Kevään kuulumisia.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja omppu15
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies ain toisinaan huokailee "koskaan ei saa levätä", (tosin hälle tarkoittaa rentoutuminen et sais pelata tietokonetta rauhas aamust iltaan) niin nyt kyl yhdyn samaan.
Tää viikko tai no viime viikkokin ollu kokoajan paikast toiseen juoksemista, tehtävä sitä ja tätä. Huomenna olis pikkuveljen tytön ristiäiset ja lupauduin sinne tekemään kolme voileipäkakut. Ei siinä sinänsä mtn, kun oonhan tehny noita voileipäkakkuja moniin juhliin viimeisten vuosien aikana, rutinoitunu homma jo. Tosin tällä kertaa, tiiä johtuuko raskaushormooneista, mut niiden väsääminen on ollu kyl vaivan takana! Kolme viimeistä yötä/päivää pyöritelly täytteen rakenteita mielessä, millaiset koristukset teen yms. Jotenkin nyt on tosi kriittinen itseään kohtaan. Kaikki täytys onnistua aivan täydellisesti!
Piirsin itse myös kortin ristiäislahjaan, tyttömäisen siron ballerinan. Äitini kommentoi sit korttia, et "hieno, mut ei sovi oikeen aiheeseen". Lähes itkut tirautin tuost kommentista ja piirsin uuden kortin, jossa vauva on kapaloituna. Nyt ainakin on "vauva-aiheinen" kortti samperi!
Arkea haittaa nykyisin myös jäätävä närästys, joka vaivaa lähes kokoajan ja lähes kaikesta mitä suuhunsa laittaa. Tämä tuskaisa tunne et koko ruokatorvi on tulessa jatkuvasti, vie kyl osansa jaksamisesta. Viel en oo keksiny mikä tohon närästykseen auttais.

Julianna89 mä kärsin myös ihan hirveästä närästyksestä. Olen useana yönä herännyt siihen, että oksennus tulee jmsuuhun ja äkkiä pitää nousta seisomaan. Nyt sitten popsin lääkärin kirjoittamia Omebrazoleita ja voi elämä miten ihanalta tuntuukaan, kun ne auttaa! Mulla auttaa niin, että otan yhden tabletin joka toinen tai kolmas päivä, että ei tarvitse edes joka päivä (ainakaan vielä) ottaa.

Ja varmasti niistä leipäkakuista tulee tosi hienot ja maukkaat! :happy:

Kyllä nyt ottaa pannuun ihan huolella. Mies alkoi eilen purkaa meidän pönttöuunia. Tänään selvisi, että siinä oli asbestia. Oli siinä uunin ympärillä sulut, mutta kyllä se sulkuovi oli välillä auki ja miehen vaatteiden mukana pölyä kulkeutui muuallekin. Mä oon ihan paniikissa, että oon hengitellyt sitä asbestia ja että se tekee vauvalle jotain. Tulin nyt pariksi päiväksi hotelliin evakkoon (ei tosiaan olisi ollut siihen varaa, mutta pakko kun ei ole ketään kelle mennä), kunnes meidän sisäilma mitataan ja saadaan tietää onko kotona turvallista olla. Mutta mietin, että kyllähän se vahinko varmaan on jo sattunut jos sitä asbestia pääsi sisäilmaan. Jätin tänään soittopyyntöä työterveyslääkärille, mutta sieltä ei ole soitettu. Tää on aika kauhea tunne pelätä että jotain vahinkoa on sattunut.

