Kielletyt aineet ja niiden kättö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Korppi

Jostain jotain jo tietävä
Kuinka tarkkoja olette kaikesta ei sallitun syömisestä. Itse laitelin eilen hyvällä tahdolla naudan ulkofileetä mediumina poskeen kunnes kaksi kolmasosaa syöneenä mieheni tokaisi, ja säähän et edes sais syödä tätä. Ei ole tämä raskaus viellä kovin sisäistynyt, ei tullut mieleenkään. Tosin kyllä mä tuon "virheen" taidan viellä toistekin vahingossa tehdä. Luotan suomalaiseen lihaan.. :D

Mulla lihan pitää olla ihan kypsää, että sitä syön :D

Muuten en niin stressaa noista, kalaa kun en syö kuin tonnarina ja puikkoina/muina puolivalmis pakasteina. Kaikki ulkomaiset pakasteet tulee joka tapauksessa lämmitettyä tarpeeksi kuumassa tai keitettyä.

Juustojen kanssa en niin "niuhota", kun harvoin syön. Mutta jos tulee esim. juhlissa mahdollisuus tuorejuustoon leivälle, niin tuskin kieltäydyn...

Pari maksamakkaraleipää söin jokunen vkl sitten..

Aika silleen huolettomasti oon ollu, nehän on kuitenkin "vain" suosituksia. Samoin mulle on turha kenenkään terveysviranomaisen tulla sanomaan, että pitää vaihtaa täysmaito pois ja sokerit aspartaamiin jne. Minähän en ala itteäni myrkyttämään enkä kroppaani huijaamaan kevyt-tuotteilla ja saamaan vääränlaisia rasvoja..

Itse olen todella huoleton, Suomi maana taitaa olla yksi tiukimmista noissa suosituksissa täällä sellaisia kiellettyjä usempi mitä muualla ei.

Itse syön aina pihvin mediumina. :) Eihän siinä pitäisi mitään olla? Kanassa raakana riski, mut taitaa harva kanan vedellä mediumina.

Juustoja syön paljon, Suomessa lähes kaikki (ei raakamaidosta tehdyt) on pästöroituja.
Maksanmakkaraa himoistsin kans, ja söinkin ihan hyvällä omalla tunnolla, eihän siinä sitä maksaa edes paljoa ole käytetty.
Itse juon päivittäin roobois teetä ja käytän inkivääriä vaikka ne neuvolassa ne "kieltävätkin".
Nuo ovat kuitenkin suosituksia. :)

Lihassa ainoa syy kypsennykseen on ruokamyrkytysriski.

Ja maksamakkaraahan saa syödä vähän vaikka joka päivä (olikos nyt että jos päivittäin syö niin 30g päivässä ja muuten maks 100g kerralla, jos ulkoa muistan), mutta maksaruoat pääruokina (pihvit, laatikko) on niitä vältettäviä.

thaikuista: inkiväärihän on ihan hyvä tuote täällä sitä on paljon joka paikassa. Itse olen tosin allerginen ei haittaa inhoan inkivääriä :D Mutta siis raskaana on kiellettyjä inkivääri valmisteet (pilleri, jauheet, lisät) ei inkivääri sellaisenaan. A vitamiiniä täällä tuntuu että lisätään joka juomaan saa olla tarkkana.

Meillä neuvolassa sanottiin nimenomaan toisinpäin että mitään light-tuotteita ei kannata eikä varsinkaan makeutuspillereitä. Mieluummin liikasokerisia kun noita. Itteäni himottaa eniten tuo lahjaksi saatu ranskalainen (?) hanhenmaksa. Kyllä mä taidan jossain kohtaa avata sen ja tehä meille pienen juhla-aterian. Saishan maksalaatikkoakin syödä vaikkakin vain neljänneksen laatikosta kerralla. Joten jos oon pari viikkoo ensin syömättä mitään maksatuotteita ja sit syönkin tuota herkkua ihan mauksi vain ja ehkä toinenkin pala niin ei uskois tekevän hallaa. Ajattelin toki odottaa toista kolmannesta ennen kyseistä fiistiä :smiley-angelic002

