Kirjoja joululahjaksi

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kuka ilahtuisi ja millaisesta kirjasta? Tai jos saisit itse lahjaksi kirjan, minkä haluaisit? Keskustelua ja vinkkejä kirjoista, joita voisi antaa lahjaksi tänä jouluna.
 
Olen hankkinut lapsille Penni Pähkinäsydän- kirjan. Tarkoitus olisi lukea esim. iltasaduksi. Mietin myös Fanni-kirjoja, kun niissä käsitellään tunteita ja voi vissiin oppia tunnetaitoja.
Tykkään lukea, mutta iltaisin olen yleensä liian väsynyt. Itselleni ostin nyt kuitenkin pari uutta kirjaa, toinen on Britney Spearsin Nainen minussa. Sen korkkaamista odotan innolla!
 
Olen tykännyt ostaa tietokirjoja itselleni. Hyviä hankintoja ovat olleet Duodecimilta Odottajan käsikirja ja Unihiekkaa etsimässä. Varsinkin tuo Unihiekkaa etsimässä tarttuu käteen aina säännöllisen epäsäännöllisesti kun kaipaa tukea vauvojen ja lasten unipulmiin. Se olisi mielestäni hyvä lahja vaikkapa pikkuvauvaperheeseen, kaikki painivat joskus unipulmien kanssa ja mukavaa kun neuvoa löytyy jo kirjahyllystä mihin vuorokauden aikaan tahansa. :smiling-eyes:
 
Mä en itselleni tällä hetkellä toivo kirjalahjoja, mutta mielelläni annan niitä muille lahjaksi. Omalle lapselle tulossa multa kaksi kirjaa, kummilapselle menossa yksi.
 
En minäkään itselleni mitään kirjaa toivo, mutta anoppi tykkää dekkareista, joten joku uusi hänelle varmaan laitetaan pukinkonttiin.

Lapseni ovat kirjaston suurkuluttajia, joten kirjoja ei kannata ostaa, ellei esikoisen kirjasarjasta tule käännöstä. (Vielä ei alkuperäiskielellä voi kirjoja hankkia.)

Itse luen sujuvasti neljällä kielellä ja kääntääkin pystyn, mutta en niin nopeasti, että lapsille lukemisessa olisi paljon järkeä - paitsi ehkä sarjakuvat.
 
Minä toivoisin saavani Iida Turpeisen Elolliset (oli Finlandia-ehdokkaana) ja Robert Galbraithin Kuolema kintereillä (uusin Cormoran Strike -dekkari). Mikään ei ole parempaa kuin tiiliskiven muotoinen paketti jouluna 😍
 
Ah, nuorena oli niin kivaa saada toivomansa kirja joululahjaksi. Aattoilta menikin sitten kirjaa ja vihreitä kuulia ahmien. Nykyään en vain ehdi enkä jaksa keskittyä kirjan lukemiseen. Viimeksi taisin lukea 2 vuotta sitten yhden kirjan. Ehkä sitten kun ei tarvitse enää lukea iltasatuja..
Lapsen kanssa luettiin syksyn aikana Musse ja Helium -kirjat. En oikein tiedä, että tykkäsikö lapsi tästä kirjasarjasta, vai tykkäsikö vain sen takia kun sanoin että tämä on vähän isompien lasten kirja, kun kuvia on vain harvakseltaan. Taisin olla itse innokkaampi lukemaan tuota :D
 
Lahjaksi en osaa ostaa kirjoja kenellekkään. Omalle lapselle pohdin kirjojen oatoa joululahjaksi mutta toistaiseksi ei ole löytynyt sellaista mikä haluttaisiin lukea uudelleen ja uudelleen. Käytetään kirjastoa ja itselläni ln äänikirja sovellus ☺️ mies ei lue kirjoja eikä oikein lähipiirikään 🤔
Täytettävät muisto kirjat on oikeastaan ainoa vaihtoehto joka olisi kiva.. täyttäisinkö vanhemmilleni kirjan heistä vai pyytäisinkö heitä täyttämään minulle ja lapsen poolesta voitaa ostaa kirja isovanhemmille täytettäväksi 🤔
 
Mietin myös Fanni-kirjoja, kun niissä käsitellään tunteita ja voi vissiin oppia tunnetaitoja.

Meillä on näitä ja voin kyllä suositella! 👍Esikoinen alkaa olla näille iso, mutta kuopus tykkää lukea uudelleen ja uudelleen. Kuopus onkin oppinut hienosti kertomaan miltä tuntuu ja miksi, kun on luettu näitä.

Kirja on kyllä oikeaan osuessa kiva lahja. Meillä ei tosin tänä vuonna ole paketissa yhtään kirjaa. Esikoinen kyllä pyysi yhtä kirjaa, pitääkin vinkata siitä kummeille tai sukulaisille. Itselläni tuntuu aika ja keskittyminen olevan niin vähissä, etten toivo saavani kirjoja tänä vuonna. Yhtenä jouluna oli toisaalta kiva, kun sain lahjakortin e-kirjapalveluun.
 
Mulla hiljaisena toiveena saada:
Kerro minulle äiti - tyyppinen kirja täytettäksi ja siten pojalle aikanaan luettavaksi.
Ehkäpä ostan sen itse... Pojan isälle ostin vastaavan isänpäivälahjaksi, tykkäsi siitä kyllä.
Sirpa Kähkönen uusin olisi myös kiva...
 
Ah, nuorena oli niin kivaa saada toivomansa kirja joululahjaksi. Aattoilta menikin sitten kirjaa ja vihreitä kuulia ahmien. Nykyään en vain ehdi enkä jaksa keskittyä kirjan lukemiseen. Viimeksi taisin lukea 2 vuotta sitten yhden kirjan. Ehkä sitten kun ei tarvitse enää lukea iltasatuja..
Lapsen kanssa luettiin syksyn aikana Musse ja Helium -kirjat. En oikein tiedä, että tykkäsikö lapsi tästä kirjasarjasta, vai tykkäsikö vain sen takia kun sanoin että tämä on vähän isompien lasten kirja, kun kuvia on vain harvakseltaan. Taisin olla itse innokkaampi lukemaan tuota :D
Meidän esikoinen luki koko Musse&Helium sarjan about parissa päivässä. Jos häntä kiinnostaa, niin kyllä lukee hurjasti ( ja kun ei kiinnosta, niin sitten keksii kaikkea muuta kuin koulun määrään kirjan lukemista) Ja täyttää keväällä 10v.

Itse tykkäsin nuorena lukea vaikka mitä, mutta nyt tuntuu, että aika on kortilla, eikä lukemiseen ole oikein aikaa. Aina joku keskeyttää.
 
Nostetaanpa tätä. Löytyikö kuusen alta kirjoja? Olivatko mieluisia? Meillä esikoinen sai Pet agents -sarjan uusimman kirjan ja kuopus Tatu ja Patu -kirjan. Kumpikin kirjapaketti oli lasten kummeilta. Kumpikin oli mieluisia. 😊
 
Takaisin
Top