Kirjoitatko kauppalapun?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua kauppalapuista! Kirjoitatko sinä kauppalapun? Onko kauppalappu mukana vai keittiön pöydällä ollessasi kaupassa?

Meillä oli tosi usein kauppalappu keittiön pöydällä. Siinä sitten koitettiin kaupassa muistella mitä siinä luki. Tai jos toinen oli kotona saattoi lähettää viestillä kuvan kauppalapusta. Kunnes siirryttiin pitämään kauppalappua puhelimella. Meillä on yksinkertaisesti jaettu docs tiedosto eli ajantasainen lista näkyy sekä minulle että miehelle. Perusjutut yleensä muistetaan ilmankin, mutta harvoin ostettavat unohtuu herkemmin. Tai sitten ei muista oliko kotona nyt vasta aloitettu leipäpaketti vai ei.

Meillä on ostoslista yhteisessä Google Keep -tiedostossa. Ihan kätevää että toinen voi lähteä kauppaan, ja toinen sillä välin kirjoittaa ostoslistan valmiiksi Keepiin, ja järjestellä vielä lopuksi tuotteet kaupan tuotteiden järjestyksen mukaiseksi. 🙂

Kauppalista-dokkariin tulee kyllä toisinaan kyllä laitettua muitakin muistiinpanoja ja muistutuksia... 😄

Jos satutaan käymään kaupassa niin tehdään lista puhelimen muistiinpanoihin. Ei me muuten muisteta mitään. 🫣Nykyisin hoidetaan isommat ostokset tilaamalla ruoat niin että vain noudetaan ne kaupalta. Säästää niin paljon aikaa😅

Muistan kauppalapun ulkoa, jos kirjoitan sen käsin. Usein siis kuitenkin lähden ihan fyysisen kauppalapun kanssa, jota on kätevämpi katsoa kuin puhelinta. Tarkastan kuitenkin aina kauppalapulta, että kaikki on varmasti kärryssä.
Joskus kuitenkin kirjoitan puhelimelle, jos sillä hetkellä on kaikki kynät hukassa. 😅 PostIt-lappuja kyllä löytyy pitkin kämppää. 😄

Meillä on yhteinen sähköinen kaoppalappu( kaikilla iPhone ) Kaupassa kätevä, kun voi kuitata reaaliajassa kaupassa mitä kukin on jo ottanut.
Ja loput jää odottamaan, jos jostain kaupasta ei jotain tiettyä löydy
Ja lapsetkin osaavat lisätä asioita kauppalistaan., kun nuorempikin oppi lukemaan.

Meillä myös käytössä google keep kauppalappuna, muuten se olisi aina keittiön pöydällä tai en muistaisi kirjata siihen tarvittavia. Kun en nytkään ihan joka kerta muista/ jaksa kirjata kaikkea kun jotain muistan. 😅

Meillä on seinällä liitutaulu jossa ylläpidetään ajantasaista ostoslistaa. Siitä napataan kuva ennen kuin mennään isommille ostoksille, tai sitten pyydetään kotona olevaa lähettämään valokuva.

Yhdessä kaupassa ollessa on kyllä ihan säännöllinen ongelma se ettei tiedä mitä toinen on jo poiminut, tai ettei tiedä onko se vielä etsiskelemässä jotain vai odottamassa kassalla samaan aikaan kun itse odottaa maitohyllyjen tienoilla että toinen tulee näkyviin kuiva-ainehyllyjen välistä :facepalm:

Ihan pakko aluksi kommentoida etten ole ikinä kuullut käytettävän sanaa "kauppalappu"! Hassua miten voi mennä noin paljon käytetty sana ohi. Meillä se on kauppalista.

Meillä on whatsapissa miehen kanssa ryhmä nimeltä "Shopping", sinne heitetään viestillä jos tulee mitään ostettavaa mieleen. Esim otin sinne kuvan lapsen äänikirjan pattereista. Ennen kauppareissua tehdään sinne lista ja yleensä ne yksittäiset heitot lisätään siihen kuitenkin selkeästi. Saatetaan toisen kaupassa ollessa chattailla ostoksiin liittyen siinä ryhmässä, mutta joskus koko keskustelu voi pysyä aika pitkäänkin hiljaisena ja mutta kyllä se aina sieltä kaivetaan esiin.

Joskus ennen kauppaanlähtöä otan ruokakaappien sisällöstä kuvan niin voin tarkistaa että oliko jotain tuotetta jäljellä.

Meillä laitetaan ostoslista viestillä toiselle, vaikka itse menis kauppaan. Eli jos lähden kauppaan, laitan miehelle wa - viestin ostoslistasta. Hän tarvittaessa täydentää sitä. Ei ole jaksettu tehdä erikseen ryhmää, sekin vois olla kätevä kyllä.

