Kiinteiden aloitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiumiu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon antanut keitettyä kananmunaa ihan vaan lohkoina sormisyötäväksi mutta voisihan sitä kuulemma soseuttaakkin.

Voisin kokeilla tuota. Olikos se niin että se keltuainen oli enemmän allergisoivaa? Et eka sitä valkuaista

Pitääkin kokeilla kananmunaa. Ite tykkään niistä tosi paljon ja niitä syödään usein. Miksei sitten antaisi tytöllekin maistiaisia. Neidille maistuu ruoka hyvin ja erityisesti puuro.:)

Mäkin vetäsin tänään 4 kananmunaa peräkkäin. Just niitä mitä keitin tytölle. :D Annoin mä sillekkin. Vähän.

Kananmuna on niin hyvää! Just vedetään tässä pojan kanssa munakasta lounaaksi raejuustolla. Lisäsin vielä eiliseltä jääneet kolme nakkia mukaan. Nam nam! :)

Oletteko jo alkaneet maustaa soseita yrteillä yms? Onko mitään vinkkejä maustamiseen? Pitääkö yrtitkin ottaa yksi kerrallaan ns uusina makuina?

Meillä ollaan vielä ihan alkutekijöissä kiinteiden suhteen, mutta aihe kiinnostaa kovasti.

Mä oon käyttänyt basilikaa,tilliä ja persiljaa ainakin.Alkuun otin mausteitakin hitaasti kehiin mut nyt en oo niin tarkka ollut enää minkään uusien ruoka-aineiden kanssa muutenkaan kun ei ole oireita tullut mistään.

En oo maustanu vielä millään, meillä ei oikein muutenkaan käytetä juur mausteita ruuissa muutakun perus (yrtti)suola..

Minäkään en oo maustanu millään.. Hyvin on maistunu ilmankin. Mut siinä vauvan ruoka kirjassa oli et lihan voi maustaa keittäessä mm laakerinlehdellä ja pippureilla..

Miten ootta avokadoa antaneet? Tai minkä kanssa? Oli niin hyviä avokadoja kaupassa että tuli ostettua. Ite syön niitä salaatissa, mut tytöllekin olis kiva antaa.. :)

Mä oon antanut avokadoa sellaisenaan vaan,alkuun muussattuna ja nyt siivuina sormisyöden.En ite tykkää mut tytölle maistuu hyvin. :)

Mä haluan kans kokeilla sitä. Kuulostaa herkulliselta, uskon että tyttö tykkäisi.

Miten ootte ottanut aamupuuron mukaan ruokarytmiin..? Meillä syödään jo neljä ateriaa päivässä soseita ja puuro on se, joka puuttuu..

Ongelma ehkä se, että jos herätään kahdeksalta, niin ennen yhtätoista menee jo päiväunille ja yleensä ennen sitä syödään lounasta. Eli alanko vaan silloin kasin jälkeen kiireen vilkkaa puuton laittoon ja kun se on saatu yhdeksäksi syötyä, niin sitten kympin jälkeen heti jo lounasta..?

Me otettiin aamupuuro jo aika pian kuvioon mukaan mutta se alkoi upota kunnolla vasta kun yösyöttö jäi pois.Mä imetän heti kun herätään ja sit laitan itelle ja tytölle aamupalan ja yhdessä syödään.Meillä toi ruokasuma on illalla kun päikkärien jälkeen tyttö syö välipalan,sit päivällinen venyy yleensä viiden kuuden pintaan ja melkein heti siitä oiskin jo iltamaidon ja puuron aika.Oon ratkaissut asian niin että päivällinen voi olla pelkkää sormisyötävää siitä mitä itsekin syödään niin ei tarvitse vatsaan asti niin kauheasti mennäkään.Ruokarytmit varmaan selkeytyy sit kun unet vähenee. :)

Pakko tunnustaa että meilläkin on vaikeuksia aamupuuron kanssa mutta meillä se johtuu taas myöhäisestä rytmistä. Iltapuuro meillä on ollut jo pitkän aikaa. Lapset saattaa nukkua aamulla jopa yhdeksään. Useimmiten herätys on kahdeksan ja yhdeksän välillä. Tähän asti olen antanut tytölle maidon jo makkarissa ennen aamupesuja koska siinä menee aikaa ennen kun me ehditään alakertaan aamupalalle. Puuro pitäisi kuitenkin saada sovitettua meidän päivärytmiin, muuten systeemi toimii hyvin.

Hmm.. Jos aamulla imettäis ensimmäisenä ja siitä rauhaksiin puuron keittoon. Niin ehkä sen "lounaan" voisi siirtää syötäväksi päiväunien jälkeen syötöväksi ja päivän mukaan katsella sitten onko välipalalle niin tarvetta..

Ehkäpä tää on taas näitä, mistä kehittää itselleen ongelman ja sitten se perinteisesti ratkeaa itsestään jossain kohtaa. ;)

Meilläkin aamupuuro syödään 8-9 maissa. Ja jo 11 aikaan on lounas, jonka jälkeen päikkäreille. Aamupuuro annos ei ole mikään iso, jotta jaksaa sitten syödä liha-kasvissoseen.. Päikkäreiden jälkeen on välipalaa ja 5 aikaan päivällinen eli kasvissose. Puol 8 jälkeen iltapuuro. Tissi tytölle kelpaa tai ei kelpaa.. Nykyisin tosi huonosti. Illalla ja aamuyöllä kyllä syö, päivisin vaihtelee. :)

Nyt vasta huomasin miten monessa mausteessa,esimerkiksi sitruunapippurissa on suolaa mukana!Ei oo tullut katsottua ennen kuin nyt kun vauvankin ruokia maustaa.

Millaisia määriä teidän pienet tällä hetkellä syö?Meidän kirpulla on vissiin massakausi päällä,vetää hirveitä satseja imetyksen jälkeenkin!Eilen esimerkiksi söi kipon puuroa luumusoseella,ja omin käsin aikuisen kourallisen mansikoita ja vielä kurkkua. :D Itekin tuolla aamiaisella jo pärjäisi.

Meillä on vielä vähän vatsataudin jälkipoikasta niin nyt uppoo 1/4 osa pilttipurkillista. Muuten menee 3/4 tai kokonainen

Takaisin