Kilpirauhasarvot, kilpirauhasen vajaatoiminta tai -liikatoiminta, jne.

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Lääkäri haluaisi katsastaa mun kilpparit. Ajattelin käydä lähiaikoina tässä kun oon saanut ensin tauotettua rautalisän vähintään 2vk, ettei tulos vääristy, niin samalla jos sitten ottaisi taas ferritiinin.
Millaisia kilppariarvoja teillä on? Onko otettu kilppariverikokeita? Tai onko tuloksissa ollut joskus jotain häikkää, tai jopa liika- tai vajaatoimintaa diagnoosoitu? Täällä voi käydä kaikenlaista kilpparikeskustelua.

Onko kenelläkään lääkityksen seurauksena TSH 0,02 ja silti onnistunut raskaus?
Minulla ollut vajaatoiminta teini-iästä lähtien ja optimi tsh on itselle alle 1, en nyt muista onko ihan noin alhaalla ollut mutta ennen raskautta ehken 0,3 tai 0,4. Siitä sitten lähtenyt nousuun raskauden myötä.
Yhdessä raskaudessa jouduttiin ylläpitoannosta nostamaan kun meni jopa yli viiterajan arvo, muutoin ollut sitten viitearvojen sisällä. Kaikki kolme lasta syntyneet tosin keskosia, en tiedä onko vaikuttanut vajaatoiminta siihen.

Itsellä sattumalöydöksenä kilpirauhasenvajaatoiminta ja yritys jää nyt tauolle. 😖 Lääkärikäynti on vasta ens kuun puolella ja silloin katsotaan asioita eteenpäin.

Miten nopsaan teillä muilla on arvot tasottuneet lääkityksen aloituksesta?

Itsellä sattumalöydöksenä kilpirauhasenvajaatoiminta ja yritys jää nyt tauolle. 😖 Lääkärikäynti on vasta ens kuun puolella ja silloin katsotaan asioita eteenpäin.

Miten nopsaan teillä muilla on arvot tasottuneet lääkityksen aloituksesta?

Parissa kuukaudessa parani jo lähelle tavoitetta, seuraavat neljä kuukautta vei liikatoiminnan puolelle, mutta annosta ei muutettu ennen kuin pari kuukautta tästä. Seuraava kontrolli heinäkuun lopussa. Eli on tässä 8 kuukautta mennyt, eikä tavoitetasoa saavutettu. Vointi on koko ajan hyvä ja suunnilleen viitearvoissa olen liikkunut.

Takaisin