Kiinteiden ruokien aloitus

Mä kans annoin lusikalla vähän vettä kun luin, että se auttaisi jos kiinteistä meinaa tulla ummetusta. En kyl tiedä auttaako, ei noita soseita ole masuun asti paljoa mennyt :D
 
Pitäis varmaan hommata joku nokkamuki jo valmiiksi :D onko syöttötuolit jo hommattu?
 
Meillä on syöttötuoli, mun mummu osti toiveesta ristiäislahjaksi. :)

Ite en oo antanu vielä vettä, kun neuvolassa ei ole siitä sanallakaan mainittu ka unohdin kysyä viimeksi.

Mä oon antanu luumua jos on ummetusta ollu, mut nopeesti se kakka alkoi kiinteiden alotusten jälkeen tulemaan. Ekat päivät oli hankalia ja toinen oikee pusertamalla pusersi ja itkua väänsi, mutta nyt jo kulkee. :D
 
Millainen tuoli teillä on? :) mä ajattelin ikeasta käydä jos vaan ei oo ihan pilipalikamaa..
 
Meillä neuvolassa sanottiin vedestä että voi antaa. Eikä tarvi keittää nyt kun kiinteet alotettu.
Meillä on tripp trapp odottamassa että vauva osaa istua!
 
Meil on tällänen. Merkkiä en nyt muista. :) Valkoinen olis sopinut sisustukseen paremmin, mutteivst muistanut meidän keittiön värejä. :D
 

Liitteet

  • 1446407479240.jpg
    1446407479240.jpg
    48.9 KB · Katsottu: 37
Meillä on myös tripp trappit. Vanhat ja käytetyt, mutta toimivat. :) Jos jouluna jo istuttaisiin niissä.
 
Me haettiin eilen tripp trapp ja istutin pojan siihen! Istui niin tärkeenä että :D Sit rupesikin maistuun pöydän reuna!! Meillä on nyt syöty bataattia,kesäkurpitsaa,porkkanaa,luumua ja perunaa. Peruna menee bataatin kanssa alas. Sellaisenaan ja kesäkurpitsan kanssa aiheutti kuvotusta ja parhaimmat ilmeet :wink En tiedä mitä seuraavaksi lisäisin. Onko joku tehnyt hedelmästä soseita itse? Esim. Päärynästä.
 
Niin ja siis nokkamukista otetaan vesihörppyjä aina kun kiinteitä maistellaan! Se on pojan herkkua, kädet ojossa vetää nokkamukia kohti suuta :D
 
Mä olen banaanista tehny sosetta. Muuten en oo vielä ku haluan et tuo varmasti syö myös vihanneksia, mut pikku hiljaa ajattelin hedelmiä lisäillä mukaan. Vaikka ns. jälkkäriksi pieni määrä näin alkuun. :)
 
Mä tein päärynästä, höyrytin ihan pehmeiksi ja sauvasekottimella soseutin. Seuraavan satsin varmaan teen vaan raasteena/ haarukalla muussattuna, kun on kumminkin niin pehmeää. Meillä kuukausi jo maisteltu, tänään maistettiin aamulla riisipuuroa. Herra aivan suuttui kun ei saanut kun pari lusikallista :D aamupäivällä menee 3 jääpalaa vihannessosetta ja iltapäivällä 1/4 pilttipurkista hedelmäsosetta. Hyvin syö kaiken, parsakaali oli eka joka sai irvistelemään. Mutta senkin silti söi kaiken kiltisti :)
 
Joo ei todellakaan syödä lusikalla. :D Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että jos ei 10kk iässä ala syömään itse lusikalla, ei todennäköisesti opi sitä koskaan. Höpö höpö, meillä syödään lusikalla sitten, kun ollaan valmiita siihen. :) Välipalalla yritän tarjota aina jotain sormiruokailtavaa lisänä, muuten mennään äidin lusikalla. :) Kahden kanssa sotkun määrä on jo muutenkin niin infernaalinen, että yritän vähän hillitä sitä.
 
Ei syödä lusikalla, sitä on kiva pitää muuten kädessä ja heitellä lattialle:-D
 
Meillä alettiin "pakottaa" neuvolassa kiinteitä alle 4kk:n iässä, kun paino meni -10 käyrällä ja minä olisin halunnut tehostaa imetystä, vaan eipä autettu siinä asiassa :rolleyes::mad:
No tais tuo likka olla 4.5kk kun sai ekat maistelut. Nyt syötän lusikalla ja annan sormin ite napsia samalla. Kasvattais enemmän hampaita niin vois antaa kaikkea mitä itekin syö, kun ne tuntuu olevan aina haluttua evästä :D
 
No meille oltiin 6kk neuvolas ku alettiin puhuu kiinteistä. Kerroin että haaveena ois sormiruokailu niin täti meinas ettei niin voi aloittaa varsinkaan kun ei sen ikäinen osaa pinsettiotetta.

Muutaman kerran annoin sosetta kun ei ite laittanu suuhun mut sit eihän hän ollu vielä valmis ku kaikki vaan tuli suusta ulos. Sit pari viikkoo taukoo niin hän alko ite syömään:-)

8Kk vanhana tuli 2 hammasta mut ei se oo paljoo muuttanu syömistapaa. Syödään koko perhe aika lailla samaa ruokaa:-)
 
Takaisin
Top