutta seura jää kyllä aika vähäiseksi. Pikkusen säälittää toiset jo etukäteen, kun ovat tosiaan tottuneet saamaan huomiota päivittäin ja kohtuu paljon. Onneksi tänään just tämä tuttu lupasi, että voi hetkeksi jäädä katteleen töllöä tai vaan olemaan, jotta kisut saavat seuraa. Toivottavasti ei tarvi kovin pitkää aikaa sairaalassa olla!

Ja tosiaan tuo pitää yrittää itekkin muistaa, että antaa huomiota kissoille myös vauva-arjen keskellä! Onhan nuo ollut tähän asti niin meijän vauvoja ja silmäteriä, että varmasti reagoisivat jos ilman huomiota jäisivät!

Täällä myös kirjoittelee yksi kolmen kissan omistaja. En ole tosiaan tapojani muuttanut muuten kuin hanskat kädessä putsailen wc:tä. Tuosta testistä en ole kuullutkaan ja voisi sitä seuraavassa neuvolassa kysäistä. Onko kyseessä jonkinlainen verikoe?

mirzukka:jep kyse on verikokeesta. multa se otettiin samalla kun otettiin ne seulontaultraa varten otettavat verikokeet silloin oliko se nyt sitten 10 viikon tietämillä. (?) mulle neuvolan täti ehotti sitä itse kun mainitsin meidän kissoista että menevät tuolla pihalla tuntitolkulla heti kun säät sallivat. ja mehän asutaan täällä "maalla"..

pahus hani.. paska tilanne sulla ehkä edessä. No noiden allergioiden kohdalla se menee kuulemma 50/50 suhteella, että jos tää teitin mini-rokkari saa isänsä allergiat, niin.. Kyllä se mullakin tiedossa on, kummittelee jossain taka-alalla, että entäs jos. Mutta jos sitä oikeesti pitäis yhdestäkään noista kissoista luopua, saatika kaikista, niin kyllä se mulle olis pirun kova paikka. No niinhän se varmaan on meille kaikille. [:(]

jos vastailis tänne vaivihkaa ja totuttelis tämän foorumin toimintoihin [:D]

Plussasin ite eilen ja siivosin hiekkalaatikot vailla huolenhäivää. Kissoja ollut lapsuudenkodista saakka ja todennäköisesti on toksoplasma tullut sairastettua. Kunhan neuvolaan suoriudun niin kyllä aattelin silti testauttaa..

Meillä on nyt 5 sisäkissaa ja kaiketi kuudes ihan rotuotus tulossa ennen nyytin tuloa. Kummempia järjestelyitä varmaankaan tehdä.. Jos ja kun remontti saadaan siihen kuntoon että makkari siirtyy tuonne makuuparvelle on sinne kissoilta pääsy estetty. Aika sitten näyttää että kuinka helppoa on sinne kiipustella A) ison vatsan kanssa ja B) pienen nyytin kanssa [8|] silloin kun olin itse pinnasänkyiässä äitini oli virkannut pinnasängyn päälle verkon ja laidoissa oli pleksit niin sain olla kissoilta rauhassa ja kun serkkuni kiipeilivät aikoinaan pinnasängyssä laitoja pitkin ylös kiljumaan mä kuulemma vaan huusin:"Verkko päälle!!!" ja nukuin tyytyväisenä ilman kiipeilyjä [:D]

Meillä on myös neljä kissaa. Ne ovat enimmäkseen sisäkissoja, mutta niillä on pääsy isoon kissatarhaan, jossa lämpimillä ilmoilla viihtyvät tosi hyvin.

Raskausaikana mies tyhjensi kissanhiekat. Itse yritin aina muistaa laittaa esim. voileivän alle paperin tai lautasen, sillä kissat hyppivät meillä vapaasti pöydillä. Vaikka tosiaan se toksoplasmoosin tartuntavaara on aika pieni.

Nyt kun vauva on syntynyt, niin olemme vain seurailleet tilanteen kehitystä. Meillä ei ole mitään verkkoja pinnasängyssä tai vaunuissa. Kissat kyllä käyvät nukkumassa vaunuissa, mutta vain silloin kun vauva ei ole siellä. Jos yrittävät mennä vaunuihin ja huomaavat vauvat olevan siellä, ne lähtevät pois. Nyt kun vauva on jo 1 kk ikäinen, en enää edes pelkää mitään sattuvan. Vauva on jo niin jäntevä, etten usko hänen jäävän kissan alle ja tukehtuvan. Myös huuto on sen verran kova, että kissa kyllä vaihtaisi maisemaa, jos heille erimielisyyttä tulisi. [:D] Mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että vauva ja kissat tottuvat olemaan lähekkäin.

Vauva ei ole ikinä ollut meidän kissoille mikään kielletty asia, siksi ne ehkä ovat alusta asti suhtautuneet siihen todella lunkisti. Ongelmia ei siis ole ollut, enkä näe, että niitä enää tulisikaan. Hieman tarkempaa seurantaahan lemmikkien omistajilta vaaditaan vauvan suhteen kuin niiltä, joilla ei lemmikkejä ole.

katusutariina: niinpä.. se kummittelee koko ajan taka-alalla että entä jos joudutaankin luopuu kissoista.. huah. [&o][:(] se ois meille molemmille ihan kauhee paikka.
(kaks kissaa mä oon jo joutunut lopettaa ku olivat sairaita, toisella suusyöpä ja toisella oli sen mielettömien huonojen lähtökohtien takia kehityksessä joku häiriö keuhkoissa että en tahtonut sen enempää sitten kärsivän vaikka kovalla hoidolla ja mahdollisella leikkauksella siitä ois ehkä tullut normaalikuntoinen.. ehkä.mutta ei vaan mun sydän kestänyt että eläin joutuu niin kauheeseen hoitokierteeseen.. niin se oli kyllä niin kauhee maansuru kummankin kohdalla että monet jo sano että nehän oli vaan eläimiä.. niin mutta meillä myös perheenjäseniä ja tosi tosi rakkaita lapsia... )

ukkelikin on niiiiiiin kiintyny noihin karvapalloihin ja ne on kiintyny siihen. ei ne "koskaan" tuu mua vastaan ku tulen kotia (vasta ku ehkä sitten ku sattuu kiiinnostamaan) mutta sitten ku ukkelin prätkän ääni kuuluu tuolta kyliltä niin vaikka kissat ois kuin sikkeessä unessa niin se on oltava vastassa ovella ja siitä pari tuntia ne on vaan ukkelin kimpussa koko ajan. nukkuvat sylissä ja kulkevat sen olkapäällä ja vessaankaan se ei saa mennä rauhassa. [:)] aamulla sama juttu. en tiijä miten siitä selviäis jos joutuis molemmista katteista luopumaan..... se ois kyllä niin hirvee paikka mutta pakkohan se on jos allergia on sellainen että lapsi siitä selvästi kärsii. ei se jatkuva nuharumpa oo ittestäkään kiva mutta sen kestää ku tietää mitä noi kissat antaa sitten vastikkeeksi.. ja ne vaan kuuluu elämään ne kissat. ja toivottavast kuuluu jatkossakin.

Takaisin