Kestovaippailu

......

Keskustelun kolmiottelija
Huhtikuun äidit 2019
Muita kestovaippailijoita? Millaisia vaippoja ajatus käyttää? Aikaisempia kokemuksia? Suosituksia? Vinkkejä?

Meillä kestoiltu nyt kolmen muksun kohdalla ja neljäs luonnollisesti myös tulee olemaan kestopeppu :D Ekaa kertaa olis kaks vaipatettavaa kerralla. Meillä nyt tuolla 1v 1kk ikäisellä toukkashopin taskuvaipat käytössä, niissä se mukana tuleva mikroimu, sekä muotoonommeltu lisäimu(2-3kerrosta). Öisin käytössä mannamaan sisävaippa ja erinäinen määrä lisäimuja, kuorena perus pul-kuori. Aiemmin oli käytössä kvk-sleepy sisävaipat öisin.

Vauvalle meillä on valmiina imse vimsen flanelletteja, muotoonommeltuja harsoja, kuoria, villahousuja, pieniä taskuvaippoja ja sit vähän kun kasvaa, niin löytyy vähän laajemmin kaikenlaista :) Mietittiin tässä, et vauvan synnyttyä katsellaan miten noi toukkashopin vaipat passaisi käyttöön jo heti, et voisi semmosen 20kpl paketin tilata ja sillä+olemassaolevilla vaipoilla pärjäisi koko vaippaiän.
 
Harkitten vakavasti. Pitäs vaan saada tilattua tarvikkeenät niiden tekoon. Toisella lapsella yritettiin mutta lipsu kuitenkin kertakäyttösiin. Nyt kokeilen taas jos sais luonnistuun. Teen ne ite niin siinä säästää mukavasti.
 
Mä tein esikoiselle itse, ei se kyl halvaksi tullut :'D Harsot oli ainut missä rahaa säästyi, mut harrastuksen piikkiin se touhu vähän menikin. Mä oon käytettynä ostanut ison osan vaipoista, säästänyt ihan kiitettävät summat rahaa. Ja vaikka toukkashopin vaipat tilasin uutena, ne on jo aikaa sitten maksaneet itsensä takasin :) Meillä kyl kestoillaan jo ihan siks kun kestot ei haise. Reissussa ollut kertakäyttöiset käytössä jos yli kaks yötä oltu, muuten täyskestoiltu.
 
Kyllä se tulee halvemmaks kun tietää mistä tarpeet hankkii.. plus työpaikkaedut.. meillä kun onneks on esim coolmaxia ja saa leikkuujätteistä hyviä paloja. Ja mulla kun on kaikki muut tarvikkeet jo hamstrattuna omasta takaa tukusta yms. Ainoo on että pul pitää ostaa kun haluan tiettyä kuosia. Niin ja käytän hyödyks vanhat pyyhkeet imuina.
 
Niin ja mulla menee ammatin piikkiin.. :) mää kun ompelija oon ammatiltani.. pitäähän sitä hyödyntää..
 
Toki se sit voi halvemmaksi tulla :) Mitä laskeskelin sillon niin kyl tuli taskuvaipalle hintaa melkeen kympin kappaleelle. Tarrakiinnitteisiä taskuvaippoja ompelin, kuminauhaa en uskaltanut käyttää niin framilon oli hinnakkaampaa ja tietty ihanat kuosit pullissa :P Sekä vihaan paksuja vaippoja, joten satsasin ohuisiin imukankaisiin.. Toi toukkashopin 20 vaipan paketti maksaa kuitenkin vain 189e ja vaipat menee koko vaippaiän, niin ei kannattas alkaa ompelemaan ellei ole tommosta etuja kuin sulla. Laittelehan kuvia sit jos jaksat! :)
 
Näistä mun ompeluista siis 8 vuotta aikaa, et on ne hinnat varmaan alas tullut jonkin verran :) Liivinsuojat ompelin tos viimesimpänä jämäpaloista mitä kangastukusta tilasin.
 
Juu mullon kaikki kuminauhat ja myös framilon nauhaa. Ja tarrat yms yms. Ja kun just pystyy hyödyntään ne jämät juurikin liivinsuojiks tai vaikkapa kestositeiks ja jopa tumpuiks. Viimeks myös tein ite niin sain metristä yhteensä 6 vaippaa. Noin 30 jaettuna 6 eli viitisen euroo tuli per vaippa. Eniten syytän laiskaa vaippojen pesijää kun ei toiminu..
 
Teet katos sillein, että et vaan osta kertiksiä, niin pakko pestä :wink Mut onhan se jo yks kesto päivässä säästöä 365 kertakäyttösen verran vuodessa, et jokainen säästetty vaippa kotiin päin :P
 
Niinhän se on. Noh tarvii eka löytää se into tekemiseen. Oletan että se tulee kun äippäloma alkaa. Kuitenkin töissä ompelee jo päivän niin illalla haluu tehä muuta.
 
Tilasin eilen tarvikkeet kestojen tekoon. Kaavan kun saisin vielä jostain. Ja hommasin samalla kunnon imukankaatkin.
 
Mä tein kestovaippayhdistyksen taskuvaipan ohjeella. Löytyy kun Googleen kirjoittaa taskuvaippa ohje :)
 
Kuinka monta sulla oli per koko? Ajattelin nyt tehdä ihan pieniä vaan alkuun mutta jos homma lähtee toimiin niin sitten alan tekeen isompia ja osteleen myös.
 
Mulla tais olla 20kpl/koko ja sit harsoja älytön määrä lisäksi :) Nyt on vaipatettu tota reilun vuoden ikäistä 25kpl taskuvaipoilla ja 3kpl yövaippoja, joka toinen päivä pesu.
 
Ohhoh.. :) mää oon niin alottelija etten uskonu et tarvitaan tommonen määrä. Mutta joo meneehän noita vaippoja aikas paljon.
 
Yleensä menee semmonen 7-8/vrk+yövaippa, vastasyntyneelle kannattaa varata enemmän, kun sitä kakkaa saattaa tulla joka pierun mukana :D
 
Takaisin
Top