Kevät höpötykset

Ihanat ilmat olleet jo muutaman päivän. Esikoisen kanssa ollaan suurin osa hereillä olo ajasta ulkona ja itellä on aivan ruskettunut naama. Kauhee flunssa vaan vaivannut viikonlopusta alkaen. eikä oikein mitään meinaa jaksaa kun on niin kamala olo.

Hippux kyseli töissä jaksamisesta. Ite tosin oon hoitovapaalla, joten ei töissä tarvi olla. Esikoisesta tosin jäin saikulle muutamaan viikkoa ennen äitiyslomaa. Hoitoalalla ison mahan kanssa oli aika tukalaa olla.

Mulla ei kyllä ole ollu noin pahaa vaivaa kuin sirtsulla. Riippuen vauvan asennosta, joskus saattaa tulla pientä paineen tunnetta alakertaan. Mutta tällä hetkellä ei tollasta vaivaa ole. Vauva meinaan makoilee tällä hetkellä poikittin tuola masussa.

Huomenna olis sitten neuvolalääkäri aikakin. Toivotaan, että kaikki olis ok siellä.
 
Tarkennan vielä, että mulla LA elokuun alussa, joten siksi stressaan noita helteitä:) Mutta te, joilla LA vasta kuun loppupuolella, saattatte jopa nauttia kesästä:)
 
Nythän mä vasta tajusin että tosiaan se ÄITIYSLOMA alkaa ihan kohta!! Mulla alkoi joskus heinäkuun alus ku LA on 9.8, eli enää puoltoista kk tällä liiton rahalla ja sit saa taas alkaa nostamaan enemmän kahisevaa!!! :D JEE!!! Varsinki odotan sitä ensimmäistä rahaa ku saan niin ison kasan sillon! Paitsi että onpa täs ny ostettavaaki kuitenki tälle toiselle ku huomattii että meijän sitteri oli vähä saanu osumaa vissii ja on ihan vino ja pitää sisaristuin ostaa vaunuihin ja varmaa rattaatki ja jajajajajaja... Onneksi kuitenki esikoinen on muttanu rytminsä siihen että nukkuu enää vaan kerran päiväs ja sisällä. Aikasemmin sitä ei saanu millää sisälle nukkumaan ja nyt se ei sitte suostu pihalla vaunuis enää ollenkaa olemaan-> ISO tyttö ;D 1v3vkoa :D Mutta ihan kiva näin, saa iltasin omaa aikaa ku menee niin aikasin sitte nukkumaan jo. 


Ihanat ilmat ollu nyt mutta mä en tiedä onko meille tullu vähä allergiaoireita vai onko tää vaan jotai kulkutautilenssua. Esikoinen on nuhanen ja silmänympärykset punottaa ja mulla koko naama suurinpiirtein kipee tällä hetkellä. Tiedä sitte onko ihan siitä jos oon saanu kylmää näillä keleillä vai mikä mättää.. 

Vauveli senku touhuaa ja tuntuu et tulee nahasta läpi! Neuvolas viimeksi oli kaikki ok, tiistaina taisin käydä ja nyt sitte ennen juhannusta tais olla seuraava kerta, sit alkaaki vissii jo tiuhemmin olemaan käyntejä.. Vauvan syke huiteli sielä 150 molemmin puolin ja kaikki muutenki oli hyvin. SF-mitta näyttä muistaakseni 27cm :) 

Onneks ens viikolla hellittää nää kelit nii saa taas täristä kylmää ja valittaa vesisateesta. Mutta onpahan tytön parempi olla jos siis allergia on. Huomasin muuten täs tänää ku aamulla pyyhin terassikalusteita, lasisen pöydän niin nyt illalla se on ihan keltavihree siitepölystä,. Meilä on tos takapihalla vähä puita ja semmonen puistoalue niin sanotusti että puita on jotka pölyttää.. :/
 
Heippa! Sullakin lilams LA elokuun alkupuolella, mulla 5.8. Pakostakin alkaa jo miettimään, että mitenköhän synnytys tällä kertaa etenee. Mulla oli terkkarin vastaanotto tänään ja varattiin kesän neuvola-ajat aina rv 38 saakka.

