Ketuttaa

neponen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tammimammat 2018
Heips. Aattelin että tänne voisi "ventata" tuntemuksiaan aina silloin kun kaikki ei olekaan vaaleanpunaista hattaraa ja nomparelleja. Tuol yleisissä tällainen ryhmä onkin mut aattelin josko olisi mukavampi marista kanssasiskojen kesken.
 
Itse jo vähän purnasin tuolla oireet osastolla mutta ajattelin ettei se ehkä kuulu sinne.
Tänään on taas tällainen päivä että kaikki on huonosti ja mikään ei ole hyvin. Liekö voiko huominen eka ultra aiheuttaa lievää ahdistusta. Varsinkin kun tuota kotidoppleria testasin enkä löytänyt sydänääniä, 12+4 tänään. Ahistaa.
Ja oma paino ahistaa. Pitäisi popsia porkkanaa muttakun sekin ällöttää kuten kaikki muukin ja syömättäkään ei voi omma koska eipysty :) 125hujakoilla mennään jo, plussasta lähes +10kg
Prkl
Eniten kuitenkin ehkä tällähetkellä veeituttaa toi alaselkä ja iskias. AU!! Vie liikkumiskyvyn lähes kokonaan, tiskarin ja pesukoneen täyttö ihan tuskaa.
Ja tätä vielä 6kk. Kui rikki mä sit loppuvaiheessa oikein olen.:dead:
 
Mulla paino samassa tosin se on humpannut viimoset viis vuotta. 120-126 väliä. Ekassa neuvolassa puntarilla käydessä ei ollu vielä noussut paino mutta nyt on ruoka maistunut paremmin joten...
Mua välillä ahdistaa koko vauva ja tulevat vuodet että miten kiinni sitä on sitten taas kun isommat ovat jo omatoimisia
 
Selkäkivun oon saanut hallittua levolla kävelyllä ja kymmenellä tyynyllä millä asettelen itseni hyvään asentoon sänkyyn ja tietty tasasin väliajoin fysioterapeutilla joka on erikoistunut tuki ja liikunta elin vaivoihin
 
Mulla kanssa selän kanssa ongelmia. Oli kyllä jo ennen raskautta, kävin "iskias kipujen" takia lääkärissä ja fyssarilla missä todettiin että tosi pahojen lättäjalkojen takia si-nivel keturallaan ja se aiheuttaa jäätävät selkäkivut ja lisäksi toinen jalka on pakarasta polvitaipeeseen ihan jumissa ja kipeä. Asiaa ei voi kuulema korjata, että venyttelyllä ja pohjallisilla mennää.
Mulla on ollut lättäjalat aina, mutta vasta viime kesänä tuli nämä muut oireet kun paino pamahti satasen lukemiin.. fyssari tai lääkäri ei sanonut painosta mitään mutta eiköhän se juuri tämän aiheuta. Pelottaa tosi paljon painon nousu nyt raskausaikana ja miten pahaksi tuo selkä menee loppua kohden.. Ihan perus särkylääkkeet auttaa ihan kivasti, mutta en ole viitsinyt niitä nyt ottaa.
Suoraan sanottuna vituttaa olla selkävaivainen jo parikymppisenä ylipainon takia mikä on täysin oma syyni.
Olen nyt yrittänyt valmistella itseäni, että asialle on oikeasti PAKKO tehdä jotain vauvan synnyttyä. Enhän mä muuten mitenkään pysy kahden lapsen perässä ! Mies lupasi hoitaa lapsia, että pääsen liikkumaan ja muutenkin tsemppaa, mutta mutta. Eipä ole eka kerta kun yritän ja aina luovutan.

Hyvä ketju, selvästi tarpeen kun heti tulikin näin pitkä vuodatus. :D
 
Selkakipu taallakin vaivaa, ihan tossa persvaon ylapuolella on ihan sairaan kipea kohta. Syytan meidan duunituoleja, taa alkoi jo ennen raskautta siis ja oli myos ennen edellista aitiyslomaa, kun olin pois toista niin kipukin havisi.

Ylipainoa mullakin on ihan reilusti, en muista paljonko mulle tuli viimeksi yhteensa raskauskiloja mutta ne lahti kaikki kahdessa viikossa synnytyksen jalkeen ja sit imetyksen myota lahti viela useampi kilo, mutta ne tuli korkoineen takaisin joten plussatessa painoin enemman kuin viimeksi plussan aikaan, ja toki muutama kilo on nytkin tullut jo siihen paalle.. huoh..
 