Minustakin tuo @Selah erillinen ryhmä vaikuttaisi kätevältä, kun meillä saattaa tavalliseen keskusteluun tulla seitsemän muutakin asiaa pelkästään siinä toisen automatkalla sinne kauppaan. 🤣 Sitten kaikki lisäykset häviävät sinne joukkoon. Mies käyttää aina puhelinta listana kaupassa käydessään. Itsestä se on vähän kohlo. Kauppalappu on niin paljon sirompi. 😅 Ehkä siksi ei ole tullut vielä otettua mitään sovellusta/ viestihommaa yleisesti siihen käyttöön.

Meillä on ostoslista yhteisessä Google Keep -tiedostossa. Ihan kätevää että toinen voi lähteä kauppaan, ja toinen sillä välin kirjoittaa ostoslistan valmiiksi Keepiin, ja järjestellä vielä lopuksi tuotteet kaupan tuotteiden järjestyksen mukaiseksi. 🙂

Kauppalista-dokkariin tulee kyllä toisinaan kyllä laitettua muitakin muistiinpanoja ja muistutuksia... 😄
Meillä täysin samoin! Kätevää. Joskus mulla on paperinen, mutta tuntuu kömpelöltä niin palaan älypuhelimen pariin.

Ennen tehtiin paperinen ostoslista tai puhelimen muistiin/whatsappiin, mutta joku aika sitten huomattiin että s-ostoslista sovelluksessa voi listan jakaa toiselle ja kumpikin pystyy lisätä siihen tuotteita. Nykyään käytetään sitä siis ja on ollut kätevä, meillä on omat listat yleisimpiin kauppoihin joissa käydään ja listoja pystyy kopioimaan ja siirtämään kauppojen välillä. Sovellus näyttää myös kyseisen kaupan hyllyvälitkin mistä tuotteet löytyy. Napauttamalla tuote merkitään kerätyksi ja usein kaupan jälkeen palautan ne tuotteet takaisin listalle jotka aina oikeastaan ostetaan ja ylimääräiset poistan, sitten voidaan taas alkaa rakentaa seuraavaa listaa. Käydään siis oikeastaan vain s-ryhmän kaupoissa, joten tämä toimii. Jos käydään lidlissä tai k-kaupassa niin tehdään perinteisempi kauppalista.

Paperinen kauppalappu best. Aika usein se jää myös pöydälle, mutta muistan ulkoa yleensä kaiken, mitä oon listaan kirjoittanut. Kokeiltiin jaettavaa tiedostoa puhelimella, mutta mä en tykännyt. Arjen kiireessä, kun tulee joku ostettava juttu äkkiä mieleen, en jaksa kaivella puhelinta kirjoittaakseni sen ylös. Enkä tykkää kaupassa haahuilla puhelin kädessä. Helposti laskisin johonkin hyllyn reunalle, kun vaikka tarkastelee jotain tuotetta, sitten jo jatkais matkaa ja jossain kohtaa huomais, että puhelin jäi jonnekin.

Mulla on puhelimen muistiossa vakio-ostokset kirjattuna ylös siinä järjestyksessä missä ne suosikkikaupassani löytyvät, ja aina ennen seuraavaa kauppareissua laitan ranskalaisen viivan sellaisen ostoksen eteen, jota tarvii ostaa. Käyn kaupassa kerran kaksi viikossa, niin aika usein melkein jokaisen ostoksen kohdalle viiva tulee, kun kaikki kerkee kotona loppumaan 😅 En muista, oonko koskaan itselleni käyttänyt paperista ostoslistaa, mutta jos oon läheisille ostoksia tehny niin silloin on saattanut olla heidän käsin kirjoittamansa ostoslista.

Paperinen kauppalappu best. Aika usein se jää myös pöydälle, mutta muistan ulkoa yleensä kaiken, mitä oon listaan kirjoittanut. Kokeiltiin jaettavaa tiedostoa puhelimella, mutta mä en tykännyt. Arjen kiireessä, kun tulee joku ostettava juttu äkkiä mieleen, en jaksa kaivella puhelinta kirjoittaakseni sen ylös. Enkä tykkää kaupassa haahuilla puhelin kädessä. Helposti laskisin johonkin hyllyn reunalle, kun vaikka tarkastelee jotain tuotetta, sitten jo jatkais matkaa ja jossain kohtaa huomais, että puhelin jäi jonnekin.
Tämä! Aina välillä ollut puhelimessa lista, niin saatan jättää puhelimen auki kärryihin ja olla itse heviosaston toisessa päässä! 😱 Minusta on jotenkin hankala operoida sen puhelimen kanssa etenkin jos on lisäksi muksu mukana kaupassa.

Mä luulin että tää on ketju missä toiset kirjoittaa valmiita kauppalistoja muille, että tulisi kokeiltua jotain uutta. Sekin ois hauska 😂❤️

Takaisin