Kiinteät ruoat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annoin tänään luomu merkin riisi-peruna-parsakaalia maissin kaverina. Hyvin uppos. Mun mielestä se oli liisteriä joka ei maistunut millekkään. Haisi vaan kaalille. Täytyy sitä kalaa testata uudelleen maissin kanssa. raivooja nukahti syliin ilman tissiä.

Mites olette ajatelleet antaa rukiin? Kaura ja ohra meni puurona. Vehnää vois lisätä pastana johonkin soseeseen mutta ruis?!

Meillä syödään ruis-kaurapuuroa. Ja jossain vaiheessa varmasti ihan ruispuuroakin.

ja marjoista ja ruisjauhoista saa ihanaa puuroa! Esim. keittää mustikoita, 2,5dl vettä ja lisää siihen sit 0,75 dl ruisjauhoja. Toimii millä marjoilla vaan. Niin ja jauhoja sit sen mukaan miten jämäkkää haluaa...

Esikoisella hyppäsin lopulta rukiin pariin neljän viljan puuron muodossa. Sitä ja kaurapuuroa sitten vuoroteltiin puuronsyönti vaihe.

Saatiin lupa olla pari viikkoa ilman iltapuuroa kun se ei kerta mene ja aiheuttaa vaan ahdistavaa huutoa iltaan ja mulle pahaa oloa
.Ei kuulemma haittaa vaikka vielä kuukausi maistellaan ruokia. 8kk pitäisi jo syödä enemmän. Enemmän kuin me nyt?

Jos vauva syö päivällä jo hyvin, ni ei sitä illalla enää niin mahtavasti jaksa mättää. Suositukset on suosituksia, ihan siis hyviä semmoset, mut uskoisin et alat tuntee hepsuli pikkuhiljaa paremmin ja paremmin tätä teijän uutta tulokasta. Kyllä varmasti neuvolassa asiasta puhuittekin, mut tuli mieleen et jos haluu pitää sen iltapuuron kuvioissa ni tarjoo enste maitoa ja sitten vasta puuroa. Vaikka sen 1tl mut kuitenkin. Iltapuuron myötä sain aikoinaan esikoisen vieroitettua tissille nukahtamisesta.

Niin teenkin ensin maito sitten puuro mutta ei mene ja tuntuu että en tiedä mitä poika tahtoo. Eikä syö päivällä hyvin. Hän syö paljon maitoa.

Muokattu viimeksi:
No mut, meillä alkoi ilta"puuro"ttelu hirmu hyvin, kun lisäsin kaurapuuroa Marja- tai hedelmäsoseen joukkoon. Uppoo ku väärä raha. Tarkoituksena pikkuhiljaa kääntää "sosetta puurolla" muotoon "puuroa soseella". Omaan rauhalliseen tahtiin. Ja maistuuhan pelkkä suolaton kaurapuuro nyt... No, ei niin miltään. :/

Itsekin antanut soseella höystettyä. Aluksi kelpasikin siis ekan viikon. Sitten tuli tiheän imun kausi ja viime viikolla alkui kiukkukäninä mikä oli tänään yltiöraskasta..kai niitä hampaita tekee nyt. Ei halunnut tänään kuin kylmää hedelmäsosetta

Hepsuli, jos tuntuu että vain kylmä maistuu ja siksi puuro ei uppoa, niin meillä esikoisen herkku välipala oli just tollanen hedelmäsose jossa hiukan puuroa seassa, kylmänä :)

Minäkin olen antanut jo puuroa, noin ruokalusikallisen soseen kanssa. Hyvin uppoaa :)
Me syödään nyt kolmesti päivässä. Aamulla hedelmäsosetta (ja välillä puuroakin), päivällä kasvista ja hedelmää, illalla puuroa ja hedelmää. Tuntuu että vauva kaipais jo neljättä ateriaa vaikka se hullulta kuulostaakin, on tosi nälkäisen oloinen ja kiukkuinen jo seuraavalla aterialla vaikka tissimaitoa saa tasaisesti pitkin päivää.

Kerta-annokset on kyllä vielä tosi pieniä 1/3 tai 1/2 purkillista ruokaa kerrallaan...

Meilläkin kolme ateriaa: aamulla hedelmäsosetta, lounaalla kasviksia, välipalalla hedelmää. Pian lisään iltapuuron joukkoon, kunhan flunssasta selviydytään ensin. Määrät on pieniä ja pitää ollakin kun vauvan vatsalaukku on pieni.

Täällä nyt 2 soseilu kertaa päivässä; lounas ja päivällinen. Tällä viikolla lisään iltapalan kuvioon. Ajatuksella, että alkais vaikuttaan yösyömisten määrään. Sitten 5kk:n kohdalla puuro aamuihin (ja totuttelun jälkeen iltoihin). Täällä soseet maistuu paremin iltasella kuin aamusella.

Mä oon antanut aamulla ja illalla tota semperin +4kk maissipuuroa päärynällä tai luumulla ja lounaalla kasviksia. Määrät hyvin pieniä. Päivällinen tekis mieli lisätä rytmiin mut nyt jo tuntuu että poika syö koko ajan. Siis joko maitoa tai ruokaa.

Hei. Kyllähän työ ootte varmasti lukenu näitä muitakin keskusteluja, mutta muistutukseksi ketkä tekee ihte nuita ruokia ni foorumi->vauvan kanssa-> vauvan ruokailu. Olikohan se näin? No. Siellä näyttäis olevan aika hyviä ohjeita.

Meillä nyt 5kk typy ja menee jotakuinkin näin: Aamulla puuroa, lounaalla kasvista ja välipala/päivällinen kasvis tai hedelmä. Hedelmäsosetta saattaa maksimissaan mennä 1/2 pilttipurkillista ja tuntuu että tyttö tosiaan söisi ihan kaiken mitä vaan annetaan joten oon vähän rajoittanut noita määriä. Uusia makuja annan edelleen vain ihan pieninä määrinä kerrallaan jonkun vanhan tutun maun joukossa. Tosin niinkuin aiemmin sanoin että kaikki maut tuntuu kelpaavan. Ja sitten välillä on näitä päiviä kuten tänään että aamun jälkeen kelpaa mieluummin vain tissi eikä kiinteitä mahdu kuin vain pieninä määrinä 1-2 teelusikallista. :)

Ihan vaan jos joku haluaa katsella noita ruokahommia (mitä ja milloin). :)

Ja mistähän ihmeeltä mä vasta luin, joku neuvolan paperi se tais olla, että vauvan syöttämisessä tulee huomioida se että vauvan ruokahalu voi olla erilainen eripäivinä. Eli siis toisena päivänä maistuu enemmän kuin toisena joten annetut sosemäärät ei ole vakioita vaan riippuu vauvan energiantarpeesta tms.

Liitteet

• 2016-03-15 21.04.42.jpg
    2016-03-15 21.04.42.jpg
    1,001.6 KB · Katsottu: 38
  • 2016-03-15 21.11.34.jpg
    2016-03-15 21.11.34.jpg
    959.4 KB · Katsottu: 36
Missä vaiheessa lisäsitte kiinteiden ruokien syöttökertoja? Me maistellaan nyt toista viikkoa. Ollaan maisteltu bataattia, porkkanaa ja kukkakaalia. Kaikki kelvanneet ihan hyvin!

Takaisin