Kirjat, lehdet jne...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bepant
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bepant

Asioista perillä oleva
Tammimammat 2017
Mitä kirjoja tai lehtiä ootte lukenut aiheesta, raskaus, synnytys, vauvat jne?
Suosittelisitko luettavaksi?

Mä sain esikoista odottaessa What to expect when you're expecting -kirjan ja tykkäsin kovasti. Lisäksi luin siskon vanhoja Vauva-lehtiä. Ne oli ihan jees, mutta alkoi nopeasti toistaa itseään.

Mä oon vauva, kaksplus ja meidän perhe. Esikoista odottaessa luettiin miehen kanssa vauvakirja. Nyt en muista minkä julkaisema se oli sillon ihan uus. Sit romaaneista Eve Hietamiehen yösyöttö ja tarhapäivä

Se on kyllä totta et noi vauva ja perhelehdet toistaa itseään varsinkin kun on -04 ( ei 14) vuodesta lähtien niitä lukenu enempi vähempi säännöllisesti...

Vauva- ja Kaksplus-lehtiä olen lukenut. Tykkään kyllä molemmista :)

Esikoisen odotuksessa luin Pamela Druckermanin Kuinka kasvattaa bebe :)

Sophie Kinsella: Himoshoppaajan vauva !
Ihan huippu. Kevyttä hömppää. Jopa minä lukenut joka en yleensä lue mitään muuta kuin facebookkia :-)

Eve Hietamiehen Yösyöttö oli tosiaan mahtava! Luin sen vauvavuoden aikana ja hekottelin itsekseni.. :D
Siitä kuvataan muuten just elokuvaa, jonka pitäisi tulla teattereihin ensi syksynä!

Raskaudesta ja synnytyksestä luettavaksi mulla olis kaksi suositusta:

Odottavan äidin käsikirja, Duodecim
Suomalaisten lääkärien kirjoittama helppolukuinen ja asiapitoinen opus raskaudesta ja synnytyksestä.

Vicky lovine: Tyttökavereiden opas odottajalle
Tämän löysin vahingossa paikalisen kirppiksen hyllystä. Kirjoittaja on neljän lapsen äiti joka kertoo omakohtaisista kokemuksista. Humoristisesti kirjoitettu, ihan hauskaa oli näin ensiodottajana lueskella. "Tätä sinulle ei kerrota neuvolassa"

Noi Lovinen oppaat on kyllä hauskoja :D Meillä on joku opas taaperovuosiin tms.
Yösyöttö ja tarhapäivä on myös todella hauskoja.
Muuten lueskelen Vauvaa ja Meidän Perhettä.
Sain esikoisen odotusaikana jotain oppaita kultaiselta 80-luvulta :D Aika paljon vanhentunutta tietoa, mutta oli siellä jotain hyödyllistäkin esimerkiksi raskaana olevan fyysisistä muutoksista. Ne ei paljoo oo tässä vuosisatojen aikana muuttunut :D

Kirppikseltä löyty Suomalainen vauvakirja ja mitä sitä hiukan selailin, niin on kyllä tuhti tietopaketti! Vauva-lehtiä ja Kaksplussaa tullu myös luettua.

Mäkin oon lueskellut tuota Tyttökavereiden opas odottajalle. Lisäks oon lukenu Minä en sitten muutu (Minna Kiistala) ja nyt mulla on menossa Vuoden mutsi -kirja (Satu Rämö & Katja Lahti). Nuo on kaikki aika pitkälti sellasta kevyttä ja humoristista :D
Aattelin kyllä jossain vaiheessa kans siirtyä noihin asiapitoisempiin mitä on tuossa edelläkin mainittu: Odottavan äidin käsikirja ja Suomalainen vauvakirja. Ne vaikuttaa mielenkiintoisilta ja suht tuoreilta teoksilta.

Mun tekis hirveesti mieli tilata taas Vauva lehti... :-) muistaakseni kummankin tytön odotusaikana on kyseinen lehti mulle tullut...

Mä ostan Vauvasta irtonumeroita. Joskus tuli kotiin kannettuna, mutta laskeskelin silloin, että halvemmaksi tulee irtonumerot :eek: Ne kun on usein sen -40% tai -50%. Toki ei saa tilaajalahjaa, mutta ainakin ne mitä mä olen saanut, niin on ollut huonolaatuisia ja jääneet käyttämättä (hoitolaukku, kantopussi ja rengasliina).

Joo se kestotilaus tulee kaikista kalleimmaks. Kannattaa joko irtonumeroita ostaa tai perua aika ajoin tilaus et saa taas uuden hyvän tarjouksen...

Ai se tulee halvemmaks ostaa irtonumeroita?? :-O enpä ois uskonu... mä oon joskus tilannu sen puoli vuotta joko 19.90 tai 29.90 hintaan.

Ai se tulee halvemmaks ostaa irtonumeroita?? :-O enpä ois uskonu... mä oon joskus tilannu sen puoli vuotta joko 19.90 tai 29.90 hintaan.
Se eka erä on just edullinen mut jatko kestotilaajana maksaa tuplasti!! Ja mä soitin heti tilauksen alusta et lopetan tilauksen niin mitä vielä ei ollu menny läpi. Nyt jos ei mee läpi niin soitan kyllä niin vittuuntuneen puhelun ettei oo tosikaan!!!

Mie oon ton perumisen tehny aina netissä, hyvin on toiminu, ei tartte jonotella eikä oo jääny peruutus tapahtumatta...:)

Minä toivoisin kanssa vinkkejä synnytystä käsittelevistä kirjoista. Esikoisen odotusaikana yritin valmistautua lukemalla synnytyskertomuksia, mutta käytännössä tietoni jäivät aivan liian heppoisiksi, jotta niistä olisi ollut jotain hyötyä. Nyt ajattelin valmistautua paremmin.
Ja toistaiseksi on aikaakin vielä lukea :happy:

Mä lueskelin paljon synnytykseen ja vauvanhoitoon liittyviä tietipitoisia materiaaleja ennen esikoisen syntymää, mut ne sai mut jotenkin stressaantumaan, kun tuli niin paljon asiaa enkä pystynyt sisäistämään kaikkea. Nyt en meinaa lukea mitään tietokirjallisuutta, mut kevyempää juttua tai ihmisten tarinoita omista kokemuksista voisin lukea, kunhan ehtisin.

Takaisin