kirpputorit?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja viima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulipas lauantaina käytyä kirpparilla ja ostimme pienokaisellemme Brion Kombi yhdistelmävaunut, onneksemme myyjä oli paikalla ja pääsimme kyselemään vaunuista. Ostimme myös talvihaalarin ja siinä oli mukana töppöset ja tumput.
Huomenna saapuu käytettynä ostettu Brion puinen pinnasänky ja hoitotaso siihen päälle. Alkaakin olemaan isoimmat hankinnat tehtyinä ja vain muutama vaate ostettu uutena. :)

Minä olen ostanut/saanut melkein kaiken mahdollisen käytettynä. Tutuilta ja kirppareilta lähinnä. Sänkyyn hommattiin uusi patja ja turvakaukalo ostettiin uutena, kun meinasi käydä turvakaukalokaupat epäluotettaviksi (ja hermokin alkoi mennä).

Meillä ei siis niinkään ole kyse rahasta, varmasti ois ollu varaa ostaa kaikki uutena jos olisi pihistellyt muualta, mutta mie en näe siinä mitään järkeä. Mieluummin säästän kuin tuhlaan rahaa, olen siis pihi ([:D]) ja mietin tosiaankin paljon sitä, minkälaisen ekologisen jäljen lapsentekeminen minun osaltani tähän maapalloon jättää. Ja kun muutenkin ekoilemme, kestoilemme ja harrastamme lähiruokaa, niin tuntuu luontevalta yrittää hankkia vauvan tavarat mahdollisimman kestävästi.

Lisäksi minulla on ollut mahdottoman mukavaa metsästellä mm. käytettyjä yhdistelmävaunuja ja olen onnistunut tekemään tosi hyviä kauppoja. Sukulaiset ovat olleet ihania ja tuoneet meille vauvojen ylijäämäkamaa pois omista kaapeistaan. En ole ostanut tuntemattomilta ihmisiltä kuin vaatteita kirppareilta, kaiken muun olen ostanut jotenkin tutuilta ihmisiltä ja päässyt kokeilemaan vehkeitä etukäteen. Se olikin tärkeää vaunujen kohdalla.

Jotkut sitten kritisoi. Olen kuulemma huono äiti kun en tahdo tarjota lapselleni Parasta. Heidän kirjoissaan kallis ja uusi tarkoittaa parasta, vaikka minun kirjoissani asia on aikalailla päinvastoin. Arvomaailmat kolisevat vastakkain...

Minulta siis ainakin täydet ylävitoset niille, jotka jaksaa romuta läpi kirppareita ja huuto.nettejä [:)]

Onpas omituista väkeä kun tuomitsee toisen huonoksi äidiksi kun ei tuhlaa jokaista liikenevää senttiään lapseensa!! Mun mielestä asia on kans päinvastoin, ja pidemmälle katsottuna en halua lastani edes totuttaa siihen että aina saa parasta ja kaiken ja kaikki muu on huonoa! Ihan liikaa nähnyt sellasia ihmisiä kelle mikään ei riitä ja arvostellaan ihmisiä materian perusteella ja ja ylenkatsotaan "alemmassa kastissa" olevia. En osaa paremmin sitä kirjottaa, mutta toivottavasti pointti tuli selville (suorastaan v*tuttaa sellaset ihmiset).
 Totta, olisi meilläkin varaa ostaa kaikki uutena, mutta siinä ei ole järkeä ja mielummin laitan ne rahat yhteisiin kokemuksiin (esim reissuihin) tai kotiin (johonkin pysyvämpään, esim huonekaluihin). Ihan turha maksaa mansikoita vaatteista mitä käyttää lapsella muutaman kuukauden. Itsellenikään en ole ostanut kuin pari äitiysvaatetta. Ehkä nämä arvostelijat eivät ole itse käyneet juurikaan kirpputoreilla yms, koska sieltä saa todella laadukasta tavaraakin, ihan uuden veroisin. Mur, pistipä oikein ärsyttämään!!

hei!
miksi ihmeessä  käytettyjen ostaminen olisi huonoa tai väärin. Päinvastoin se on järkevää kaiken tämän hysterian keskellä.