Olin maanantaina sokerirasituskokeessa, toistamiseen, ja sain onneksi puhtaat paperit. Ei enää (ikinä) sitä hirveän litkun joumista luvassa!

Joudutteko syömään vitamiineja/lääkkeitä? Mä alotin viikko sitten lääkekuurin närästykseen (Omepratsol jotain...) Olen kärsinyt närästyksestä about rv 10 alkaen. Sitä aiheutti maustettu jukurtti, mausteet, vihannekset... Huoh. Mutta nyt olen saanut avun tuosta lääkkeestä, Rennie ei auttanut ollenkaan. Syön myös rautaa, koska hb oli aika matala, nyt se noussut jo 114. Sitten vielä kalsium ja D-vitamiini annokset:)

Miten olette saaneet nukuttua viime aikoina? Mä huomasin, että massu alkaa painaa sen verran, että oli laitettava tyyny jalkojen väliiin yöllä. Se on auttanut nukkumiseen.

Eipä tässä kai muuta. Kaikin puolin aika mukavasti menee ja on ollut aivan ihania ulkoilukelejä viime aikoina!
 
eilisen neuvolakäynnin jälkeen huokaistiin helpotuksesta :) viime viikolla siis oltiin kontrollikäynnillä äippäpolilla kun sitä edellisellä kerralla ei vaavi ollut kasvanut kuin 35g viikossa (pituusmitat samat). Oli onneksi kaikki hyvin, vaavi kasvanut ja lapsivettä ihan normaalisti, verenpaineet ja pissa normaalit :) eli olotila palautunut hyväksi, ihme kyllä :) ei tarvi enää tarkkailla muuta kun verensokeria kahden-kolmen viikon välein, jei!

tänään työterveyslääkärilläkin kävin jo vuoden alusta asti jatkuneen vaivan takia, ja se onneksi kirjoitti saikkua kesälomaan asti, ei siis tarvi enää töihin mennä eikä sitä ressata :D nyt vain kun on muuten niin hyvä fiilis, niin eiköhän ne liitoskivut ruvennu vaivaamaan viime viikonlopun jälkeen :( ei tykkää yhtään, kun ei pysty normisti edes kävelemään, kauppareissunkin jälkeen on painuttava heti maate..ja tissitkin on ruvennu jo falskaamaan ja on ihan törkeen kipeet..mutta eipä enää oo hirveesti aikaa jäljellä laskettuun aikaan :) odotan jo innolla :)
 
Heipä hei!

Täälä pitää kukkua koneella kun ei malta nukkumaankaan mennä, kun ei kerran väsytä.

Tosiaan pian se äitiysloma alkaa. Mulla tais olla 17. heinäkuuta. Ihanaa kun saa rahaa. Siis, jos vertaa tähän kotihoidon tukeen. Tosin mulla on aika hyvin nytkin, oon tässä kuussa lomalla ja saan kolmelta viikolta palkan. Pakko pitää kertyneitä lomia pois, kun ne ei anna niitä kovin pitkiä aikoja säilytellä. Ja kesäkuussa maksavat töistä kesäloma rahat vaikka ei oo töissäkään ollut. Ihan kiva.

Kuinkas muut? Ootteko saanu äitiysloma ajan raha päätökset kelalta?
Mua ihmetyttää kun en oo ite saanut vielä mitään. Meiltä töistä palkanlaskija on laittanut ne laput menemään tarpeellisine lisäyksineen. Ja kelan sivuilla lukee vain, että hakemukset saapuneet 24.4. Mutta mitään päätöstä ei ole tullut. Ainoastaan oon saanut jo samantien huhtikuun lopulla sen äitiyspakkauksen sijasta otettavan rahan. Joten ihmettelen mikä tuossa äp-rahan päätöksessä maksaa.

Onkos kellään sanottu neuvolassa vauvan tarjontaa? Senkin haluaisin jo tietää, kun nuo potkut tuntuu aina vain tuolla alamahassa. Tokihan se vauva välillä on eri asennossakin, mutta pääsääntöisesti taitaa majailla istuma asennossa. Katoin esikoisen neuvola kortista, niin silloin on ekan kerran merkitty tarjonta vasta 34 ja jotain viikolla, eli tosi myöhään.