Meillä purettiin eilen vanhaleivin uunii ja en kyllä moista oo edes ajatellut ja muutenkin nyt alkaa purkutyöt talossa ja uusitaa kaikki lattiat eristystä myöten ennen vauva syntymää. Enkä kyllä ehtis missää evakossa olla:nailbiting:

Meillä purettiin eilen vanhaleivin uunii ja en kyllä moista oo edes ajatellut ja muutenkin nyt alkaa purkutyöt talossa ja uusitaa kaikki lattiat eristystä myöten ennen vauva syntymää. Enkä kyllä ehtis missää evakossa olla:nailbiting:
Kannattaa tehdä ensin asbestikartoitus. Jos asbestia löytyy niin sen saa purkaa vaan asbestipurkaja. Ilmeisesti leivinuuneissa ei ole ollut tapana käyttää asbestia, mutta monissa muissa paikoissa kyllä, jos talo on rakennettu 50-80-luvuilla.

Hei paljonko teidän tulee juotua vettä päivässä?
Itse juon kyl paljon, mehuja tai maitoa yms tulee juotua tosi harvoin.
Kauhulla odotan perjantaita, kun sisäpolilta soitetaan veren suola-arvoista yms, vaikka ne on ollut hyvät tähänki asti. Tulee kyllä kuitenkin taas noottia liiasta veden juonnista. :/ Tosin ehkei se oo ihan normaalia et juon vettä nyt raskauden aikana noin tuplaten aiempaan enemmän.

Hohhoijaa. Kyllästyttää taas tää maha. Pukeminen on ihan kamalaa kun ei saa kenkiä kunnolla jalkaan ja kaikki housut ahistaa. Tuntuu että maha osuu joka paikkaan ja pienemmän pukeminen alkaa olla hankalaa kun ei saa kunnolla syliin. Ja mulla on vielä aika pieni maha, saa nähdä miten kömpelö sitä on 10 viikon päästä. Nyt vasta 27+3 menossa. :confused:

Samaa tuskailen nyt tän mahan kans joka nyt viikossa pullahti enempi eteen, ihan ku pienehkö jalkapallo olis mahassa.
Autost nouseminen on ärsyttävää ja just kenkien laitto ku ei tosiaan enää nii ketterästi kumarrella. Voi ku olis kesä nii vois vaa croksit/sandaalit tökkästä jalkaan.
Tänään tulikin sit allekirjoitettua paperit et tää meidän rivarikolmio lähti myyntiin. Tarjontaa vastaavista niin paljon, et tuskin kovin nopsaa kaupaks menee ja en nyt ihan pilkkahintaankaan halua myydä. Tosin mistä sitä koskaan tietää... Ei olis kovin kiva just synnärilt päästyä toukokuun alussa ruveta suoraan muuttoa suunnittelemaan.
Tosin pakko meidän on isompi asunto; omakotitalo löytää kun nyt jo ahdasta.

Kenkien laitto =tuskaa! Huhhuh!
Nyt on ollu aika kiirusta et ei oo tännekkään ehtiny mitään kirjottelee... ehkäpä sitten joku päivä :)

Pukeminen on kyllä kamalaa. Siihen oman pukemisen päälle aina vielä ton taaperon pukeminen. Jes jee, ja harkkasupparit taattu.

Äh vahingossa napautin tänne b viestin :D saako viestejä poistettua? Itse en ainakaan löytänyt sellaista toimintoa

Viime vkl tuli pitkästä aikaa valvottua la pidempään illanistujaisten johdosta ja tuntunu sen jälkeen et siit ei meinaa palautua millään. Kokoajan ihan poikki olo, närästää lähes kaikki, väsyttää mut oon niin poikki ettei pysty edes nukkua. Tuntuu myös et mahasta loppuu vauval tila kesken! Vaikka kuinka oon mahaa rasvannu, monesti päivässä tuntuu et kiristää nii et kohta se repeää. Koiraa lenkittäessä tai kaupas käydessä alkaa aina joko supistamaan tai muuten alavatsaan sattuu, kotona sit onneks helpottaa. Alaselkä on myös ihan pirun kipee, eikä aiemmin toiminut yläselän&pakaroiden rullaus enää auta.
Nyt olis vasta 31+2 et miten johki rv40 täst selviää! :O Onneks mul on ultra ens viikolla, nii selviää vähän vaavin koko sun muut.

