kirpputorit?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja viima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

viima

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tilanteeni: olen ollut koko tämän vuoden työttämänä kotona, ja huomasin kesäkuulla odottavani esikoistamme.
Sen jälkeen kun humasin olevani raskaana olen kierrellyt kirpputoreilla, ja huomannut että siellä on siistejä, hyväkuntoisia  ja halpoja vauvan vaatteita. Ostin kaksi bodia hintaan 70 senttiä!

nyt olemme mieheni kanssa puhuneet että ostaisimme vaunutkin käytettyinä, ja muitakin vauvan juttuja.

Ystäväni odottaa myös esikoistaan ja ostaa kaikki uutena, vaatteet, vaunut ja kaikki!

Ottaa vaan päähän , että jos minä haluan ostaa vaatteet ja vaunut kirpparilta vähän käytettyinä niin miksi minun päätöstäni ei kunnioiteta?
ja miksi kaiken pitää olla uutta ja hienoa?

ostanmme myös jotain uutta, mutta vaunut olemme ajatelleet ostaa käytettyinä, ei meillä ole varaa ostaa 400€ uusia vaunuja. Kun toinen on työttömänä ja mies vaan käy töissä.

Mitä olette mieltä? olenko ihan typerä ?

Opiskelijaparina meilläkään ei tosiaan olisi varaa hankkia kaikkea uutena, mutta myös ekologiset näkökulmat on mielessä. Ristiriitaistakin oikeastaan tehdä lapsi ja siinä sivussa tuhota maailmaa siltä lapselta ;) Oon ajatellu, että kaikki muu voi olla käytettyä, mutta pinnasängyn patjan ja vaunut haluaisin uutena. Käytetyt vaunutki on varmasti kuitenki ihan hyvä vaihtoehto. Uutenakin tosin saa aika edullisia, eihän niiden oo pakko olla Brion uusimmasta mallistosta. Aika vähälläkin varmasti tulee toimeen.

ajattelimme että sängyn kanssa teemme sillä lailla että, otamme vanhan sängyn mieheni kotoa ja maalaamme vaan sen uudelleen. Tulee halvemmaksi ja kierrätämme vanhaa[:)]

Saas sitten nähdä innostuuko tulevat isovanhemmat ostamaan vauvalle jotakin, sitä ei ole ainakaan vielä tapahtunut

Itse olen kanssa ajatellut ostaa rattaat käytettynä, mutta haluan kuitenkin "koeajaa" ne ensin. Tiedättekö pääkaupunkiseudulta mitään hyviä kirppiksiä mistä vois löytyä? Parhaassa tapauksessa tosin puolisoni saa vuoden lopussa muutaman tuhannen euron perinnön mumminsa asunnosta jolloin voidaan vähän panostaakin.

Vaatteita meillä on jo omia vanhoja ja veljentytön vanhoja kaiken kaikkiaan äitiyspakkauksellinen. Pinnasänkykin on meidän muksulla mun peruja. Äitini on välttämättä halunnut sitä meidän lapsille varastossa säilytellä ja kun veljentyttö nukkuu jo tavallisessa sängyssä niin pinnari muuttaa meille. [:D]

Niin se mäki väitin, että haluan uutena vaunut ja turvakaukalon. Vaan kuinkas kävi, kun löydettiin hyvät vaunut (ja halvat!) käytettynä ja turvakaukalokin saadaan ostettua tuttavaperheeltä, jolloin voidaan luottaa sen kolaroimattomuuteen. Molemmat näistä sattuivat olemaan just sitä merkkiä, jota olisin joka tapauksessa havitellut meille! Ja rahaa näihin meni nyt yhteensä 210€, kun uutena ostettuina hintaa olisi varmaan tullut 600-700€...

Mun mielestä molemmat tavat on hyviä, koska tarviihan jonkun ostaa niitä uusiakin, että niitä joskus saa seuraaville kiertoon käytettyinä ;)

Saamme myös mieheni siskoilta vaatteita, ostan toki jotain uutta ja hienoa. Suurimman osan käytettynä.