Äitinrakas kyseli nukkumisesta. Hyvin oon saanut nukuttua. Tosin silloin tällöin tulee ihmeellisiä heräämisiä, eikä uni meinaa tulla enää, mutta ei onneksi joka yö.

Ja lääkkeitä en oo onneksi joutunut säännöllisesti syömään. Tosin raskausajan vitamiineja ja d- vitamiiniä otan päivittäin.

Mutta nyt meen hammaspesulle ja nukkumaan:
 
Mä sain aika nopeeta päätöksen kelasta, jätinkö pe netis hakemukset ja seuraavalla viikolla oli jo päätökset. tosin mun ei tarvinnu mitää muutoksia tehä ku oon nyt ollu helmikuusta asti ansiosidonnaisella nii tulee sit samat rahat mitä esikoisen aikaanki. Ihanaa, sit saa taas ehkä ostaa yhen vaatteen enemmän kuukaudes :D Vaikka onneksi, mulla ei oo kovin huono tuo ansiosidonnainenkaa että eipä tuo mammarahakaa paljo siitä nouse ku jouduin uuden verokortin tekemään etuuksille ja tälle vuodelle vero% on 25,5!!! Kirmiina, kannattaa varmaa soitella sinne kelaan päin että minne on jätetty päätökset...

Mä nukun hyvin yöni, mitä ny välillä toi esikoinen saattaa herättää jos alkaa yhtäkkiä huutamaan ja joudun sen sitte viereen ottamaan.. Tuosta pitäis päästä pois ennen ku uus vauva tulee.. Se on ihan yhtäkkiä alkanu tekemään tota, tiedä sitte kiusaako hampaat vai mikä. Onneksi kuitenkaa ei joka yö oo samaa....

Sillo ku mulla oli neuvolalääkäri, se lääkäri sanoi että tää olis rt. Mut kyllä musta tuntuuki siltä ku hikka tuntuu häpyluun yläpuolella ja peppu sitte taas kylkiluis, nytku varsinki sitä on alkanu erottamaan mikä on mikä kohta vauvasta :) Välillä puskee niin pepun ylös että huhhuh! 
 
Täälläpä on kovin hiljasta, ite kun käyn täälläkin kurkkimassa heinäkuisista, kun la on 31.7 ja voipi hyvinkin mennä elokuun puolelle, jos eivät käynnistele, mutta sekin kuullaan ensiviikon perjantaina :)
 
Joo, tosi hiljaista on. Ei viiti kirjoitellakkaan mitään, jos ei ees kukaan käy täälä. Harmi sinänsä, olis kiva vaihtaa ajatuksia muiden kanssa. Itse olen paljon lukenut kanssa heinäkuisten keskusteluja.

Täälä päin ei mitään ihmeellistä. Maha kasvaa ja paino nousee aivan kauheesti. Viime viikolla sf oli 29 ja painoa tullut 8kg. Esikoisella oli samoilla viikoilla tullu painoa 6kg. Siihen kun vertaa tuntuu, että kuinkahan läski sitä parin kuukauden päästä on.

Hyvää juhannusta kaikille, jotka vielä käy lueskelemassa!!
 
Kirmiina, nii sä et vissiin oo tuola facebookisko? Sielä kaikki vaan juttelee.. Harmittaa kans ku tää jää ihan kokonaan hiljaseks ku kukaa ei tänne enää kirjottele mitää.. Mä ny yritän jotain välillä kirjotella..

Mutta siis joo, meillä tällä hetkellä menos 33+3 vissiinki. Eilen oltiin reissus koko päivä ja illalla sen sainki tuntea sitte supistuksina! Onneksi rauhottui sitte ku iteki rauhotuin. Ens viikolla olis jonaki päivänä neuvola nii saa taas tietoa. Viimeksi oli sf jo 30cm oisko ollu viikkoja 31+jotain, no pari viikkoa sitte kuitenki :) 

Ihanaa ku  mulla on vihdoinki on auto käytös täälä, nii pääsee kotoa liikkumaan. Mun auto hajos tos puoltoista vuotta sitte ja nyt vasta saatiin korjattua se, sekin lysti maksoi 2000e! Mutta ainut huono on se että nyt joudun ottamaan tytön aina neuvolaan mukaan.. ja siitähän ei meinaa tulla mitää.. Viimeksi ku oli ekaa kertaa mukana, se pelkäs doppleria niiiin lujaa että alko ihan hysteerisenä itkeä ja jouduttii kaikki kattoo nopeesti vaan. Mutta eipä sielä mitää kummallista ollu muuten. 

