Keski-Suomen maaliskuiset?

Marikoo78

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maaliskuunmammat 2016
Katselin, että aika monta olis jo Jyväskylässä synnyttäviä? Tehdäänkö oma ketju tänne :)
 
En ole tulossa jkl synnyttämään, mutta käynpä kommentoimassa että itse olen syntynyt ja asunut jyväskylässä 7-vuotiaaksi asti. :)


Tai mistäpä sen tietää jos oon sukuloimassa siellä päin ja synnytys käynnistyy :D
 
Esikoista kun olin synnyttämässä, niin oli niin ruuhkaista, etten ehtinyt kovin pitkään synnytyssalissa ollakaan. Taitaa olla ruuhka-aika tulossa myös tämän tulokkaan kohdalla :)
 
Mä synnytin kuopusta juhannuksen jälkeen 2013. 23. Menin sairaalaan ja kohdunsuu 4cm auki.. Tyssäs siihen, mutta saleissa ei ollu tilaa ja kotiin ei päästetty.. 24.6 odotin kokopäivän saliin pääsyä, mutta hirvee ruuhka osui siihen päivään.. Pääsin kalvojen puhkaisuun 25.6 klo 8 aamulla vasta
 
Mukana
Tuntuu että sielä on aina tungosta! Elokuussa -13 esikoista kun synnytin meinas naiset jo käytävillä synnyttää ku ei ollu huoneita, jotkut joutui oikeesti niissä toimenpidehuoneissa synnyttää!
Oli sen verran tungosta että ite en saanut kahvia tai edes suihkussa käydä ku oli kursittu kasaan ni kätilö kysy voinko nousta, olis vähä kiire saada seuraava sisää
 
Aika ikävää jos tuollain hoputetaan. Itse taisin kuitenkin päästä saliin niin, että ruuhka alkoi jo helpottaa ja sain ihan rauhassa käydä suihkussa ja syödä ennen osastolle menoa.
 
Niin ja taitaa riippua aika paljon henkilöistä, jotka satuu paikalle. Itsellä ainakin vastaanottava hoitaja oli niin epäystävällinen, tympeä ja ylimieleinen, että hui. Onneks muutoin osui kohdalle mukavat kätilöt ja hoitajat ja osastolla oli ihan mukava olla.
 
Ruuhkaan päästään vaikkei jyväskylässä synnytetäkkään. Ne on nää "juhannusvauvat" :D Salissa saatiin nyt 4kk sitten olla kokoaika ja ammeenkin sain kokeilla mut yöllä lennettiin sit salista veks aika kiireellä! Pääsin suihkuunki vasta osastolla. Tuppaantu salit täyteen :D
 
Mukana myös :)
Minkäänlaista kokemusta ei synnäreiden ruuhkista taikka itse synnytyksestä ole enkä tiedä haluanko vielä aatellakkaan koko asiaa :D
 
Tervetuloa Sandra_88. Älä todellakaan vielä ala miettimään ruuhkia tai synnytystä. Kyllä siellä kaikki saa asianmukaista hoitoa ja apua kun aika tulee :)
 
Musta tuntuu että huonoja kokemuksia on äideillä varmaan kaikilta synnäreiltä. Kuten myös niitä hyviä ☺ Eli avoimin mielin vain.
 
Neljä nopeaa synnytystä takana ja hyvin meni k-s keskussairaalassa. Nyt vain asun pikku paikkakunnalla ja 1h matka sairalaan uh..edellisen synnytuksen kesto 1h1min
 
Eilen oltiin neuvolassa ja kun puhuttiin mun esikoisen synnytyksestä ni purskahdin vaan itkuun ja tuumasin että en tiedä miten uskallan tän synnyttää... Sain lähetepyynnön pelkopolille jossa käydään esikoisen synnytys läpi ja tehdään jonkinlainen synnytyssuunnitelma tän seuraavan kohdalle :) olo on hyvinkin helpottunut :)
 
Ei oo tullut kun neuvola vasta ensi viikolla. Onkohan se sossu ohjaamassa tukien hakemista? Sehän ois ihan järkevää niin ei tarvitse itsekseen hajoilla kelan lappujen kanssa.
 
Mun lapussa lukee vain "Kutsumme Teidät polikliniikkakäynnille tutkimusta tai hoitoa varten". Itse koen, että ihan hyvä, jos pyritään löytämään mahdollisia ongelmaäitejä, jotka eivät pysty muuttaman käytöstään raskautumisen jälkeen. En siis tietenkään sinua, Sandra_88, pidä päihdeongelmaisena, mutta jonkun toisen kohdalla tuo tapaaminen voi olla todella paikallaan.
 
Sandra, meillä oli esikoisen kanssa sosiaalityöntekijä kun käytiin rakenneultrassa. Ohjasi mm. tukien hakemisen kanssa. :)
Syitä voi olla monia, tuota ei kannata säikähtää. Mä ymmärsin silloin, että sosiaalityöntekijä on ihan normaali käytäntö. :)
Muok. / En kyllä ole Keski-Suomesta, mutta kunhan ajattelin kertoa ettei ihmeemä syytä välttämättä ole. :D
 
Takaisin
Top