Tykkään todella käydä kirppareilta ja kierrätyksistä etsiskelemässä vaatteita itselleni, sillä vaatekaupoista en tunnu löytävän mitään mukavaa.
Nyt on kesä ollut taukoa ja en ole vielä pienokaiselle käynyt ostamassa mitään.
Noh kun syksy pääsee todellä käyntiin niin eiköhän sieltä kaiken laista löydy. :)
Kirppareiltä löytyy todella halvalla 50c kappale bodeja sun muita vaatteita jotka ovat lähes käyttämättömiä, eihän yksi pienokainen kauaa ehdi vaatetta käyttää.
Ostan varmasti jotain myös uutena mutta saa nähdä mitä tarvitsee.

Katostaroikkuvan kudotun kehdon saamme äidiltäni, joka on tehnyt sen nuorena veljelleni ja se on ollut myös minun käytössä. Aivan ihana!
mm. makuupussi, talvipuku + muita vaatteita meille on tulossa tuttava perheeltä.

Vaunut voisin ostaa käytettynä, mutta en tiedä löydämmekö sopivia,
sillä niissä täytyy olla todella korkea säätövara. Isännällä ja minulla on reippahasti koko eroa.

jaica, aisa kannattaa tsekata, sillä niissä "käänneltävissä" malleissa on usein huomattavasti suurempi säätövara kuin teleskooppisesti liukuvissa! Meillä miehen kanssa on molemmilla pituutta paljon, ja ostettiin Teutonian Mistralit, niin niissä ainakin pitkällä ihmisellä homma toimii tosi hyvin, ja uskon että lyhyemmille kummeille ja mummeillekin nämä vaunut passaa työnneltäviksi. Itse jäin pohtimaan vain kovin matalalla olevaa koppaa, että noinkohan vaan sitä selkä rullallaan jaksaa pientä hyssytellä... (sori, meni off topiciks!)

Kiitoskiitos.
Kattelin netistä tuon merkkisiä vaunuja ja mukaviltahan ne näytti.
Hintaluokkakin taitaa olla tooodella suuri.. :(
Noh jos käytettynäkin tuollaiset onnistuisi saamaan niin hyvä tuuri kävisi.
Kaikki vinkit on tosiaan tervetulleita isolla säätövaralla olevien rattaiden suhteen.

Teutoniaa on paljon käytettynä myynnissä. Itse ostettiin vm. -04 olevat, kahdella eri perheellä käytössä olleet ja ovat edelleen ihan tosi hyväkuntoiset!! Eivät nitise ja natise, kuomu on edelleen jäykkä ja kaikki muukin mallillaan! Pari kulumaa tietysti ja renkaita kuulemma täytyy pitkän seisottamisen jälkeen pumppailla, ja joitakin auringonhaalistamia, mutta eipä niillä hintaakana ollut kuin 150€ ja siihen kuuluivat mukaan kaikki mahdollinen (pehmeä (kanto)koppa, renkaan suojukset, verkkokassi sekä hyttyssuoja) ja muuta päälle (extrapaksu talvimakuupussi (kerran käytetty) ja muutaman kerran käytössä ollut sadesuoja). Parhaita tarjouksia ite kattelin tuolta kaksplussan nettimarkkinoilta ja muistaakseni myös mikko.fi:ssä oli aika hyvää. Huuto.netistäkin tietty kannattaa katella!

Huutonetissä kattelin tänään ja kivan näköisiähän ne oli..
Ajattelin että täytyy tässä joku päivä käydä jossain koeajamassa saman merkkisen vaunut ja katsoa toimiiko tuo pituus. =)
Yhdistelmiä mekin etitään, ja onhan se plussaa jos saa tuon verran oheistavaraa mukana! Kannattavat kaupat teit!
Kattelen vielä mistä löytyis jotain mukavaa.

ja ootan et pääsen plärään kirppiksiä ja ettimään nättejä vaatteita!