Itse olen tilaillut vaatteita huuto.netistä ja ostanut viidellä eurolla ison kassillisen vauvalle vaatetta kirpputorilta. Vaunut ostin käytettynä satasella kuin myös kaiken muunkin. Sängyn sain ja itsellä oli omasta takaa kehto jossa olen vauvana nukkunut. Älä ihmeessä ostele uusia juttuja kun on niin paljon hyvää tarjolla puoli ilmatteeksi ja ilmatteeksi. Vauvahan ei sitä paljoa ajattele pukellaanko häntä tonnin vaunuissa vai hyväkuntoisissa käytetyissä. Me ollaan kumpikin töissä mutta ei ole hinkua ostaa kalliita asioita ja käyttää niitä kuitenkin suhteellisen vähän aikaa. On järkevämpää kierrättää. Teen kestotkin itse, koska se on helppoa eikä kuormita luontoa niin.

Mietiskelimme aamulla mieheni kanssa kuinka monta puhdasta jalanjälkeä tuleva pieni poikamme on jo tähän maailmaan tehnyt. Niitä on! :)

Eilen ostimme käytetyn kolaroimattoman turvakaukalon autoon, hintaan 6e. :)
Tänään saapui kotiin puinen pinnasänkymme, Brion perus malli ja siihen päälle hoitaso, toosi hyvässä kunnossa kumpikin ja hintaa tuli vain 50e.
Kaupan päälle tuli patja joka menee koirallemme ja pinnasängynreunan suojukset jotka ovat vaalean punaiset, menevät siis värjäykseen ja ajattelin painaa niihin jotain iloisia eläimiä.

Minä niin nautin kun saan plärätä kirppareilla lasten vaatteita, eipähän ole kaikki samanlaisia kuin HM:ssä. :) Tykkään muutenkin retrotyylisistä lasten vaatteista ja muutaman bodyn ajattelin värjätä sitten noitten reunasuojusten kanssa samaan aikaan ja painaa jotain kivoja kuvioita..
(Nuo äitiyspakkauksen vaatteet olivat niin värittömiä.. ja ne ovatkin lähes ainoita jotka tulevat uutena pikkuisellemme.)

Missä kirppareilla tykkäätte käydä?
ja mistä löytää parhaat lasten vaatteet ja tarvikkeet?

me ostimme mieheni kanssa ison säkin vaatteita huutonetistä ja säkki maksoi 10€[:D]
Myös miehen siskoilta olemme saaneet vaatteita ja kaukalon, kaukalo on vielä hyvässä kunnossa, vaikka onkin vanha. Ja varmuudella tietää ettei ole ollut kolarissa. Pnna sänky tulee käytettynä ja ostamme vain patjan siihen uutena.
Minä myös en ymmärrä, mitä pahaa on jos ostaa käytettyä tavaraa. Munut on opetettu siihen, että tavarat käytetään loppuun ja sitten vasta ostetaan uusia[:D]

Helsinkiläisille kirppiskiertäjille vinkkinä, Helsingin eläinsuojeluyhdistys järkkää taas tenavien tarvikemarkkinat, 21.-22.11. klo 11-18. Paikka on Unioninkatu 39 sisäpiha, ortodoksinen seurakuntasali. Siellä on vaatteita ja tavaraa vauvasta murkkuikäisille, ite kävin keväällä tekemässä paljon löytöjä ja varmaan tälläkin kertaa täytyy vielä yrittää sinne rahtautua, jos vaikka löytäis sitterin ja kantoliinan :)
[font="times new roman"][font="times new roman"]

ALKUPERÄINEN: SannaKoo

Helsinkiläisille kirppiskiertäjille vinkkinä, Helsingin eläinsuojeluyhdistys järkkää taas tenavien tarvikemarkkinat, 21.-22.11. klo 11-18. Paikka on Unioninkatu 39 sisäpiha, ortodoksinen seurakuntasali. Siellä on vaatteita ja tavaraa vauvasta murkkuikäisille, ite kävin keväällä tekemässä paljon löytöjä ja varmaan tälläkin kertaa täytyy vielä yrittää sinne rahtautua, jos vaikka löytäis sitterin ja kantoliinan :)
[font="times new roman"][font="times new roman"]

