Kiipeileviä / urheilevia odottajia?

En ole raskaana enää, mutta ensimmäisessä raskaudessa kiipeilin. Neuvolassa oli ihan ok vastaanotto, samoin äitiysfyssarikäynnillä kerrottiin tämän olevan ok, niin kauan kun itsestä tuntuu hyvältä. Kiipeilyä taustalla 5 vuotta ennen raskautta. Vatsani oli pieni ja kiipeilin viikolle 30. On hieman erilaista aloittaa uusi laji raskaana, kun jatkaa jotain mihin kroppa on tottunut :smiling-eyes:

Muoks. Piti vielä lisätä, että kiipeily loppui yksinkertaisesti siihen, että vatsan kasvun myötä olo alkoi käydä tukalaksi, joten kiipeily sai jäädä.
Minullakin takana jo 4-5 vuotta aktiivista kiipeilyä (joka sorttia). Neuvolassa ensin kielsivät kiipeilemästä, mutta lääkäri antoi vihreää valoa. Ja fyssarini on aivan intona auttamassa minua kiipeilemään koko raskauden ajan! :D

Sunnuntaina kokeilin yläköyttä ja se tuntui hyvältä. Boulderoinnissa jätin släbit pois heti plussattuani.
Nyt vatsa ja rinnat alkavat olla tiellä tietynlaisissa reiteissä. (20+2)

Hänkillä on hyvä hengailla, se tuntuu sopivan haastavalta ja turvalliselta! :)
 
Musta tuntuu, etten samalla tavalla tunne mun corea kuin ennen raskautta. Oon tehnyt kuitenkin raskausajalle sopivaa pilatesta, eikä selässä tunnu pahalta, niin eiköhän se keskivartalo jotain treeniä saa :)

Kiipeily on kyllä loistavaa treeniä keskivartalolle, kun se tulee siinä samalla vähän niin kuin huomaamatta.
Siis tuntuuko sinustakin kuin alavatsalihakset olisivat ikäänkuin lievästi halvaantuneet?

Minulle todella vaikeaa aktivoida välillä alavatsan lihaksia!
 
Ite oon vähän säikky nyt tekemään corea, mielummin teen ohjatusti. Jotta ei tuu tehtyä liikkeitä väärin. Ja kaikkia liikkeitä ei saa edes tehdä. Ennemminkin keskityn muiden lihaksien tukemiseen, ohjatussa liikunnassa.

Alla linkki hyvään artikkeliin aiheesta:
Minulla on apuna onneksi fyssari. Ja todella hyvä kehontuntemus.

Nyt olen huomannut että vatsalihasten erkautuminen alkaa kunnolla vaikuttamaan siihen, miten niitä lihaksia pitää käyttää. (Ja kuinka kokonaisvaltaisesti aktivoitava ihan kaikki syvimmistä vatsalihaksista lähtien!)
 
Minulla on apuna onneksi fyssari. Ja todella hyvä kehontuntemus.

Nyt olen huomannut että vatsalihasten erkautuminen alkaa kunnolla vaikuttamaan siihen, miten niitä lihaksia pitää käyttää. (Ja kuinka kokonaisvaltaisesti aktivoitava ihan kaikki syvimmistä vatsalihaksista lähtien!)

Aloitin pilateksen juuri tämän takia, että saan ohjausta tehdä liikkeet oikein. Varsinkin kun kaikkea ei voi enään tehdä. Ne on ollut todella kivoja tunteja, ryhti on selvästi parantunut ☺️
 
Takaisin
Top