Ihana lisä stressimuutos kerkes viel kehkeytyä tähän odotusaikaan. :D
Laitettii tää mun rivarikolmio myyntiin viime viikolla, koska isompaa ollaan etsitty/omakotitalon rakentamista mietitty jo pidemmän aikaa. Yleensä tän alueen rivareis ollu myyntiaika 1-2v, et sillä viitsi/uskals laittaa just nyt myyntiin. No, toisin kuitenki sit kävi! Kerkesin välittäjän paparit kirjoittaa, jo kunnes mieheni veli ilmoitti et olis kiinnostunu ostamaan tämän asunnon ja eilen varmistu sit sekin, hän tämän multa ostaa.
Näillä näkymin kesäkuun alussa olis sit edessä muutto miehen äidin toiseen asuntoon (joka on tyhjillään) väliaikaisesti, kunnes ratkeaa oman omakotitalon osto/rakentamiskuviot. Vajaa 1kk vauvan kans muutto & miten itse on palautunut voi hiukka tuoda jännitystä tähän projektiin. :D

Onnea Julianna asuntokaupoista! :)
Isoja päätöksiä nuo asunto asiat. Ja kumma kyllä monella tapahtuu asuntorintamalla just vauvan syntymän aikoihin o_O. Onneks teillä on vauva jo syntynyt ennen muuttoa, et ei tarvii viimeisillään raskaana ollessaan sitä tehdä. Toivon että saatte paljon apukäsiä muuttoon että sä pääsisit vähän helpommalla. Eiköhän se teilläkin muutto mukavasti mene, kunhan sä teet muuttoa vain omien voimien mukaan etkä yhtään yli :wink todennäköisesti vauva on kuitenkin sun vastuulla :rolleyes:

Semmonen hauska idea tuli tänään mieleen, kun purin vaippakakkua :)

Olisiko ideaa, mitä kaikkea koota valmiiksi vauvakuplaa varten? Siis mammalle oma boxi, missä olis esim tuon vaippakakun mukana tulleet suklaat, välipalapatukoita, joku kiva kirja omadta hyllystä mitä ei vielä oo lukenu... ja mitäs muuta siihen vois laittaa? :)

Siinä kun sohvalla köllöttää monta tuntia ja energiaa kuluu tekemättä sen kummemmin mitään, niin olis mukava olla valmiina tollanen "virikeboxi" itelleni :)

Tälleen ku maalla asutaan niin mun virikeboxi itsessään tais olla vauva :Heartred
Esikoinen syntyi elokuun alussa, joten itsellänikin oli marja-asiat mielessä. Osittain ihan vain siksikin että vaavi sai sitten sopivaan ikään tultuaan maistella kotoisia marjoja ja vihanneksia. Sitten ne kaikki sukulaisten ja ystävien kyläilyt ja nimiäisten järjestelyt. Sen hetken kun malttoi ja sai olla rinnalla olevan esikoisen kanssa meni aivan ihmetellessä :Heartred (+rinnassa imetyskivut, röyhtäytykset ja älyttömät selkäkakat ja nukutukset ja.....)

Tokan kohdalla taas se alku meni siellä vauvateholla ihmetellessä ja esikoinen piti kotona huolta oheistoiminnasta.

Tän kolmannen kohdalla yritän nauttia niistä pienistä vauva-ajan paijailu hetkistä :rolleyes: katsoa lasten kanssa tarvittaessa paljon lasten ohjelmia ja nauttia joka päivä jostakin edes pienestä hetkestä. Sisältäen herkuttelut, oman ajan silloin kun sitä tarvitsen, mahdolliset lenkit vain minä itse sekä koira tai yksi lapsi lenkille mukaan.

Monet on avannu vauvakupla aikana uuden kanavapaketin et saa esim. Tiheän imun kautena syöttäessään katsella erilaisia ohjelmia. Kirja kuullostaa kyllä kanssa tosi hyvälle vaihtoehdolle :thumleft

Takaisin