Kovasti jo odottaa että näkis uuden tulokkaan ja edes sen, kumpi sielä on! Viimeksi oli tarkotus ultralla kattoa mutta eipä siitä mitää tullu ku toi tyttö alko huutamaan...
 
Onpa tosiaan harmi kun tää foorumi on hiljentynyt miltei kokonaan. Oon käynyt salaa vakoilemassa heinäkuisten keskusteluja kun itselläkin LA heti elokuun alussa, siellä kyllä keskustelut käy kuumana. Täällä mennään 34+2 viikoilla ja alkaa jo tuleva synnytys jännittää. Mulla on kauheesti turvotuksia ja sen myötä painoakin ihan kivasti tullut, alusta n. 12kg. On siinä toki ihan ehtaa läskiäkin, ei voi turvotuksia lisääntyneestä ruokahalusta syyttää :D Mites teillä muilla on paino noussu ?

Sit on pakko avautua tälläsestä vähän ällöttävämmästä vaivasta, eli mulla oli hiivaa alkuraskaudessa jonki verran, yhen kerran kävin ihan labrassa sen toteamassa mut sen jälkeen ottanu canestenia ihan omin päin. Mut nyt on joku ihme vaiva kun vähän samanlaisia oireita kun hiivassa mutta ei onneks sitä inhaa kutinaa. Eikä tosiaan hiiva lääke auta. Voikohan vaan olla että alakerta elää vaan nyt näiden hormonimyrskyjen takia ihan omaa elämää, vai pitäsköhän lähteä taasen tutkittavaksi ?

Ihanaa loppuraskautta kaikille, koitetaan nauttia nyt, sillä oon varma että tätä vauvamasua tulee vielä ikävä! :) Ja oli muuten hyvä ajoitus, saadaan nauttia kesästä hyvällä omalla tunnolla näin äippälomalla, joka ainakin mulla alkoi tänään :))
 
joopa, on täällä hiljasta ollu..mutta jospa taas itekin alkais enemmän täällä pyöriin :)

Viime viikolla oli neuvolakin (rv 31+2) ja sf-mitta oli huikeat 33cm! Ensi viikolla täytyy mennä uusinta mittaukseen ja jos vieläkin menee reilusti yli käyrän niin päästään kokoarviointiin äippäpolille, eli toisaalta olis ihan kivakin että ei olis tippunu mitta käyrälle :) Paljolti kyllä vaikuttaa tää oma läsäkerros mikä on ollut vuosia kropassa, joten en ylimääräsiä stressejä siitä ota. Painokin kuitenkin noussut vaan 5,5kg ja nyt reilussa viikossa tippunut taas melkein kilo siitä. Huomaa hyvin miten paljon ruokavalio vaikuttaa; viikonloput ollaan yleensä jommankumman vanhemmilla ja sielä tulee syötyä mitä vaan ja sit kotona ollaan lähinnä karppilinjalla (ite siitä lipsun vähän kun ei ihan kaikki maistu tällä hetkellä). Ja mies jaksaa muistuttaa jos liikaa sokeria meinaa syödä :D Se ite siis karppaa aika 100%sesti, lukuunottamatta muutamia herkkuja silloin tällöin, joten itellekin on helpompaa olla kun ei kotona oo niitä herkkuja kaapit täynnä :D ennen raskautta sain 10kg tiputettua painoa pois karppaamalla, ja ehkä se sitten vaikuttikin siihen että tärppäs (kuitenkin koko yhdessäoloaika oltu ilman ehkäsyä). Harmittaa vain kun laihdutusmotivaatio oli sillon hyvä, toivottavasti jatkuu synnytyksen jälkeenkin :)

