Tuosta sormiruokailusta... Meidän tyttö on imeskellyt ruisleipää, banaania ja tänään pari omenalohkoa käytin mikrossa niin että pehmenivät ja annoin tytölle. Myös kurkkuviipaletta on yrittänyt imeskellä, mutta eihän tuo sormissa pysynyt [:D]
Neidin ainoa ongelma tässä sormiruokailussa tällä hetkellä onkin juuri tuo, että käsien hienomotoriikka ei oo vielä riittävän hyvä jotta tollaiset ruuan palaset pysyisi kädessä. Pitäis ehkä kokeilla niitä maissinaksuja, jos pysyisivät paremmin kädessä. Banaaniakin olen itse joutunut pitämään. Tuo leipä nyt jotenkin pysyy jo. Omenoista ei ollut toivoakaan...
Nyt vaan tuntuu, että tyttö on ihan hirveän kiinnostunut syömään itse. Aina yrittää nykiä lautasta itselleen kun syötetään, samoin lusikasta ottaa jatkuvasti kiinni. Myös, kun itse syön jotain niin katselee kiinnostuneena ja jos on riittävän lähellä niin yrittää tarttuakin mun syömisiin. Nokkamukista juomista ollaan alettu harjoittelemaan veden kanssa. Tuo vesi vaan ei kauheesti tyttöä houkuta, että voisi paremminkin oppia jonkun mieluisen juoman kanssa. Oon ajatellut, että jos ohentaisi päärynäsosetta (joka on muutenkin aika lirua) vielä vedellä ja laittaisi siihen nokkamukiin tarjoten sitten välipalalla tai ruuan jälkeen juomaksi. Toki juo myös rintamaitoa joka kerta, mutta sitä en kyllä jaksa mukiin pumpata [:)]
Mites muilla tuo sormiruokailun laita, ootteko paljonkin jo kokeilleet?