Moi! Ite oon aatellu homman sillaiten, että ihan turha ostaa uutena kaikkea mahdollista. Me olemme molemmat töissä mutta silti en ala kaikkia rahoja hamstraamaan vauvaan, siinä ei mielestäni ole mitään järkeä. Eihän se ehdi edes käyttämään esim. vaatteita kun hetken ennen kun käyvät pieneksi, eikä ne nukkumalla ja syömällä kulu. Ihan yhtä hyviä kirpputoreilta ostetut ja tutuilta saadut tavarat ja vaatteet ovat. Meillä ei tällä hetkellä ole tulossa uutena kuin vaunut, ja nekin siksi että anoppi lupasi ostaa. Ja rintareppu, sen haluan laadukkaan ja tietyn merkkisen koska kävelen todella paljon. Muut (turvakaukalo, pinnasänky, vaatteita) tulevat käytettynä, itkuhälyttimet täytyy jostain metsästää. Ehtii niitä uusia vaatteita sitten osteleen kun naperolla on omaa tahtoa ja kaikki vaattet ei enää kelpaa päälle!! Ja muutenkin kohta on rahaa vähemmän käytössä.

Käytiin tänään ostamassa fridasta
Beige sammaritakki, siihen sopivat beiget läppähousut, ja punaiset housut aivan kuin uudet. :D Kannattaa kirrellä. Hintaa vaatteille tuli 5e

Todellakin kannattaa hyödyntää kirpputoreja! Vaunutkin voi mielestäni aivan hyvin hankkia kirpputorilta varsinkin, jos niiden kankaat saa irroitettua ja pestyä. Itse hankin juuri todella hyväkuntoiset Brion yhdistelmävaunut + hyttys-, pyörä-, sade- ja säilytyssuojat (50€). Irroitin kankaat ja pesin koneessa, jonka jälkeen vaunut näyttävät nyt melkeinpä käyttämättömiltä. Patjankin tein uusiksi, vaikkei sitä olisi tarvinnut uusiakaan. Ostaessasi käytettyjä vaunuja kannattaa muistaa kysäistä niiden säilytyksestä ja varmistaa, ettei niissä ole hometta.

Ja niinkuin edelliset ovat myös todenneet, niin vaatteita myös kannattaa ostaa kirppikseltä. Vauvojen vaatteita ei juuri ehdi käyttää, joten ne eivät myöskään ehdi kulua. Täten niitä löytyy todella hyväkuntoisia ja halvalla. Sitten, kun et enää itse tarvitse niitä, niin kannattaa kierrättää ja mennä myymään vaatteet uudelleen kirpputorilla. 

Jep! Samoilla linjoilla kaikkien kanssa. Kirpparit ja kierrätykset kunnian. Silllä rahalla minkä muksun kamoihin uutena laittaa saa paljon muutakin. Eikä ne tosiaan syömällä ja nukkumalla vehkeet kulu.

Me aateltiin katsoa kanssa käytetyt vaunut. Sänky tulee veljeltä ja turvakaukalo kaverilta. Mitä muuta se vastasyntynyt pakosti tarvii? Amme? sen ostan uutena.... sitten äitysloma rahoilla! Samoin patja täytyy EHDOTTOMASTI olla  uusi. Vanhat patjat kerää kaiken mahdollisen töhnän itseensä, enkä halua vauvan uusille ja herkille keuhkoille valmista ja vierasta bakteerikasvustoa hengitettäväksi. Sama koskee vaunujen hankintaa.Täytyy varmistaa että ne on olleet sisäsäilytyksessä, eikä home ole päässyt pesiytymään saumoihin ja täytteisiin.

Niin ja kirppitoripöytien tuttipullot saa jäädä paikoilleen! Sen verranpitää valuttaa olla että saa lapselleen puhtaan putelin! Ihmettelen, että miksi joku yleensä raahaa viiden sentin tuttipulloja myytäväksi?