No höh, aina kaikki tällainen hyödyllinen ja hyvä on pääkaupunkiseudulla! On se niin epäreilua.. [:D] Nyt harmittaa kyllä oikeasti, sillä löytyöjen tekemisen lisäksi olisin saanut hyvän mielen Eläinsuojeluyhdistyksen tukemisesta. [&o]. Näitä siis järjestetään kaksi kertaa vuodessa..?

Onhan noita kirppareita ympäri suomea, googlettamalla löytyy useammat.
Ja toisaalta, jos hesaan ei hirveän pitkä matka ole, otat jonkun likkakaverin mukaan, ja vietätte tyttöjen kesken laatuaikaa. Ukkokaan ei voi mitään sanoa, kun tietää että muksulle on tarvittavia tavaroita edullisesti tulossa. Ja mulla kun on noita muksuja ennestäänkin, niin voin nekin jättää hyvällä omallatunnolla isänsä niskoille. Niin ainakin täällä meillä päin [;)]

Totta kai, kirpputoreja löytyy kyllä täältäkin, mutta tuossa olisikin ollut tuo hyväntekeväisyys-puolikin.. [:)] Ja täältä Kaakonkulmalta on hankala lähteä yhden syyn takia, vaikkakin olisihan kylläkin sukua tuolla Espoossa.
Njaa, nyt alkoivat mietinnät pyörimään päässä, josko sitä kehtaisikin/olisi varaa lähteä parin päivän reissulle. [:D]

Onhan noita kirppareita useita ja monissa paikoissa, mutta vinkit niiden suhteen ovat aina tervetulleita. Viidakko rumpu toimii usein paremmin kuin Google. :)
Ite oon vaan niin ihastunut tuohon Vantaan rekolan lastentarvike kirppikseen että oksat pois, Suosittelen että menee siellä käymään jos sattuu reitille!

Täälläkin on yksi tuleva mamma, joka ostaa mahdollisimman paljon käytettynä lapselleen.
Uusia vaatteita meille ovat ostanee mummi ja täti, itse olen keskittynyt käytettyyn tavaraan.
Ainoastaan turvaistuin on nyt ostettu uutena, mutta siitäkin olin todella kova alennus...
Vaunut on vielä hankkimatta, saa nähdä millaiseen ratkaisuun päädymme. Olisi ainakin kiva nähdä vaunut ennen kuin ostaa ne, jos siis käytetyt hankkii.

Eli huono omatunto pois ja rinta rottingille siitä, että pystyy säästämään luontoa ja rahaa.
Parempi laittaa euroja tässä vaiheessa syrjään, sillä kasvava lapsi tulee tarvitsemaan kaikenlaista.
On sitten varaa hankkia jotakin uutenakin, jos ihan kaikkea ei käytettynä onnistu saamaan.

Kävin tänään kaverini kanssa katsastamassa Vuosaaressa olevan lasten kirppiksen, samassa oli myös outlet myymälä (en nyt muista mitä merkkejä siellä oli) Mutta mitään ei tarttunut meille mukaan. En oikein tykännyt paikasta, mutta tulipahan katsastettua.

Et todellakaan [;)] Minäkin olen työttömänä (mieheni on töissä) ja olen ostanut jokaikisen vaatteen kirpparilta. Ne ovat mielestäni myös lapselle mukavempia, koska niitä on jo pesty muutaman kerran ja niin niistä on tullut paljon pehmoisempia. Ostamme myöskin vaunut käytettynä. Vaikka meillä olisikin ollut mahdollisuus ostaa kaikki uutena niin en näe sitä tarpeelliseksi, vauvahan kasvaa niistä pian ulos [:D] Rohkeasti vaan kirpparille tekemään löytöjä [;)]

Takaisin