Prinsessa 5 viikkoa
Eilen tytön paino oli 1340g eli hitaasti mutta varmasti nousee koko ajan. Pituus oli viikko sitten 38.5cm.
Pieniä takapakkeja on tullut joista nyt yritetään selvitä. Selvisi että ductus joka jo kertaalleen sulkeutui on auennut uudestaan. Ilmeisesti siitä johtuen veritankkauksia on jouduttu tekemään aika monta viimeisen viikon sisään. Ja ilmeisesti myös siitä johtuen hapen tarve lähti nousuun ja viime torstaista asti tyttö on ollut taas vaihtelevasti nasaalissa, myös tällä hetkellä.
Apneat ovat alkaneet vähentymään, mutta lisähapen tarpeesta riippuen saturaatiot heittelevät vieläkin aikalailla. Pulssin laskuja tulee 1-5 päivässä vieläkin, mutta osaa ne itse korjata ilman muistuttelua.
Ductuksen takia tällä hetkellä nesterajoitukset päällä eli saa pienemmän määrän maitoa mutta suuremman määrän energiaa ja kaloreita jotta kasvaa. Jos tuo ei auta niin koitetaan lääkkeitä ja vihoviimeisenä vaihtoehtona leikkaus.
Nasaaliin joutumisen myötä meille ilmestyi varsinainen raivotar joka huutaa ja protestoi nasaalia vastaan. Tutti jota ei aiemmin edes halunnut on nyt ainut tuki ja turva hänelle raivon tullessa.
Ruiskututilla syömistä hän rakastaa vaikkakin uupuu helposti. Tällä hetkellä suurin määrä mitä on itse jaksanut syödä on 14ml. Neiti myös kuulemma herää aina puolisen tuntia ennen ruokailua jo oikein odottamaan lisää ruokaa eli nälkäinen on [:)]
Äidillä sitten taas menee ihan ok. Sektiohaava on parantunut eikä häiritse enään elämään oikeastaan millään lailla. Kuukautiset yrittävät jollain lailla jo tulla, koska kuukautiskipuja on ollut nyt pari päivää, vuotoa vaan ei näy missään. 3.5vkoa kesti jälkivuoto. Pumppaaminen kesti 3 vkoa jonka jälkeen lopahti kokonaan vaikka primperaniakin söin. ei voi mitään [&:]
Verenpaineita en ole jaksanut mittailla, vaikka olisi pitänytkin. Lääkkeet muistan ottaa joskus ja jouluna, mutta eipä olotila ole ainakaan ilmoittanut edes enään että paineet koholla olisivat.
Nyt menen jatkamaan sateen odottelua [8D]Mies kyllä juuri totesi, että voi kestää.. mutta onhan mulla aikaa.. paljon turhaa aikaa [:D]