Keski-Suomen maaliskuiset 2018

Toivotaan että helpottaa pian noiden olojen kanssa. Mulla oli pitkään 24/7 jatkuva oksetus ja nukuin lähes joka päivä päiväunet. Viikon 10 aikoihin alkoi helpottamaan. Pahoinvoinnin kanssa pystyy jo elämään ja onneksi täälläkin enemmän enää vain iltaisin.

On se vauvan näkeminen vaan ihanaa ja piristää mieltäkin jos on huonoja oloja, väsymystä yms. Meillä ei neuvolassa ultrata mutta onneksi nt-ultra jo ensi viikolla :)


Nyt mennään jo ysiviikolla, eli ehkä mä jaksan painaa vielä viikon tuon sun kokeman voimalla. :)

Meilläkin neuvolantäti suostui ultrailemaan "vain sillä ehdolla, että jos en saa tuolla vanhalla laitteella mitään näkymään niin ette juokse huolissanne heti jonnekin 4D-kuvaan." :joyful: Mutta kuva oli kirkas ja sydän väpätti hurjaa vauhtia! Teki kyllä asiasta paljon todellisemman. :happy:
 
Tervetuloa mukaan :) onko sulla mones raskaus? Miten olet voinut?
Moi. Minulla tämä on toinen raskaus. Väsymystä ja närästystä on ollut paljon, aamuisin hieman huonoa oloa. Tänään kävin neuvolassa. Viikkoja oli muutama vähemmän mitä luultiin. Tällä hetkellä oon viikolla 7, mutta laskettu aika pysyi ainakin vielä melkein samoissa.
 
Täällä olisi kohta viikko 12 kasassa (11+5) :) ja huomenna aamulla nt-ultra edessä :| jännittää... ihanaa saada kuva mukaan jossa muutakin kuin pieni piste:P pääsee kertomaan uutiset vihdoin nuorimmaiselle lapsellekin kuvan kera.

olo on ollut koko ajan parempi. Pahoinvointi ja närkästys vaivaa vielä vähän, mutta sitä nyt on aika varmasti loppuun saakka. Olen paljon virkeämpi kuin ennen ja hyväntuulinen:) nyt jo mietityttää milloin tuntisin ensimmäiset liikkeet:) joka raskaudesta olen tuntenut liikkeet aina vain aiemmin. Viimeksi jo viikoilla 12-13 muistelisin..
 
Pieksämäki kuuluu kyllä savoon, mutta on kuitenkin tässä Jyväskylän "kupeessa"...niin ajattelin ujosti kysyä passaako tänne tulla pulisemaan?
 
Ihana lukea kivoja uutisia neuvoloista (: itsellä eka neuvola tiistaina ja täti lupaili ultrailla samalla vaikka yleensä ei ekassa neuvolassa ultrata, kun kerroin niistä alkuraskauden vuoteluista.
Itsellä ollut nyt kaksi viikkoa todella etovaa oloa ja väsyttää koko ajan, varmaan kohta onneksi alkaa helpottamaan (: nyt rv 8+4
 
Meillä olisi tulevana tiistaina eka lääkäri jossa myös ultra :smiley-ashamed004 jännittää ihan pipona. Silloin rv8+4.

Mulla oli eilen ekaa kertaa tosi etova olo. Nauroinkin et tosi ihanaa raskaushehkua ku pinna on kireellä, välillä taas itkettää ilman järkevää syytä, etoo/oksettaa ja vois vaan nukkua...:confused005
Tänään oon saanu paljon aikaan mökillä, eto vaan käväissyt.

Pulistaan nyt sit muutakin :cool14
Eli olen 32-vuotias esikoista odottava Pieksämäkeläinen. Avomiehelläni on entuudestaan kaksi lasta, jotka ovat puolet ajasta meillä. Lapsellinen elämä ei siis ihan vierasta ole vaikka pikkuvauva-aikaa en olekkaan vielä kokenut. Lapset ovat 5- ja 8-vuotiaita.
Meidän perheeseen kuuluu myös 2,5 koiraa :laughing002 , 2 "vakituista" ja 1 on "yhteishuoltajuudessa", seilaa meidän ja miehen ex-vaimon väliä.
Uusioperhe-elämä on sujunut meillä paremmin kuin hyvin "koputtaa puuta voimiensa takaa". Jännitän kyllä hirvesti miten tämän uutisen jälkeen, miten ex-vaimo suhtautuu ja ennenkaikkea miten lapset suhtautuvat........

Ensimmäinen raskauskin on täynnä jännittäviä asioita niin pitää yrittää olla ottamatta stressiä. Onneksi olenkin aika huono stressaamaan yleensäkkään.
 
Hei! Mä kuulun vasta huhtikuisten ryhmään (LA 6.4.) mutta ajat on kuitenkin niin lähellä että tuskin haittaa :)

Oon 29v Jyväskylästä ja ensimmäistä ootellaan, nyt 8. viikolla.

Siksi tänne kirjottelen kun meillä ei ole sukulaiset samalla paikkakunnalla, eikä kumpikaan olla alunperin Jyväskylästä kotosin. Oisi kiva tutustua samassa tilanteessa oleviin ja ehkä nähdäkin! Mies on kyllä Keski-Suomesta mutta mä oon alunperin Etelä-Suomesta. Muutin tänne vasta aikuisiällä niin kaikki tutut ja kaverit tuppaa olemaan vaan töiden kautta :grin
 
Onpas hauskaa, että porukka kasvaa! :)

MörttiRöpön ultrakuulumiset kiinnostaa kovasti, toivottavasti kaikki on siellä mennyt nappiin!

