Kirjallisuudesta

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Elikkäs, haluaisin tietää kaikkie hyviä kirjoja koskien raskautumista, vauvakuumeilua ja muuta aihepiiriin liittyvää. Voi olla tositarinaa tai keksittyä, en niinkään etsii tieto-opuksia.
Itse luin tuon Anna-Leena Härkösen: Heikosti Positiivinen kirjan juuri ja on aivan mahtava.
Kertoo vauvakuumeilusta,raskautumisesta tms, niistä tunteista,niin hyvistä kuin huonoistakin.
Oli todella hyvä kirja,suosittelen.
En löytänyt täältä tälläistä ketjua joten sellaisen nyt tempaisin[:D]
Eli suositelkaas jotain !
 
Tosi hyvä aihe!

Oon myös lukenut pariin otteeseen Heikosti positiivisen ja se on kyllä erittäin hyvä kirja. Luin sen ekaa kertaa vuosia ennen raskaaksi tulemista ja nyt tokalla kerralla raskausaikana. Ekalla lukukerralla ajattelin, että selvä, en kyllä ikinä hankkiudu raskaaksi [:D] mutta nyt tokalla luukerralla siihen suhtautui eri tavalla.

Itse ostin viime viikolla Minna Kiistalan kirjan Minä en sitten muutu. Kirja (ja kirjoittaja) on ollut nyt jonkin verran eri medioissa esillä ja piti ihan ostaa ja lukaista, kun kirjan idea tuntui niin mielenkiintoiselta. Kirja on kirjoitettu raskausaikana ja kertoo siitä, miten raskausaika voi olla muutakin, kuin onnea ja autuutta. Kirjassa käsitellään siis raskauden fyysisiä ja henkisiä koettelemuksia, mutta kuitenkin suht humoristiseen tyyliin.

Kirja oli ihan mielenkiintoinen, mutta ei ehkä vastannut ihan omia ennakko-odotuksiani. Suosittelen silti lukemaan, varmasti siitä löytyy monelle uusia näkökulmia ja ehkä myös vertaistukea.
 
Itse olin raskauden loppusuoralla hirveän "kiinnostunut" synnytyksen jälkeisestä masennuksesta... tässä pätkä viestiä, jonka silloin naputtelin tonne vauvan kanssa -osioon.

"Kirjakaupassa törmäsinkin loistavaan kirjaan nimeltä "Vauvan varjo. Kokemuksia synnytyksenjälkeisestä masennuksesta", kirjoittaja on Piia Haarala. Kirjassa on monia koskettavia selviämistarinoita suomalaisilta äideiltä, ja mulla tää on toiminut lähinnä etukäteispohtimisena ja tiedon kartuttamisena - tahdon osata toimia, jos tilanne sitä vaatii, ja olen myös lähipiirilleni tunteistani ja peloistani jutellut etukäteen."

Rankka aihe, mutta halusin tutustua etukäteen, että jos olis tuo tilanne kohdannut, niin olisin osannut ehkä tunnistaa asian itse ja toimia.
 
Takaisin
Top