Keskustelua influenssarokotteista

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Saan jo hakea työterveydestä työnantajan piikkiin kausi-influenssarokotteen. Sitten kun paranen parhaillaan sairastamastani kuumetaudista, ajattelin mennä ottamaan piikin.
Entä te muut? Otatteko tänä vuonna? Oletteko aiemmin ottaneet?
 
Tänään menossa piikille esikoisen kanssa. Oon ottanut joka vuosi v2020 lähtien. Jos jonkun taudin voin piikillä estää, niin hyvä olisi. Ihan tarpeeksi sairastamista muutenkin 🫠
 
Työnantaja kyllä tarjoaa rokotteen, mutta en ole ottanut sen jälkeen kun lapset olivat vuoden. Rokotteista tuli ihan kamala flunssa
 
Yhteen kamalan "luomu" influenssan poteneena otan piikin jos sen saan. Todennäköisesti rokotteestakin tulee oireita, etenkin kun nyt ei ole raskaushormoneja kehoa suojaamassa kuten vuosi sitten. Onneksi ne ovat tod.nök lievempiä ja mikä parasta tiedän ennalta milloin tulen sairastumaan. Niinpä pystyn turvaamaan pojan hoidon ko ajalle.
 
Itse en ole koskaan ennen ottanut, mutta kun tänään neuvolakäynnillä tarjosivat, niin otettiin molemmat, jos siitä mahdollisesti olisi suojaa tälle talven sitten.
 
Jätän välistä. Luotan siihen että kun ottaa vitamiininsa ja hivenaineensa niin pysyy sellaisessa kunnossa et vaikka tauti tarttuisikin niin se menee lievänä ohitse. Flunssakaudella on niin paljon liikkeellä kaikkea että paras keskittyä lieventämään kaikkien oireita. Olen kuitenkin vuosia altistunut lähes kaikelle mikä tuolla kiertää kun lapset tuovat kouluista ja kerhoista taudit kotiin, joten eiköhän luonnollinen vastustuskykykin ole kehittynyt tässä samalla.
 
Kävin jo ottamassa työterveydessä, ja oon ottanut joka vuosi kun oon ilmaiseksi saanut. Kaikki ekstravastustuskyky on tervetullutta, etenkin kun on muutenkin astmaisuutta.
 
Olen vissiin nyt 4 vuotta ottanut putkeen. 2 viimeisintä kertaa tullut tosi kipeä, punainen, hieman kohonnut alue (ainakin nyrkin kokoinen) pistoskohtaan. Yks tuttu (terveydenhoitaja) epäili että olisi allergiaa eikä kannattaisi enää ottaa. Ihmettelen vain miksi se yhtäkkiä alkoi.. koronarokotteista ei moista tullut. Tai ehkä noiden kaikkien yhdistelmä sai pikkuhiljaa aikaan allergian?
 
Tällä viikolla saatiin vauvan kanssa influenssarokote. Mä otin mielelläni kun ilmaiseksi sain, astman takia sairastaisin mielelläni mahdollisimman lievänä jos tulisin kipeäksi. Nyt oli toinen vuosi putkeen kun otin ja otan varmasti tulevinakin vuosina.
 
Takaisin
Top