Minä olen ostanut/saanut melkein kaiken mahdollisen käytettynä. Tutuilta ja kirppareilta lähinnä. Sänkyyn hommattiin uusi patja ja turvakaukalo ostettiin uutena, kun meinasi käydä turvakaukalokaupat epäluotettaviksi (ja hermokin alkoi mennä).
Meillä ei siis niinkään ole kyse rahasta, varmasti ois ollu varaa ostaa kaikki uutena jos olisi pihistellyt muualta, mutta mie en näe siinä mitään järkeä. Mieluummin säästän kuin tuhlaan rahaa, olen siis pihi ([:D]) ja mietin tosiaankin paljon sitä, minkälaisen ekologisen jäljen lapsentekeminen minun osaltani tähän maapalloon jättää. Ja kun muutenkin ekoilemme, kestoilemme ja harrastamme lähiruokaa, niin tuntuu luontevalta yrittää hankkia vauvan tavarat mahdollisimman kestävästi.
Lisäksi minulla on ollut mahdottoman mukavaa metsästellä mm. käytettyjä yhdistelmävaunuja ja olen onnistunut tekemään tosi hyviä kauppoja. Sukulaiset ovat olleet ihania ja tuoneet meille vauvojen ylijäämäkamaa pois omista kaapeistaan. En ole ostanut tuntemattomilta ihmisiltä kuin vaatteita kirppareilta, kaiken muun olen ostanut jotenkin tutuilta ihmisiltä ja päässyt kokeilemaan vehkeitä etukäteen. Se olikin tärkeää vaunujen kohdalla.
Jotkut sitten kritisoi. Olen kuulemma huono äiti kun en tahdo tarjota lapselleni Parasta. Heidän kirjoissaan kallis ja uusi tarkoittaa parasta, vaikka minun kirjoissani asia on aikalailla päinvastoin. Arvomaailmat kolisevat vastakkain...
Minulta siis ainakin täydet ylävitoset niille, jotka jaksaa romuta läpi kirppareita ja huuto.nettejä [:)]