Oon aina lukenut paljon, ja lukemista voikin kuvailla pitkäaikaisimmaksi harrastuksekseni. Yliopistovuosina en ihan niin paljoa jaksanut tenttikirjojen lisäksi lukea, mutta valmistumisen jälkeen oon ottanut tavoitteeksi, että ihan tietoisesti pyrin lukemaan vähintään 50 kirjaa vuodessa. Nyt oon menossa vasta ihan alkuraskaudessa, mutta haaveilen jo, että ensi keväänä äitiysloman alkaessa ehdin lukea kaikki talven aikana rästiin jäävät kirjat. :D Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sinne asti päästään!
Voin kyllä suositella Bookbeat-palvelua, jos haluaa lukea äänikirjoja ja e-kirjoja. Itse hommasin Bookbeatin kesällä, kun olin lähdössä reissuun enkä halunnut roudata valtaisaa läjää paperikirjoja mukanani. Puhelimen näytöltä luin matkan aikana vaikka kuinka monta kirjaa, ja nyt maksan palvelusta mielelläni - sitä kautta saa kätevästi luettavaksi myös uutuuskirjoja, joihin on kirjastossa pitkät varausjonot. :) Äänikirjoista en itse niin välitä, mutta moni kehuu, että Bookbeatin kautta niitäkin on kiva kuunnella.
Tällä hetkellä luen Han Kangin Vegetaristia, joka on kyllä mainio. Muuten tykkään mm. Haruki Murakamista, Riikka Pulkkisesta ja useista muistakin nykykirjailijoista. Esimerkiksi Tommi Kinnusen Neljäntienristeys ja Lopotti ovat tämänhetkisiä lempikirjojani. :)