Enää olis pari viikkoa kesälomaa jäljellä, sitten jatkuukin mammalomalla :) jaiks, enää alle kaheksan viikkoa laskettuun aikaan! Miehellä vielä ens viikko töitä ja alottaa sit toivottavasti kesäloman. Yritetään päästä sillon vielä pienelle seikkailureissulle itä-suomeen. :) Kauemmaksikin lähdettäis jos ei olis la jo niin lähellä. Viime vuonna kierrettiin Norjaa pari viikkoa ja huomattiin et kumpikin nauttii kun ei tarvi missään ryhmässä olla ym ja saa ite päättää minne mennään ja milloin :)

eilen oli jotenkin ihan ihme päivä, vaavi ei liikkunut paljoa ja vähän hätäännyinkin siitä. Muistutteli kuitenkin välillä olemassaolostaan niin en mihkään soitellut ym. Illalla oli maha ja kyljet kipeät kun vähänkin kumarteli ym. Tuntui niinkuin maha olis ottanu normaalia enemmän vastaan..ääh, tosi vaikee selittää..yöllä heräsin siihen kun selkää poltteli (mahtoiko kenties olla supistus tai jotain), mutta meni ohi kun keinutteli siinä hetken kyljellään..onko kellään muulla ollu tällaista? kohta ei uskalla tehdä mitään rankempaa jos näitä rupeaa tulemaan useammin..(olis eilen siis ostoksilla muutaman tunnin yksistään ja siivosin koko illan kotona)

tulipahan tekstiä..paljon olisi vielä ollut kirjotettavaakin, mutta jätämpä seuraavaan kertaankin vähän :) kirjotelkaahan te muutamat edes tänne, niin saadaan jotain keskustelua aikaan :)

 
Olisi kiva joo, jos enemmän olisi jutustelua. Pakko myöntää, että tämä nyt on ensimmäinen kerta kun tähänkään ketjuun kirjoittelen, mutta tykkään lukea muiden kuulumisia :) Tulee hyvä mieli, kun näkee, että muillakin samoja ajatuksia ja "oireita." Tästä voikin siis tulla aika vuodatus näin alkajaisiksi ;)

Nyt menossa 33+5, jännittää jo. Laskettuun aikaan 12.8. on vielä 6 viikkoa ja kaksi päivää, enkä malttais odottaa. Toivon ettei mene kauheasti yliaikaiseksi. Esikoista odotellaan ja kaikki on uutta ja jännää :D Viime viikolla oli neuvola 32+2, jossa katseltiin vauvan asentoa ultralla. Se on köllinyt pääasiassa pää alaspäin jo kuukauden verran, mutta kun makaan kyljelläni, vaihtaa pikkuinenkin asentoaan. Ensi viikolla piti olla myös neuvola, mutta terkkari sairastui joten sitä piti siirtää viikolla eteenpäin, mälsää :/

Minulla on ollut ongelmia pitää hemoglobiini edes jonkinmoisessa kuosissa. Kouluaikoinani jouduin syömään rautakuuria hyvinkin usein, joten kai se oli odotettavissa tässäkin tapauksessa. Nyt kuitenkin suunta ylöspäin :) Verenpaineet pysyneet tosi hyvinä, ainakin tähän asti. Masu kasvaa normaalisti, kaikki alkaa jo hirvitellä tätä vuorta :D Minua miehen kanssa ihmetyttää, kun paino ei minulla nouse, on noussut vain pari kiloa koko raskauden aikana. Vauva onneksi kuitenkin normaalikokoinen ja kauhean vilkas liikkumaan, niin ei ole ollut syytä suurempaan huoleen.

Alkaa vissiin tulla pikkuisella jo ahdasta masussa, kun kovat ja terävät potkut on vaihtuneet lähinnä möyrimiseksi ja asennon vaihtamiseksi. Tällä hetkellä pienellä on hikka, tumpse tuntuu tissien alla. Yhdessä vaiheessa potki niin pirun lujaa ja kivuliaasti, että henki salpautui monet kerrat. Onko muilla ollut samanlaista? Minulla sattui vielä jossain vaiheessa tuntemattomasta syystä kylkiluu murtumaan ja oli kipeä monta viikkoa. Kun oli melkein parantunut, tämä pikkuinen potkaisi sen uudelleen rikki. :(

