Kirja vinkit

TCN

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joulumammat 2016
Aloitin tämmöisen ketjun.

Olin sokerirasituksessa ja siinä vauva-lehteä lueskelin. Silmiin osui vauvan nukkumiseen liittyvä kirjaesittely ja päätin hakea sen itselle luettavaksi.

Meillä siis kaksi aikaisempaa lasta olivat todella huonosti nukkuvia ja kokonaisia öitä odoeteltiin siihen kun kuopus täytti 4. (no, juu sairastelua sun muuta oli mitkä osalta selittää valvomista) ja kun valvomista oli silloin itsellä putkeen ollut rapiat 7 vuotta siinä kohtaa niin en tahdo nyt samaa. Joten kaikki keinot ja vinkit on kyllä tarpeen miten asian voi välttää tai miten vauvan nukkumista voi tukea parhaalla mahdollisella tavalla.

Kirja Laura Andersson: Voit nukkua - Kuinka opetin vauvani nukkumaan ja kuinka se muualla tehdään.

Olen vasta aloittanu lukemisen, mutta vaikuttaa hyvältä

Toinen kirja mitä aion lukea kun aikaisemmista synnytyksistä on jo tovi aikaa niin..

Maija Kiljunen, Emilia Ek: Bailamama, Kohti synnytystä.

Tätä vasta odottelen toisesta kirjastosta saapuvaksi ja sitten osaan sanoa millainen on. Esittely vauva-lehdessä vaikutti myös hyvältä.

Jos sulla on muita hyviä lukuvinkkejä niin ei kun kehiin vaan.
 
imetyksen tuki ry:n 'imetyksen lohtukirjaa' suosittelen kaikille :) tilasin itselleni ihan kirjana alkuvuodesta, mutta on myös luettavana netissä (itse vaan enempi tykkään lukea ihan kirjana en näytöltä) :)
imetys on iso osa vauva aikaa mutta aina ei kaikki mene nappiin vaikka olisit kaikkesi antanut. Mun mielestäni jokaisen äidin hyvä lukea :Heartpink
 
Ihan pakko sanoa että tämä ketju on tosi ihana idea! Ensimmäisen odottajana kaipaan todellakin hyviä lukuvinkkejä kirjoista, tai netin ihmeellisestä maailmasta :)
 
Sain ystävältäni nämä kirjat:
Laura Andersson: Voit nukkua - Kuinka opetin vauvani nukkumaan ja kuinka se muualla tehdään
Maija Kiljunen & Emilia Ek: Bailamama. Kohti synnytystä.

Suosittelen molempia kaikille, vaikka tuo Bailamama aluksi jotenkin nauratti. Itseäni kiinnostaisi myös:

Anna Keski-Rahkonen & Minna Nalbantoglu: Unihiekkaa etsimässä. Ratkaisuja vauvan ja taaperon unipulmiin.
 
Hieman ehkä raakakin kertomus synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja siitä parantumisesta. Auttoi itseäni pahimpina aikoina (toivottavasti ei kellään ajankohtaista)

Brooke shields, tuli sade rankka
 
Takaisin
Top