Käytiin lauantaina lasten kirppiksellä ja ihastuin aivan täysin paikkaan.
http://www.villalyhty.fi/
Yhden katon alta löytyi niin paljon lasten vaatteita ja tarvikkeita, että ihmettelin minne olin tullut.
Innostuimmekin mieheni ja äitini kanssa pläräämään vaatteita ja mukkaamme lähtikin 2 muovipussillista!
Hintaa ei ollut paljoa, hieman pöydästä riippuen, mutta suurin osa todella halpoja, aivankuin uusia bodeja 20  centillä - eurolla. Otin myös vaaleita bodeja värjäystä varten.

Oi joskus uudelleen käymään myös tuolla, äiti asuu kävelymatkan päässä. :D

Kai niitä tuttipulloja tuodaan myyntiin kun ei raaskita heittää roskiinkaan..
Juuh en itsekkään käytettynä niitä osta.

Menimme tälläkertaa melkein avaamis aikaan tuonne Villalyhtyyn,
ja löysimme aivan ihania vaatteita,
Mutama body ja potkarit, muuten huppareita ja pienenpieniä verkkareita. :D
Nyt on kaikki tarpeelliset vaatteet hommatti. ja hyvä mieli!

Kävin lauantaina kirpparilla ja löysin erilaisia lakkeja ja ensi toppa töppöset ja käsineet[:D] Pesin vain ne ja ovat kuin uudet[:)] Löysin myös kolme paitaa koko 56cm ja muutamat potkuhuosut ja kolme bodia ja kaikki maksoi yhteensä 6e, ei siis kalliita!
Ja äitini on säästänyt vaatteita jotka ovat olleet itseni ja sisarusteni päällä, niitä pengoin ja löysin haalrin muutaman paidan ja kaksi tee paitaa ja toppa ja kesä pipon[:)]
Olen oikein tyytyväinen, vaikkakin ovat käytettyjä vaatteita, mutta pesin vain ja ovat käyttövalmiina. Ja tulevana viikonloppuna saan lisää vaatteita mieheni siskolta[:D] Kivaa kivaa!

Täällä on järjestetty syksyn aikana jo pari lastentarvikekirppistä ja ainakin yksi on vielä. Siellä olen käynyt tonkimassa ja tehnytkin paljon löytöjä, ihanaa kun on niin iso valikoima kerralla ja hinnatkin pysyy alhaalla! Ja kun ei mitään hakemalla hae niin voi valita hienoimmat! Ja ihan uuden veroisia, laadukkaita vaatteita megahalvalla! Seuraavalta kirppikseltä voi jo katsoa isompia vaatteita valmiiksi. Kestovaippoja sain myös halvalla ja anoppi osti sellasen makuualustan missä killuu leluja yläpuolella. Kohta varasto tursuilee...

Mä en oo vieläkään ostanut pahemmin mitään.... yhden bodyn löysin alemyynnistä, mutta ajattelin lähteä joku päivä kirpparikierrokselle.
Vaunut ja turvakaukalon 'saan' siskoiltani joten niitä ei tarvi ostaa uutena. Ikeassa käytiin katsomassa pinnasänkyjä samalla kun oli sinne muutakin asiaa ja halvimmat oli 49 euroa joten ei mitenkään hirveitä hintoja. Patja pitää olla ehdottomasti uusi.
Vaikka me ollankiin mieheni kanssa molemmat töissä niin en todellakaan aio ostaa kaikkea uutena eikä kyllä olisi varoiksikaan. Vaikka lapsi olisi kuinka toivottu niin ei se häntä pahenna vaikka vaatteet olisikin kirpparilta.
Ja vaikka mulla on jo kaksi teini-ikäistä tyttöä niin en ole vauvan vaatteita säästellyt joten pitää ostaa taas jostakin. On mulla muutama lelu ja vaate ihan muistoksi säilötty tuonne varastoon ja pian ajattelinkin sen laatikon sieltä kaivaa [:)]
Sen muistan että siellä on kaksi aivan ihanaa prinsessan takkia (ystävän tekemiä) joista en ole halunnut luopua (jos vaikka tämä iltatähti olisi myös tyttö) [:D]

Takaisin