Kestovaippailijat

Oont tyytyväinen , että kestovaippa lähtee äitiyspakkauksesta. Meillä ei minkään moista kiinnostusta edes kokeilla, nono :D
 
Haha :D Meillä on edellisetkin vielä käyttämättä :D
 
No en ihmettele. Kelan uusi pääjohtaja kerran haluaa lakkauttaa kaikki tuet niin minkäs takia tarvikkeita tarvitaan. Ehkäsyä vaan ja kaikki töihin! Sit huomataan missäs lapset ja tulevaisuus.. No otetaan Irakista pari lasta lisää tänne.

Sori, läks lapasesta! Pää hajoaa näihin oloihin :grin
 
Tosi hyvä idea friddel! Esim trikooliina olis halpa ja helppo oppia käyttämään :)
 
Heii herättelen tätä ketjua, kun sain hyviä uutisia ultrassa niin uskaltaa jo alkaa unelmoimaan :D ois ihana, jos te kestovaippailun jo kokeneet jaksaisitte vähän kertoa, vaikka kestovaippailun plussia ja miinuksia :) kovasti kiinnostais olla ekologinen ja taloudellinenkin, mutta mulle on jäänyt sellanen mielikuva, että kestovaippailu on aika työlästä :s
 
Mun mielestä se on vähän miten asiaan suhtautuu :) Tuleehan niistä pyykkiä, mut niin sitä tulee muutenkin lapsiperheessä :D Me käytetään muutenkin paljon pöydän/syöttiksen pyyhkimiseen tommosia pieniä pyyhkeitä, joten pestävää tulee silti. Vaipathan voi heittää vaikka harsojen, pyyhkeiden ym kanssa koneeseen, niin tulee täysi koneellinen.

Se etu niissä on ettei tartte kantaa vaippapaketteja kaupasta! Eikä sitten kerry sitä vaipparoskaakaan. Musta on muutenkin aina kiva fiilistellä erilaisia vaippojen kuoseja ja niitä imujakin on ollut kiva ommella itse, vaikka vanhoista pyyhkeistä :)
 
Mä oon niiiiiiin huono pesee pyykkiä! Ei meillä oikeestaan tuu ku koneellinen parissa viikossa ja sekin käytännossä lakanoiden takia. Siis ei me likasissakaa kuljeta ja pyykkikone on tietääksee 4-5kg... Meil ei vaan sitä pyykkiä kerry! Että omal tavallaa ois kiva kestoiluu kokeilla mutta minkä kaa mä pesen kun ei ole mitää pestävää eikä aina vajaata konetta viiti pyörittää :D välil oon ihan tarkotuksel heittäny sellasia kerran päällä olleita vaatteit et sais koneen pyörimää...
 
Mä en tajua miten teillä jupa tulee noin vähän pyykkiä :D Meillä saa kyllä pestä useamman kerran viikossa, tosin kone on sen 5kg että ei sinne kerralla mahdukaan paljoa. Jotain lakanoitakin kun vaihtaa niin saa kahdessa erässä pestä.
 
No siis mies käyttää viikon aikana yhtä työpaitaa+housuja ja sitten on sen kotivaatteet. Saunas käyää n. 2-3 krt viikossa ja lisäks tarvittaes suihkussa niin eipä nuo kerkee likaantumaan viikossa hirveesti.. sitten nuo pojan minivaatteet vie niin vähän tilaa ettei tuu puoltakaa konetta viikossa :D mäki käytän viikos vaa pari paitaa niin ei sitä hirveesti kerry :D
 
No ollaanko me sit jotenkin sotkusia vai mitä :D Mä kyllä kans käytän useamman päivän samoja vaatteita jos ei erityistä sotkua ole. Toi lapsi vaan kyllä saa aina syödessään ruokaa päälleen niin, et saa joka toinen päivä vaihtaa :D Tai sit on vaippa falskannut yöllä ja saa repiä koko parisängyn lakanat koneeseen kerralla...
 
Meillä pyykkiä pestään yleensä joka toinen päivä ja vaipat menee samassa. Välillä se vaippojen kasaaminen ärsyttää tai ei ehdi, sitä varten on kertsipaketti kotona varalla.

Yks todella hyvä puoli kestovaipoissa on se, ettei tarvii vaipparoskista. Meillä oli kannellinen vaipparoskis vessassa ja joka kerta kun sen avasi niin se järkyttävä haju levisi koko huoneeseen. Miten voikin haista niin kauheelle! Toi pesua odottavat kestovaipatkin voi haista, mut ne kannattaa säilyttää jotenki silleen ettei ole kylppärissä ihan esillä :D
 
meillä ei oo vaipparoskista, mut ei myöskään kestoilla.
kakkavaipat laitetaan pieneen pussiin, pussi kiinni ja roskiin. Ei ehi alkaa haisemaan, meillä tulee niin paljon roskii muutenkin, et lähes päivittäin tyhjennetään roskis.
 
Takaisin
Top