kevyet lastenvaunut

Nappisilmä

Silmät suurina ihmettelijä
Tietääkö kukaan tai onko kokemuksia lastenvaunuista jotka ovat kevyet työntää? Jos tiedätte niin kertokaa vaunujen merkki.

Kiitos jo etukäteen
 
ajattelin vaunuja joilla on myös helppo mennä talvella lumessakin eli isokokoiset pyörät pitäisi olla. Sellaiset Lenkkivaunut että pääsee koiraakin ulkoiluttamaan. Itse olen pyörätuolissa joten yritän miettiä vaunuja joita pystyisi helposti työntämään pyörätuolista käsin ja tietysti työntökahvojen monipuolinen säätömahdollisuus, kun meidän perheestä löytyy kokoeroja.
 
Meillä on Crescentin rattaat (en muista mallia) mako 199€. Niis on isot ja leveet renkaat. Vauva 2vko nukkuu kovapohjaisessa kantokassissa siellä, tuettu niin et on suorassa. Meillä on kolme labbista ja vaunut on tosi hyviksi koettu. Tukevat ja kevyet työntää, eikä helpolla kallistu taaksepäin. Korkeus kasattuna 32cm.
 
Meillä on teutonian mistralit, ja ne on mun mielestä olleet ihan tosi kätsät! Isot hyvät pyörät ja tilaa isommallekin lapselle! Koppaa en oo juuri käyttänyt, kun pärjää ilmankin ja tahdoin lampaantaljan alle, mutta siihen koppaan mahtuu tosiaan pitkäkin lapsi; monestihan koppa saattaa käydä pieneksi jo alle puoli vuotiaalle. Sinun tilanteesi huomioiden noissa olisi se hyvä puoli, että ne ovat todella "matalat", eli pyörätuolistakin yltää helposti vauvaa hoitaa yms., mutta jos autolla kuljet paljon, niin noiden kasaan laittaminen vaatii kyllä jalkaa ja kättä avuksi.... voi onnistua tuolista istuenkin, mutta eipä oo koskaan tullut kokeiltua. Pieneen tilaan kyllä menevät sitten kasattuina, mutta eipä siitä ole hyötyä, jos ei kasaus onnistu näppärästi. Mutta kuljettu pk-seudulla noilla lenkkipoluilla ja julkisia käytetty myös paljon kaupungille mennessä, en keksi tuon mataluuden lisäksi muuta valitettavaa (ja sekin johtuu tästä omasta 180cm pituudesta), vaan mun käyttööni just hyvät!

Suosittelisin, että menet ihan rohkeasti pyörimään lastentarvikeliikkeeseen ja kokeilemaan eri malleja! Sillä saat muutenkin selvyyttä, että mitä sä vaunuilta vaadit ja jos budjetti vaatii, niin voit niiden speksien kautta sitten etsiä halvemmat muualta kuin sieltä liikkeestä.
 
No nyt on vielä pakko antaa yksi vinkki, kun on ihan ultrakevyet! Emmaljungan edget, mammakaverilla sellaiset on ja huhhuh että ne on ihanan kevyet! Maastossa en tietysti oo koittanut niitä, mutta kahvilan lattialla liukuu kuin unelmaa vaan :)
 
Takaisin
Top