Nooh, jospa jättäisi vielä selostettavaa seuraavaan kertaan. Toivottavasti täällä kävisi enemmänkin kirjoittelijoita :) Tuosta facebook-ryhmästä, millä nimellä se löytyy ja voiko liittyä vapaasti? En viitsisi meidän mokkulan nopeudella ruveta selaamaan koko viestiketjua läpi, kun en tiedä onko siitä mainintaa aiemminkaan :D
 
Usein kans käyn täällä lukemas juttuja, mutta oon vähä laiska kirjottamaan 

Neuvolassa oltiin tällä viikolla ja isäntäkin pääsi mukaan! (oli ensimmäisellä käynnillä ja ultrassa mukana)Masu on kasvanu ihan kiitettävästi, viikkoja siis nyt 35+3 eli oon just ja just elokuisten puolella  

Painoa ei ole tullut kuin pari kiloa, mutta ennestään on tuota rasvavarastoa joten ei niin haittaakaan. Hb:n kanssa täällä kans takutaan, aina ollut anemiataipumusta, mutta kohtuuhyvissä lukemissa mennään vielä.

Mulla siis neljäs lapsi tulossa, isännän ensimmäinen. Lapset aloitti nyt kesäloman joten mielenkiintoiset viikot on edessä kun tarvii tekemistä keksiä 7- ja 5-vuotiaille. Toisaalta toivois, että olis hyvät ilmat niin lapset vois olla paljon pihalla, mutta itellehän se on tukalaa jos oikein hellettä on.

Napakat supistukset piinailee päivittäin, saa nähdä päästäänkö laskettuun aikaan asti, kaikki kolme syntyneet n. kaks viikkoa ennen laskettua aikaa. "Myky" ollu reilun kuukauden jo pää alaspäin ja nyt on laskeutunutkin jo. 

 
Josita, laita mulle vaikka nimes tänne viesteihin niin mä laitan sulle kaveripyynnön fbs nii lisään sut sinne sitte. Ku se on salainen ryhmä niin sitä ei löydy haulla.
 
Minäkin käyn täällä yleensä viikoittain kyllä vilkaisemassa mitä täällä kirjoitellaan, mutta itse olen kyllä toooosi laiska myös kirjoittamaan. FB:ssä tulee sitten lueskeltua enemmänkin ja kommentoituakin.

Noh tässäpä meidän kesäkuulumisia :)

Kesäloma alkoi perjantaina! Jihuu! Paluu töihin sitten joskus päivänä x ja vuonna x kun jään tässä suoraan äitiyslomalle. Vaikka olo onkin ollut periaatteessa mitä mainioin (jos ei muutamia peruskremppoja nyt oteta lukuun), niin en tiedä miten olisin jaksanut vielä kolme viikkoa istua töissä...

Neuvolakäynnit on nyt sitten kahden viikon välein. Ihmeempää ei olla tälle kesälle suunniteltu, kun ei ole voinut tietää noista oloista. Varmaan kuitenkin pyörähdetään Tampereella jossain vaiheessa (luonnollisesti IKEAn kautta!) ja ehkäpä pohjoisessakin Syötteellä. Normaalisti ollaan oltu kesäisin siellä ja käyty vaeltamassa yms. mutta taitaa tuommoinen aktiviteetti nyt jäädä välistä :D Koirienkaan kanssa ei jaksa enää kovin pitkiä lenkkejä tehdä. Kaverin kanssa kävin pe lenkittään koiria metsässä tunnin verran ja tuntui kyllä sitten jälkeenpäin.

Hih, pikkuiselle tuli hikka :) Tajusin pöhkö vasta tällä viikolla miltä se sen hikka oikein tuntuu... Ihmettelin vaan ku on niin rytmikkäitä liikkeitä...

Josita: Täälläkin on muutama kunnon potku tullut kylkiluihin. Ja ne varmasit vielä pahenee... toivottavasti se nyt jatkais potkimista tuonne mun oikeaan kylkiluuhun! Mulla on kans vasen puoli murtunut ja se ei ole kunnolla parantunut kun "lonksuu" silleen jännästi...
 
Moikka vaan!

Itelläkin on jo viikkoja 33 ja jotain. Kyllä aika vaan rientää. Ja ens kuussahan nämä jo suurimmaksi osaksi syntyy ja osa jo tässä kuussa. Apua.