Taheku, mulla myös tilanne se, että sukulaiset ja ystävät on pääasiallisesti ihan muualla Suomessa, mutta miehellä on onneksi verkostoa senkin edestä Jyväskylässä.

Meillä pärähtää huomenna 11. viikko käyntiin, kuumeisesti odotan jo pahoinvoinnin helpottumista. Syyskuun alussa alkais Jyväskylän mammajumpat, toisaalta kiinnostais kovasti mutta samalla tuntuis hölmöltä mennä ilman isoa kupua sinne heilumaan...:joyful:
 
Hei kaikille uusille minunkin puolesta:)

Viikon tauko kirjoittelusta kun oltiin viikko lomailemassa Kroatiassa :) ihanan lämmintä oli ja loma tuli niin tarpeeseen alku raskauden olojen ja väsymyksen jälkeen. Nyt jaksaa jo liikkuakin ihan eri tavalla.

Nyt siis pahoinvointi jäänyt lähes kokonaan ja ultrassa kävimme tosissaan juuri ennen matkaa. La muuttui taas ja aikaistui 26.2, mutta edelleen tällä puolella ajattelin kirjoitella:) eli viikot nyt 13+6

Seuloissa kaikki riskit oli matalat ja turvotusta joku 1.6mm. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa :) siellä se pieni heilutti käsiä ja jalkoja. Pomppi ja kieri :D

Lomalla tunsin ekat pienet ja hennot liikkeet vatsassa :D voi sitä tunnetta:Heartred liikkeiden havaitseminen on aikaistunut mulla joka raskaudessa. Ekassa raskaudessa tunsin liikkeet muistaakseni joskus rv 18 tai 19. Toisesta 15-16 viikoilla ja kolmannella näihin samoihin aikoihin kuin nyt :)

Huomenna taas uusi raskaus viikko alkaa ja meillä miehen kanssa ensimäinen hääpäivä :Heartred
 
Hei kaikille uusille minunkin puolesta:)

Viikon tauko kirjoittelusta kun oltiin viikko lomailemassa Kroatiassa :) ihanan lämmintä oli ja loma tuli niin tarpeeseen alku raskauden olojen ja väsymyksen jälkeen. Nyt jaksaa jo liikkuakin ihan eri tavalla.

Nyt siis pahoinvointi jäänyt lähes kokonaan ja ultrassa kävimme tosissaan juuri ennen matkaa. La muuttui taas ja aikaistui 26.2, mutta edelleen tällä puolella ajattelin kirjoitella:) eli viikot nyt 13+6

Seuloissa kaikki riskit oli matalat ja turvotusta joku 1.6mm. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa :) siellä se pieni heilutti käsiä ja jalkoja. Pomppi ja kieri :D

Lomalla tunsin ekat pienet ja hennot liikkeet vatsassa :D voi sitä tunnetta:Heartred liikkeiden havaitseminen on aikaistunut mulla joka raskaudessa. Ekassa raskaudessa tunsin liikkeet muistaakseni joskus rv 18 tai 19. Toisesta 15-16 viikoilla ja kolmannella näihin samoihin aikoihin kuin nyt :)

Huomenna taas uusi raskaus viikko alkaa ja meillä miehen kanssa ensimäinen hääpäivä :Heartred

Kiva kuulla, että kaikki oli hyvin mahan puolella. Ja myöhästyneet hääpäiväonnittelut! :Heartred

Mites muilla menee, joko ultrat kolkuttelee ovella? :) Meillä on ultra tämän alkavan viikon loppupuolella, silloin ollaan jo rv 13 puolella. Kamalasti jännittää ensikertalaista!:bounce Mieskin jo pohti miten saa ollenkaan nukuttua koko viikon aikana. Mulla on iltapahoinvoinnit edelleen aika pahat, mutta siitä huolimatta alkaa pahoinvoinnin syövereihin uponnut mieli jo vähän kirkastua.:smiley-angelic003
 
Mulla on pahoinvointi ja väsymys helpottunut. Muutaman viikon sisällä pitäisi tulla kutsu ultraan. Kovasti haluaisin tietää jo kumpi se on mut ei taida vielä näkyä. Eikös n. Viikolla 20 pitäisi jo nähdä kumpi se on?
 
Heipat täällä yksi jyväskyläläinen ensiodottaja lisää. Yritin aikaisemminkin kirjotella, mutta tuli teknisiä ongelmia. Joskos nyt onnistuu. Laskettu aika on 1.3. Eka ultra oli elokuun lopulla ja siellä se onneksi viipotti menemään. Kaikki kunnossa siis tähän mennessä. Pirusti jänskätti, kun itellä ei ole ollut minkäänlaisia oireita .... ei siis m i n k ä ä n l a i s i a. Joku pömppis tuohon vatsan seudulle on ilmestynyt, mutta mistään muusta ei kyllä huomaa, että raskaana ollaan. Vaikea saada jotenkin pää mukaan tähän touhuun, mutta onhan tässä vielä aikaa!

Itellä ei ole lähipiirissä ketään odottajaa ja muutoinkin läheisimmät ystävät + perhe asuu kauempana. Mukava tulla tänne kuulostelemaan muiden odottajien tuntoja.
 
Takaisin
Top