Kielletyt tunteet

starletti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mä en jaksa enää olla äiti. Mä haluisin mennä takas vuosien päähän, käydä töissä, käydä lenkillä, käydä marjassa, vastata vain omasta ja kissojen ruokahuollosta, nauttia auringosta ja hellesäästä pienissä vaatteissa pyörän selässä, asua ja olla yksin.
 
Jos on noita fiiliksiä ja tunteita pitempään, niin kannattee mennä neuvolaan juttelemaan hyvissä ajoin ennen kuin on liian myöhäistä. Väsyttäähän meitä jokaista aina välillä, mut kyl se menee ohi ajan kanssa. Mut jos tilanne pitkittyy niin silloin pitää osata hakea apua, ihan vaan jo pelkästään oman itsensä takia.
 
starletti:  Pisti silmään tää otsikko tuolta etusivulta.  Mullakin on käynyt monesti mielessä vastaavat aatokset.  Kyllä mä lastani rakastan yli kaiken, mutta välillä vain kaipaisin elämääni jotain muutakin.  Itellä usein jeesaa jos saan edes vähän jotain omaa aikaa tai tekemistä että saan tuntea olevani jotain muutakin kuin äiti.  Meillä tilanne on vielä se että mies ei selvästikään ole ensisijaisesti isi vaan sama kuin ennen lasta.  Mäkin haluaisin olla välillä vaan mä enkä äiti, mutta ton toisen osapuolen huithapeliuden takia jotenkin se äidin rooli vaan korostuu.
Yritä saada joku irtiotto arjesta ja äitiydestä!  Vaikka vapaa viikonloppu kavereiden kanssa?  Äiti-ihminenkin kaipaa omaa aikaa ja rauhaa ajatella ihan omaa napaansa!
 
Kurjaa, jos tuntuu tuolta... Eipä niille tunteille oikeasti juuri mitään voi, jos sellaisia tulee. Itsellä lähinnä hermostuessa tullut kaikenmaailman vihantunteita lasta kohtaan - hetkittäin. Joskus tässä taannoin kun yritin iltaisin nukuttaa ja se oli taistelua niin mielessä tuli kyllä koettua sellaisia negatiivisten tunteiden myrskyjä, että hävettää jälkeenpäin.

Menee ihan vähän ot Moon mulla ihan samanlaiset fiilikset tuosta meidän isukista... että ihan täysipainoinen äiti täälläkin kun eipä tuosta miehestä ole kotona ollessakaan juuri lapsenhoitajaksi. Ei sillä, etteikö hän rakastaisi lastaan mutta "kun minä osaan paremmin" ja "sä muistat ne ajat paremmin" (puhe oli iltapuuron laittamisesta mikrossa ja syöttämisestä)
 
Sinun kannattaa hakea apua tunteiden käsittelyyn. Yksin noiden tunteiden kanssa joudut lopulta umpikujaan ja masennut. Nuo tunteet eivät tee sinusta huonoa äitiä. Olet edelleenkin vain ihminen vaikka olet myös äiti.
 
Takaisin
Top