Kirppisvinkkejä

Solfiza

Näppärä viestien naputtelija
Kerätäänpä tähän vinkkejä kirppiksistä pääkaupunkiseudulla, josta saa sekä vauvan/lastenvaatteita että äitiysvaatteita.

Löysin googlaamalla mm. seuraavan paikan:
Hippula - second-hand lastenvaatteita ja äitiysvaatteita.

Onko jollain kokemuksia ko kaupasta? Entä mitä muita vinkkejä antaisitte hyvistä kirppiksistä?
 
Mä voin lisätä tähän ketjuun muutaman kirppiksen, kuhan nään ensin parin tunnin päästä mun kaverin, joka on kunnon kirppistelijä :D oon sen kaa käyny kiertääkin hyviä kirppiksiä mut ittellä on niin lyhyt muisti etten muista niiden nimiä :)
 
MLL: paikallisjärjestöt järjestävät yksittäisiä kirpputoreja kerran/kaksi vuodessa. Noi on tosi suosittuja, mm. sen takia, että tavarat on järjestelty niin, että esim. kaikki 74cm kokoiset housut löytyvät yhdeltä pöydältä, kokoa pienemmät seuraavalta, että etsiessä tietyn kokoluokan vaatteita ei tarvitse plärät suuria määriä pöytiä.
http://uudenmaanpiiri.mll.fi/tapahtumakalenteri/paikallisyhdistysten_kirpputorit/

Muutoin Espoossa on esim. Akseli Mankkaalla http://www.akseli.info/ ja Nella ja Nuttu Olarissa http://www.lastenkirpputori.fi/. Ensin mainitusta olen kuullut paljon hyvää, jälkimmäinen on oma kantakirppikseni. :)
 
Kannelmäessä kauppakeskus Kaarin vieressä on joku lastenkirppis, jossa en oo itse vielä ehtinyt käymään. Ystävä vaan suositteli.
 
Noniin nyt sain vinkkejä, tuolla Sun kirppiksellä Korsossa oon itekin käynyt ja on mielestäni hyvä paikka. Se on tosin "yleis"kirppis, mutta kaveri sanoi että sieltä löytyy aina lastenvaatteita. Sitten kierrätyskeskuksista löytyy hyvin tarvikkeita esim. Vaunuja. Voi olla likaisia kun niitä säilytetään varastossa, mutta kankaat saa pestyä. Lastenkirppiksiä Kumpulassa (tai sen lähistöllä) Vekarakirppis ja Malmilla on kans joku hyvä lastenkirppis, nimeä ei muistanut. Eiköhän googlettamalla löydy lisää noistakin paikoista :)
 
Vekarakirppis, joka on muistaakseni Kumpulassa, on kuulemma hyvä. Kirkkonummella on Muksuille-niminen kirppis, joka vaikuttaa myös hyvältä. Ei nyt ihan pääkaupunkiseutua, mutta melkein :)
 
Hahaa kävin googlettaa sen Malmin kirppiksen nimen ja tajusin et itse asun lähes sen naapurissa :D en oo vaan huomannut sitä ennen ku en ole tarvinnut lastenvaatteita enkä kulje sen ohi kuin harvoin :) Kirppiksen nimi on Velmukirppis.
Voi olla et tästä lähtien käyn siellä useampanakin päivänä ku fiilistelen meiän tulevaa vauvaa :D
 
Hippulasta ja Vekarakirppiksestä olen kuullut hyvää, oma suosikkini on Kruunukirppu Krunikassa. Hinnat on siellä ehkä vähän korkeammat, mutta tavara on myös laadukasta ja paljon löytyy myös merkkivaatteita. Parhaat löydöt olen tehnyt kuitenkin peruskirppareilta, kuten Fidasta tai UFF:lta. Ja pikkukaupungeissa on paras hinta-laatusuhde, löysin pari päivää sitten Porvoon kirpputorilta pöydän, joka oli täynnä liki käyttämättömiä vauvanvaatteita ja kaikki euron kappale.
 
Mäkin oon parhaat löytöni tehnyt juuri noilta peruskirppareilta; Fidasta, UFF:lta ja Pelastusarmeijan kirpparilta. Nyt en oo pienelle vielä mitään ostanut, mutta esikoiselle aikanaan ostin paljonkin vauvatavaraa, lähinnä vaatteita.

Tällä viikolla löysin työpaikan lähi- UFF:lta esikoille ihan iskemättömän näköiset Ice Peakin ulkohousut ja Reiman fleece-housut. Hintaa noille tuli yht. 10 €. Kirppiskamoina eivät olleet halvimmasta päästä, mutta kunnon puolesta kannatti todella se kymppi uhrata, kun joka tapauksessa olisin joutunut ulko- ja välihousut tälle kaudelle hankkimaan.
 
Me käytiin lauantaina kirppiskierroksella Helsingissä. Käytiin Krunikan Olkkarissa, Vekarakirppiksellä ja Hippulassa. Näistä kolmesta suosikkini oli kylläkin Vekarakirppis perusvaatteiden hankkimisen suhteen, mutta Olkkarissa oli enemmän tarjontaa merkkivaatteista.
Laitoin vähän tarinaa blogiini kaikista kolmesta kirppiksestä.. :-)
 
Kiitos mmm tuosta Nella ja Nuttu -vinkistä! Mä asun noin 1-2 km päässä tosta paikasta... En ole edes huomannut tota, kun en kirppareita harrasta. Mies kävi lauantaina tsekkaamassa paikan ja täytyy mennä sinne yhdessä paremmalla ajalla.
 
Eipä kestä. :) Itsekin asun kilsan päässä tuosta, joten etenkin äitiyslomalla tuli käytyä tuolla esikoisen syntymää odotellessa varsin usein. Sopiva päiväkävelymatka niille loppuviikoille. :wink Mäkään en normikirppareita harrasta, mutta vauva/taaperotavaroissa ja vaatteissa oon kyllä todennut kierrätyksen fiksuksi, ei ne vaatteet kuitenkaan sen vertaa kulu (ja tuolta saa tosi hyväkuntoista tavaraa usein varsin halvalla).
 
Pakko mainostaa kotipitäjän uusinta eli "Kallen kirppistä". Siellä on erikseen lasten&vauvojen vaatteille ja tavaroille tarkoitettu osasto "Pikku-Kalle" ja on kyllä tasokas, siisti ja tosi tosi hyvä kirppis! Oon tehnyt sieltä syksyn mittaan monta hyvää löytöö. Täälläkin aiemmin harrastettiin enemmän fb-kirppistelyä, mutta nyt tämän uuden paikan myötä se on ehkä hiljentynyt,
 
Takaisin
Top