Tuli tuolla oman kuukauden ryhmässä osakestoilusta puhetta, nii laitan tähän suoraa kopion mun viestistä siellä:
No siis.. En osaa sanoo onko jonkun mielestä joku muu tapa helpompi (varmaan), mutta kerron nyt omat pointit meidän osakestoiluun.
- Ekakskin kestovaippoja on ihan miljoonaa erilaista. Pelkästään kokeilemalla tietää mikä sopii itelle ja omalle vauvalle parhaiten, joten alussa ostin erilaisia ja sit laitoin eteenpäin ne mitkä jäi käyttämättä/ oli hankalia tai ei vaan sopinu omalle vauvalle, ja ostin lisää niitä mistä tykkäsin.
- Mua on aina ajanu eteenpäin ajatus, että edes yks säästetty kertis on vähemmän roskaa tässä maailmassa. ♡
- Newborn-kokoiset vaipat menee hirveen vähän aikaa, joten en hamstrannu niitä hirveesti, vaan aloin joo sit vasta S-koossa perehtyyn paremmin ja annoin vallan mun kuosihulluudelle. :D
- Tossa alussa on myöskin se, että kakkoja saattaa tulla satakolkyt päivässä, ja onhan se kakkavaipan pesu aina työläämpää ku pissapyykki. Sit ku maha alko vähän ennakoivemmin toimiin, nii kestoilu oli huomattavasti helpompaa. Mä ajoitinkin kestovaipan laiton aina siihen kun kakka oli tullu, ja sit seuraava taas kertsi. Tolla systeemillä sai pienennettyä todennäköisyyttä kakkapyykille. :D
- Osakestoilussa myös käytettyjen vaippojen säilytystä joutuu miettiin vähän erilailla, koska täysiä vaippakoneellisia ei välttämättä tuu tarpeeks usein. Mä kokeilin tosi montaa eri tyyliä, mutta en enää muista mikä niistä oli paras, se varmaan selviää sit taas kokeilemalla.