Viime viikolla oli neuvolakin. 9kg on nyt painoa tullut. Saa nähä millanen mätäs mä vielä oon ennen kuin tämä syntyy. Sf oli 30 ja kaikki oli ok. Sitä vaan itse ihmettelin kun vauvan syke on tähän mennessä aina ollut 150- 155. ja nyt oli vaan 140. Siis keskiarvo. Mutta eipä se terkka siihen mitään kommentoinu. Että kaippa on ok. Ens viikolla sitten pitäis olla oma terkka. Ehkä, näin sanottiin.

Muuten vointi on melkolailla hyvä. Ainoastaan väsähtää helpommin ja vähänkin pitemmät kävelyt tuntuu kyllä ihanana paineena tuolla alakerrassa.

Ja lilams en tosin oo sielä facebookissa. Tykkään olla mieluummin anonyyminä.
 
Voi kun kiva kun joku tälläkin kirjoittelee! Minä kyllä oon facen ryhmässäkin, mutta näistä henkilökohtaisista asioista on paljon kivempi kirjoitella täällä, joten siellä enimmäkseen tulee lueskeltua...

Täytyy sanoa, että minä ainakin odotan kauhulla/pelolla jos nämä ilmat tästä alkaa vielä lämpenemään. Ihan viime viikkoina on alkanut tulemaan turvotusta ja sellasta hikoilua ja väsymystä, ettei hyvältä näytä. Aikaa laskettuun aikaan 26. on vielä. Sitten kun ei oikein tuo liikkuminen ja "urheilu" enää jaksa kiinnostaa, vaikka sillä sitä turvotustakin varmaan saisi liikkeelle.

Minä oon tässä kovasti miettinyt, että uskaltaakohan sitä vielä viikon 35 paikkeilla lähteä Flamingoon kylpylään... Se kun olis sopivan matkan päässä ja helppo paikka alle 2-vuotiaan kanssa matkustaa. Eipä ne varmaan neuvolassakaan osaa kohdunsuun tilanteesta tai muusta mitään sanoa. Onkohan se vaan varattava aika yksityiselle tarkastuseen. Enpä tedä.

Eipä muuta kun ihanaa kesän jatkoa ja kirjoitellaan!
 
Huh hellettä.
Aika hyvin mehut vie tämä helle. Mutta ei saisi kyllä valittaa. Ihanat turvotuksetkin on tullu. Sormukset ei mahdu enää. Hiukan mua huolestuttaa kun mullehan on tullu pieni suonikohju vasempaan pohkeeseen ja nyt näillä helteillä toi vasen jalka turpoaa aivan kauheesti. Pakko pitää tukisukkaa, että illalla pystyy edes jotenkuten kävelemään tolla turvonneella jalalla. Omituista kuin vain toinen jalka turpoaa.

Ja korianteri, kyllä mä uskaltaisin lähtee uimaan. Jos ei mitään supistuksia oo kauheesti tullu. Ite oon ainakin käyny esikoisen kanssa uimahallissa kerran viikkoon ja aioin käydä niin kauan kuin halli menee kiinni. Lapsi tykkää ja itekin on ihanaa lillua sielä lasten altaassa. Tänä iltana lähen varmana, ei jaksa olla pihalla tässä kuumuudessa.

Vointeja kaikille.
 
Heippa! Suht mukavasti tuntuu viimeinen kolmannes kaikilla etenevän! Mulla tänään rv36+3 ja olisi niin mukavaa synnyttää heinäkuun puolella...

Palasimme 2,5 viikkoa kestäneeltä kesälomareissulta toissapäivänä ja nyt on iskenyt pesänrakennusvimma/viime hetken paniikki. Olen ettinyt laatikosta vauvan vaatteet, pessyt ja silittänyt ne kaappeihin. Vielä kun haetaan Ikeasta pinnasänky sunnuntaina, alkaa kaikki olla valmista. Löysin varastosta myös rintapumpun  , joka ostettiin esikoisen aikana. Eli meillä kaikki viittä vaille valmista vauvan tuloa varten. Tuplarattaat piti hankkia jo etukäteen, mutta niitä en ole saanut aikaiseksi vielä ostaa. Miten teillä muilla varustelu on edennyt?
 
Takaisin
Top