Tuli mieleen että on tuorejuustojen massa lämpökäsitelty. Voi Suomessa huoletta käyttää.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Nuo suositukset tuntuu vaihtelevan ihan neuvoloittakin. :/ Meillä ihan sanoi et tuore inkivääri kielletty. :)

Ja myös aspartaami on ok, mut sokeria kohtuudella, eikä voita vaan margariinia.
Ite teen just toisin päin, mielummin sokeria kuin myrkkyjä ja voita käytän enkä missään tapauksessa margariinia. :)

Mitenköhän 500 vuotta sitten on mahtanu käydä kun ei ollu kaiken maailman teollisia juttuja kuten juurikin margariinit, aspartaamit, laittituotteita yms... :rolleyes:

Hahahhaa,tota mä voisinkin kysyä meidän neuvolantädiltä kun alkaa nillittään voista ym :grin:grin
Paitsi että lupasin hillitä itteni ja hymyillä ja myönnellä vaan..

No ku miä sanon sitten tosi rumasti ja sitten en kehtaa enää mennä sinne :grin Tai mies ei ainakaan suostu enää mukaan :grin:grin

Mä käytin ennen raskautta kaikkeen maholliseen inķivääriä, ruuan seassa ja teessä. On ollu vähän hañkala jättää se pois kun tottu käyttää sitä. Oltiin sitä paitsi paljon terveempiä ku käytettiin sitä . Saas nähä miten koulu alkaa pöpöjen merkeissä.
Muuten neuvola täti sanoi kielletyistä et ei tarvi ihan kirjaimemmisesti ottaa. Maaĺais järjellä pääsee jo pitkälle. Ja onhan se totta et ennen ei ollu näin paljon kieltoja.

Mä sain maanantaina ton kiellettyjen ruokien listan neuvolasta ja siinä ei muuten puhuta mitään inkivääristä =) Eikä neuvolatäti puhunut siitä muutenkaan. Olin kyllä lukenut sen jostain netistä jo aikasemmin, mutta nyt vasta tuli mieleen uudestaan. Mä en kyllä ole mikään inkiväärin ystävä, että ei ole ongelmaa =)

Mä meen listan mukaa mut maalaisjärjellä :)
Mun rakkauden kylmäsavulohen jätän kauppaan, homejuustoja syön vaan kuumennettuna :)
Tuorejuustoja syön sillee et paketti ei oo montaa päivää ollu avattuna, ja näitä yleisimpiä merkkejä, philadelphia, bonjourit ja viola :)
Ja se raaka liha niin himottais mut pihvinikin syön kypsänä vaikka ei ne mun suuhun niin hyvältä sillon maistu.
Tosin raskausaikana on tullu ravintolassa useemmin syötyy sit jotain muuta sen medium naudanlihapihvin tilalle, et ihan hyvää vaihtelua ;)
Siinäpä noi tais olla mitkä enimmäksee mun elämää rajottaa :) salmiakista en tykkää ja lakujakaa en juurikaa syö :)

En itseasias ees niin muista mitä siinä listassa on muita :D

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Juuh. Mä sit sairastuin on nenä tukossa kurkku arka ja kuumeinen olo. Apteekissa kävin mutta turhaan. En muistanut eihän raskaana ollessa suositella flunssa lääkkeitä ja sumutteita. Kotona On suolavesi sumute jota voi käyttää ja hunaja. Nyt siis takas lepäämään pojat kainalossa.

Mynthonit on kans aika hyviä nenän aukasijoita! :)
Mulla ku oli sillon flunssa ku plussasin niin yskä oli niin hirvee et ainut millä sain nukutuks oli et kävin nukkuu mynthoni suussa. Joo ei kovin terveellistä hampaille mut pakko oli saada nukutuks :)

Ja hunajaa teen seassa, yllättävän hyvin niilläki pärjäs :)

Paranemisia! :))

Ja otrivinia saa muuten käyttää, mut ei suositella ku oliks se max viikko vai kaks.
Mulla oli viimeraskaudessa limakalvot nenässäki niiin turpeet että sain nasonex sumutteen lääkärin määräämänä, ni oysty nukkuu muutenki ku suun kautta hengittämällä :D

een ole ollenkaan tarkka. mulla on niin rajua pahoinvointia et se on pakko syödä vaan se mikä pysyy sisällä.

Takaisin