Kielletyt aineet ja niiden kättö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osaako joku sanoa miten on 3% vetyperoksidin käyttö haavan hoidossa raskauden aikana? Meillä aina käytetty tuota haavan hoidossa ja kerran jopa kynsisienen hoidossa ku on niin tehokasta... nyt tuli mieleen että onkohan hyvä käyttää tällähetkellä kun tuli luettua noita hiustenvärjäys juttuja...

Mä ainakin käyttäisin jos olis, vaalentannan hiuksiakin monesti raskausaikana eikä ole mitään tullut. Eihän se aine siitä mihinkään suoraan mene.

Mä vähennän hiusten värjäyksiä raskauden aikana. Nyt kulunu se 4kk edellisestä nyt alkaa kyl tukka näyttää karulta. Aattelin et käyn eko kampaajalla. Luonnon mukasilla tuotteilla hoito on hellempi vaihtoehto. No täytyy kattoo. Ite käytän ripsen pidennyksiä ja onhan siinä liima joka haisee, tosin mä en sitä haista. Auton tankkaus tekee tukalaa kun alkaa oksettaa bensan höyryt. Noi kielletyt aineet on niinku esimerkkejä et ei mielellään usein käytetä niitten riskien takia .

Pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja olen kyllä ihan hyvällä omallatunnolla syönyt, Aura, Brie ym. Vakuumipakattuja kalavalmisteita vältän, samoin graavilohta, jos en voi olla ihan varma, että se on varmasti säilytetty ja valmistettu oikein. Maksamakkaraa ja -laatikkoa olen syönyt sillointällöin. Tänäänkin söin kokonaisen Atria maksalaatikon lounaaksi. Siinä on maksaa muistaakseni 16%, joten ei ole kovin iso riski. Maksakastiketta tai -pihvejä en ehkä raskauden aikana söisi, koska niissä pitoisuus on niin suuri. Eineksissä harvemmin pääsee "pääraaka-aineella" mässäilemään :)

Mitäs mieltä olette sushista? Koitin netistä lueskella, ja aika monet tuntuvat käyvän laadukkaiksi tunnistamissaan sushi-ravintoloissa (on kysytty että kaikki käytetty kala on tuoretta eikä vakuumista). Toinenhan on sitten se merilevä, tosin lieneeköhän muutamassa leväarkissa niin paljon jodia että huonosti käy, vai onkohan vai merileväpillereiden ja jaueiden käyttö kielletty? :eek:

Myönnän että oon syönyt monta kertaa raskaanakin sushia. Alussa oli vielä niin että liha ei uponnut yhtään mutta raaka lohi...ahh :D kerran kävin jopa ostamassa tuoretta lohta kaupan tuoretiskiltä+wasabia+inkivääriä ja soijaa ja menin kotio herkuttelemaan avocadon kanssa. Edelleen iskee sushi himotus, mutta rajoitan syönnin noin yhteen kertaan per 2 vkoa. En aina edes syö makeja eli noita merilevärullia. En tiedä tarkemmin miten epäterveellistä ne sitten voi olla, mutta jotenkin kun tuo minun paheeni niin ajattelen että parempi sekin kuin mäkkärin mättösetti :D Japanissa sushia jopa vissiin suositellaan raskaana?

Oon syönyt itse sushia ihan huoletta. :)
Mustakin tuolla japanissa suositellaan sushia raskaana oleville, se jodin tarve kasvaa myös raskaana ollessa niin oon itse syönyt/käyttänyt ihan viikoittain useamman kerrankin kelppiä ihan sen jodin takia. :)

Mä olin viime raskaudessa supertarkka, varmaan kun se ukkokin vahtas mun syömisiä ja esim kahvinjuomisia niin kovasti.... :S Sillon en uskaltanu yhtään poiketa 'säännöistä' omienkaan keskenmenopelkojeni takia, enkä siis syöny sushia tms...
tällä kertaa on kyllä maistunu, ja olen just tietyissä siistimmissä paikoissa syöny, mut en mitään valmiiks laatikoissa olevia ja sellasia...nykyisellä miehelläkään ei ole mitään epäilystä siitä ettenkö aikuisena ihmisenä osais ite syödä oikein.

Osa noista raskausajan suosituksista on aika lailla itsestäänselvyyksiä. Kukapa ei-raskaanaolevakaan haluais listeriaa tai muuta ruokamyrkytystä pilaantuneista elintarvikkeista?? Eikä oo ollenkaan vaikee olla astetta tarkempana ruokahygienian kanssa kun nenä on tavallistakin herkempi pahoille hajuille. Eli uskosin et luonto on tuonkin puolen hoitanu kyllä ihan ilman neuvolan listoja... Esim. pellavansiemen-, maksa- ja merilevä-rajotukset nyt on ihan hyviä, kun niissä on vaarana et tulee himo ja sit syö kerralla paljon. Niissä on vaan vähän jotain haitallista mut määrä ratkasee.
Täällä yks kanssa joka ei jaksa paljoo välittää oikeestaa muusta kun tuosta liiallisesta A-vitamiinistä. Radi on vierottanu sokerista niin aika terveellisesti tulee syötyä.

Takaisin