Kierto sekaisin

Uma

Silmät suurina ihmettelijä
Aattelin kysäistä että onko kellään muulla käynyt näin varhaisen km jälkeen. Elikkä koin spontaanin keskenmenon tuossa lokakuun puolella ja seuraavat menkat tulivat 30 päivää myöhemmin. Joulukuun kierto pitkittyi 35 päivään ja nyt on tällä hetkellä menossa kp 38 eikä menkkoja näy eikä kuulu vieläkään. Eilen tein Clear Blue raskaustestin, vai mikä lie oli nimeltään, mutta näytti negaa. Vielä hämminkiä lisäämään, nyt viime viikonloppuna tuli semmoista "ovislimaa" ja reilusti...

Elikkä, onko kellään muulla kierto pitkittynyt keskenmenon jälkeen ja miten paljon? Ja onko ollut muita oireita, kuten kipuja, jomotusta tai jotain muuta? Itselläni tuntui joulukuussa ja nyt tammikuussa inhottavaa alavatsan juilimista, enkä oikein usko että se olisi normaalia. :/ Alkaa jo suututtamaan tämä sekaisuus...
 
Hei Uma!

Itse koin myös sponttaanin keskenmenon joulukuun viimeinen päivä nyt kuukautiset alkoivat eilen eli tasan 30 pvä km: n jälkeen. Eli en voi sanoa, että kierto olisi sekaisin, mutta oireita kyllä on ollut. Keskellä kiertoa tuli kerran hieman kirkasta vuotoa jota en ole koskaan aiemmin kokonut, nyt kuukautiset eivät millään tavalla ilmoittaneet tulostaa ja vähän niitä jo kerkesin odottaa. Eilen sitten kesken lounaan koin kamalan vihlaisun mahallani ja noin tunnin päästä alkoivat kuukautiset siis keskellä päivää mitä myöskään en ole aiemmin kokenut. Nyt kuukautiset ovat aivan järkyttävän runsaat ja kipeät. Todella tympeää. Mahassa juuri "juilii" vähän väliä ja on vähän kurja fiilis.

Itse päädyin tänään varaamaan ajan yksityiselle gynekologille joka saa tehdä ns. jälkitarkastuksen ja ultrata, että kaikki on palautunut kuntoon. Ajattelin, että saan mielenrauhan, että kaikki on tuolla kunnossa. Siis taustaa sen verran kun sain keskenmenon niin silloin ultrattiin ja 2 päivää sen jälkeen ja silloin on viimeksi kontroloitu raskaushormonikin. Itselle jäi siitä hieman sellainen mieli, että olisin halunnut jäkitarkastuksen hieman myöhemmälle, että kaikki on sitten ok, joten menen nyt sen vuoksi yksityiselle. Miten sulla silloin hoidettiin jälkitarkastukset?
 
moikka!
Mulla tuli myös alkuraskauden spontaani keskenmeno. ekat menkat tuli 30 päivää keskenmenosta ja seuraavat 35 kierrolla ja nyt kolmansia odottelen 31 kiertopäivä nyt ja ajattelin tänään oman mielenrauhan takia tehdä testin. Oon kullu että kahdet ekat menkat on kuukautisten jälkeen pitemmällä kierrolla. mutta mulla on jo kolmannet nyt pitemmällä ja aina on ollu 28 päivä kierto jokasen synnytyksenkin jälkeen. mur! Menkat on ollu runsaat ja tosi kipeet. hyytymiä myös tullut paljon. kävin yksityisellä gynellä ekojen menkkojen jälkeen ja kaikki oli hyvin ja kohtu tyhjä. Et täytyy vaan odotella. Tsemppiä teille molemmille!
 
Kiitos vastauksista!

Pikkutonttu: Olin keskenmenon aikaan ulkomailla, ja siellä todettiin, että jos raskaustesti näytti negatiivista vuodon jälkeen, vuoto ei jatku liian pitkään tai ole haisevaa/kivuliasta niin ei tarvinnut jälkitarkastuksia. Eli en ole käynyt minkäänlaisissa tarkistuksissa jälkeenpäin, vaikka nyt kyllä haluaisin...

j.n: tuo on helpottavaa kuulla, että saattaa kierto venähtää. Tosin nyt jo mennään kp39... Jos tuo viikonlopun "limailut" oli ovis, niin taidan menkkojen jälkeen, ja muutenkin kyllä, käydä tarkistuttamassa että onko kaikki ok.
 
Takaisin
Top