Kuten tuolla yhdessä ketjussa mainitsin niin tuki ja liikunta elin vaivoihin erikoistunut fysioterapia auttaa noihin. Ja kalevalainen Jäsenkorjaaja. Mulla on lättäjalat ja yli liikkuvat nivelet. Kun käyn vähintään kerran kuussa fyssarilla 2h hieronnassa (kannattaa muuten olla sellainen jolla on faskia käsittely koulutus myös) niin oon pysynyt kunnossa. Jäsenkorjaajalla kävisin useammin mutta kun hän ei anna laskulla niin harvemmin viime aikoina käyny, nyt onneksi kaveri on puolessa välin sitä koulua niin häneltä saa halvemmalla käsittelyn. Kerran oli nimittäin niin paha noidan nuoli että kaksin kerroin kävelin Jäsenkorjaaja luo kun kärsinyt suoraan seistä, käsitteli jalat ja seisoin suorassa kun asentoo vaihettiin, kahteen päivään hävis kipu ja ongelmat sillo
 
Juu mä käynkin semisäännöllisesti hierojalla ja maanantaina kävin jäsenkorjaajalla. Jalkojen käsittelyn jälkeen ei pystynyt enää käveleen mut onneks ylöspäin siirtyessä alko helpottaa vähän. Jos sitä ems vk pääsis hierojalle ja uimaan niin saattais taas hetkeksi helpottaa :) tänään on toistaiseksi ihan inhimillinen olo. :)
 
Neponen ja kaylies, mistä ootte löytäneet sopivia äitiys/imetysvaatteita? Omat alkaa jo kiristää ja lähinnä netistä oon löytänyt mitään, sieltäkin heikosti ja huonoilla palautusehdoilla..
 
En oo myöskään varsinaisia äitiysvaatteita löytänyt, cubukselta niitä ekstrapitkiä toppeja ja sit löysin prismasta parit varkkukuosiset legginsit. Lisäksi sain pari kesämekkoa tutulta kun oli hälle jäänyt isoksi.niillä luulisi pärjäävän jos vaan saan tän painon vihdoin hallintaan :)talveks varmaan tarttee metsästää uudet isommat collegehousut niin tarkee :)
 
Nyt 19+0 ja harmittaa tosissaan, kun en edelleenkään erota liikkeitä (istukka edessä):sad001. Voinut tän raskauden huonosti, erityisesti henkisesti. Liikkeet vois auttaa luomaan jotain yhteyttä vauvaan...
 
Olin pomolle kertonut että yksi työkaveri ei vielä tiedä mun raskausesta, koska tiedän aiheen olevan hänelle hankala. Eilen kun sitten kerroin, niin vastasi tietävänsä koska pomo oli kertonut. :mad:
 
Lyydia, eihän se noin sais olla!! Meillä esimies sentään kysyi että ketkä tietää työyhteisössä, ja painotti vielä että hänellähän on vaitiolovelvollisuus ettei puhu asiasta ellen itse ole maininnut!
 
Lyydia, olipa nihkeästi tehty sun pomolta! Ei kiva.

Mua mietityttää välillä edelleen tuleva arki monen pienen kanssa. Ja kun taas alkaa vauva-arki alusta, juuri kun isommat alkaa jo olla oma-toimisia. Ja sit tää oma iso olemus jo 18. viikolla.. On niin jättiläisolo, että minkähänlaista on liikkuminen joulukuussa..
 
Tuota mäkin mietin että mitenköhän joulu-tammikuussa pääsee liikkumaan kun nyt on jo jotenkin vaikeeta! Aika kovia vihlaisuja tulee välillä kun vähän asentoa muuttaa.

Toinen auto lähtee pian myyntiin kun on koko ajan jotain vikaa ja se hermostuttaa etukäteen että miten pystyn sitten kulkea kävellen joka paikkaan, esim aamulla eskariin ja takaisin ja puolilta päivin sama reissu..
 
Me aateltiin kans luopua kakkosautosta, kun jään äitiyslomalle. Sit pitää kärrytellen hakea lapset eskarista ja päiväkodista, jotka on kyllä lähellä kotia mutta eri suunnissa. Mies varmaan vie lapset autolla aamuisin ja mä haen iltapäivisin vaunujen kaa. Tuleepa ainakin vaunulenkkeiltyä! Tällä tavalla säästyy kuitenkin aika paljon rahaa kuussa, joten päätettiin näin tehdä.
 
Takaisin
Top