ketä jännittää eka synnytys?

Heips!

Itselläni viikkoja 29 koossa ja alkaapi pikku hiljaa jännittää synnytys. Meillä ei ole synnytysvalmennusta, joten ei oikein edes tiedä mitä odottaa ja miten toimia. Eli jännitystä piisaa täälläkin, mutta vastausta kysymykseesi ei:(
 
Hei tytöt!

Tämä taitaa mennä melkein ekan synnytyksen piikkiin.Edellisestä on juhlavat 15 vuotta! Jännitää, varmaan yhtä paljon kun edellisillä kerroilla.

Nyt viisaampana ymmärrän varautua kaikkeen siihen mistä en silloin tiennyt mitään. Ajatushan on se että sinne mennään vauvaa "hakemaan". Saamaan apua ja turvaa sen maailmaan tuloon, mitä on jo tehty.

Minulla on se onni, että tälläkertaa saan ihanan mieheni mukaan. Me ajateltiin rakentaa ajatuksella mukaan cd:lle musiikkia rentoutumiseen, odotteluun, ponnisteluun, vauvan tuloon, siihen ja siihen ja siihen. Hauskaa miettiä nyt jo rv 19+4 jokaista biisiä synnytystapahtumaan turvaksi. Luulen että itse valittu musiikki tulee auttamaan keskittymiseen ja rauhoittumiseen.

Jos selviäisi ilman ylimääräisiä piuhoja, niin sekin olisi plussaa. Omat eväät, hedelmiä yms. mukaan ja mukavat omat vaatteet. Ihan kun matkalle lähtisi, jolta tullaan vauvan kanssa kotiin.

Tehkää synnytyksestä mahdollisimman positiivinen mielikuva, niin jännitys vähän pienenee.

Tällaista, haparointia ja tunnustelua. Odotusta!
 
Heips!

Kiitos Maarinen! Ollaan kans ajateltu ottaa ihan omat musiikit mukaan, mutta vielä sen kummemmin ei olla mietitty mitä se musiikki sitten olisi. Tartteekin alkaa jo kokoamaan, sillä sen kymmenen viikkoa jäljellä, eikä siitäkään ihan takuita ole..

Mua eniten jännittää vissiinkin se, että ei vain tiedä mitä odottaa. Sillai selvinnyt, että mimmonen paikka ja tilanne se noin suurinpiirtein on, mutta se että miltä se tuntuu ja miten siitä selviää on asioita mitkä jännittää. Kivunlievityksen saamisesta on onneksi jo puhuttu, eli erikseen kipua en pelkää. Kipukynnys yleiseti ottaen korkea, eli en oikein osaa pelätä kipua, mutta jokin kammo siihen liittyy...kait se on sit se paikkojen venyminen ja sen semmoinen.

Onneksi voi ajatella vielä avoimesti kaikkea muuta kuin synnytystä..pinnasängyn kokoamista ja vaunujen odottelua ja sen hetken odottamista, että viitsii aloittaa pikkuisen vaatteiden pesua, ehkä se "paniikki" iskee vasta sitten  kun kaikki on oikeasti valmista kotona vauvan saapumiselle. Nyt valmistauduttu niin, että pesut, kokoamiset ja järjestelyt puuttuvat, muutoin kaikki kunnossa..eli synnytys vielä...[:@] Jos ostaiskin vain menolipun meksikoon ja jättäis synnytyksen miehelle[:D]...joo tiedän, ei se niin mene, heh heh..
 
Takaisin
Top