Kestovaipat

Mä kun kaivelin näitä mun vauvanvaatepusseja niin törmäsin aika moneen kestovaippaan. Mun ei ole tarkoitus kestoilla, joten jos jollain vielä tarvetta niin minulta edullisesti saisi.

3x Myllymuksut 5-10kg (näissä imu kiinni)
1x ImseVimse 5-10kg
1x Popolini varmaan sekin 5-10kg
Lisäksi on läjä erilaisia imuja (ilmeisesti), ImseVimse ja Mio sekä jotain missä ei lue mitään..
 
Onko kukaan muu tuhlannut aikaa miettien mitä kertsejä kestojen rinnalle jos sattuu esim. reissua pukkaamaan? Tongin nettiä ja avainlipulla varustettuja vaippoja näytti olevan ainakin Muumit ja Pirkat. Valmistaja on sama, Delipap. Pampersit ja Liberot olen päättäny unohtaa ihan suorilta käsin, nyt vaan mietin että kotimaista vai biohajoavaa. Taidan taipua kotimaisuuden puolelle.
 
Meillä muumit tai naturbabyt.
Nyt on muumillekin tullut new born. Meidän vauvat on niin laihajalkaisia, että pitää ekat kuukaudet olla 2-4kg vaipat
Noi naturbabyt (saa ainakin s-kaupasta) on musta parempia. Eivät falskaa ja sisältää vähemmän kemikaaleja, mutta muumit on taasen kotimaisia. Ja halvempia.
 
Onko moni ruvennut nyt vauvoillaan käyttämään kestovaippoja?
Mä olen vasta eilen ja tänään "harjoitellut".
Meidän likka on 3,5vko ja vasta reilu kolmikiloinen. Vielä en pelkkiin taskuvaippoihin ole luottanut. Pelkään että falskaa reisistä. Eli olen taitellut harson ensin vaipaksi ja taskuvaipan ilman imua kosteussuojaksi päälle.
Imeehän tuo jättipaketti huonommin kuin kertakäyttövaippa, joten kaupoilla ja öisin on Libero. (Ja silloin kun isosisko 7v tai isoveli 9v vaihtaa vaipan!)
En ole kokenut vielä vaikeaksi. Oikeestaan kiva!
 
Meillä käytetty kestoja noin 2vko iästä lähtien, pidemmillä kauppareissuilla ja yöllä kertsi (koska en raaski herättää toista niin usein vaipan vaihtoon) :)
 
Minäkin heti kotiin päästyä otin kestot käyttöön. Muutamana yönäkin ollut kestot, mutta nyt olen parina viime yönä laittanut liberon ja sekin oli viime yönä niin täynnä että lakanat kastui;D ...nukuttiin aika pitkään:wink
Imse Vimse flanelletit ja kuoret toimii parhaiten! Paremmin on toiminu kestot kun kertsit! Ehkä niitä on enempi tottunut käyttämäänkin... Ja mukavana minäkin kestoilun koen! Jokainen kesto vähentää jätevuorta! Toivottavasti jää vaippapakettien osto vähiin. Tarjouksesta ostin yhden 2-koon ja yhden 3-koon paketin ja toivottavasti niillä pärjätään:)
 
Mikä ihme siinä muuten on, että kakka täytyy pusertaa aina vastavaihdettuun puhtaaseen vaippaan?:rolleyes:
 
Niin totta:D mutta nuo on just niitä tilanteita, joissa on ihana jos se vastavaihdettu vaippa on ollu kestovaippa!
 
Mun on ollut tarkoitus käyttää kestovaippoja. Nyt ainakin ensimmäiset kahdet viikot taidetaan mennä normi vaipoilla. Nyt myös ei olisi rahkeita alkaa niiden kanssa väsäämään. Katsotaan sitten vähän ajan kuluttua.
 
Mä ajattelin myös odottaa ensin että arki alkaa rullaamaan kunnolla ja sitten siirtyä treenaamaan kestojen kanssa.
 
Kyllä kahden vaippaikäisen kestovaipoissa riittää pinoamista, mutta vielä ainakin pestään vaippapyykkiä joka toinen päivä, niin kuin ennenkin. Vauva nukkuu niin pitkiä pätkiä, että kovin montaa vaippaa ei päivässä menekään:)
 

Liitteet

  • Phototastic-4_1_2015_2ca04049-4d2b-44d9-bc70-e53b29619b4d.jpg
    Phototastic-4_1_2015_2ca04049-4d2b-44d9-bc70-e53b29619b4d.jpg
    645.3 KB · Katsottu: 32
Takaisin
Top