Keskeytynyt keskenmeno ja odottelu

Unelma27

Näppärä viestien naputtelija
Aika on pitkä kun odottaa puhelua sairaalalta. Tiistaina kävin ultrassa. Olisi pitänyt olla 7+5 koko, mutta siellä hädin tuskin näkyi mitään. Koko vastasi 6+3, eikä sykettä. Viikonloppuna oli etovaa oloa vähän, niin ehdin jo ajatella että kaikki onkin hyvin. Itketti niin, kun kuulin tilanteen, että en pystynyt mitään vastaamaan. Kuulemma lähete lähtee naistentautien polille ja soittavat 1-2 viikon päästä. Siellä ultraus ja saisin lääkkeet. Mutta toivoisin että alkais vuoto. Ei oo mitää muita oireita enää kuin rinnat vähän kipeet ja turvotus. Onko tietoa miten spontaanin keskenmenon vois saada, kun lääkkeellinen keskeytys pelottaa? Tai onko mitää mistä vois aavistaa että se alkais? Raskaustesti viivat oli aiemmin todella vahvoja,niin voisko niistä nähdä, millon vuoto vois alkaa? Odottelu on todella masentavaa, kun haluaisi että tämä olisi jo ohi 😢💔

@Unelma27 otan osaa menetykseen❤️ Valitettavasti sitä ei oikein voi ennustaa, milloin sponttaani keskenmeno alkaa eikä siihen voi itse vaikuttaa. Toisilla keho pitää kovemmin kiinni raskaudesta ja toisilla keho luopuu raskaudesta kun mieli tajuaa että kaikki ei olekaan hyvin. Raskaustestin viivat eivät myöskään lähde haalistumaan ennen kuin hcg laskee ja hcg lähtee laskuun vasta kun raskausmateriaali poistuu kehosta. Mä soitin ensimmäisen keskenmenon kohdalla seuraavana päivänä lähetteestä ka pyysin mahdollisimman pikaista aikaa, koska meillä oli häät ja häämatka tulossa viikon sisään. 1-2viikkoa puhelua ka siihen vielä päälle ajan saaminen tuntuu pitkältä. Hurjasti voimia tilanteeseen❤️

Kiitos nopeesta vastauksesta ❤️ Tuntuu raskaalta kun töitä on vaa tehtävä ja tän asian kanssa elettävä ennenkuin saa ajan... Kiitos vinkistä että kannattaa soitella. Löysin puhelinnumeron mihin lähetteen saaneet voi soittaa ja kysellä lähetteen perään. Aattelin soitella sinne. Mut ei voi ens viikolla heti olla kun mies menee reissuun. Eniten on mielessä, et mitä jos tää pitkittyy ja haluunko kuitenki vielä yrittää 😢🌈🙏

Haluaisin lohduttaa, että lääkkeellisen tyhjennyksen kokemukset on lopulta tosi erilaisia. Itselleni se oli hirveää, mut huonekaveri lähti kuuden tunnin jälkeen kotiin toipumaan (olin polilla). Osa ottaa lääkkeet kotona ja on aika vähän kipeä. Luin jostain et tuulimunaraskaudet on usein hankalampia ja mulla oli just sellainen aika pitkällä (rv 13) ja olin ekaa kertaa raskaana. Kokemuksen kivuliaisuudesta huolimatta menisin tarvittaessa uudestaan, se yksi päivä fyysistä tuskaa oli kuitenkin melko vähän suhteessa muuhun. 90 % kerroista lääkkeellinen tyhjennys toimii ja siinä on kuitenkin pienemmät riskit kuin kaavinnassa.

Voimia ajan odottamiseen ❤️ Jos tuntuu et työnteko käy liian raskaaksi, niin työterveyden pitäisi kyllä kirjoittaa sairaslomaa oman ja ystävien kokemuksen perusteella.

@Unelma27 Voi myös olla, että raskaus menee pian itsestään kesken jos sykettäkään ei ole löytynyt. Mun oma kokemus kaksi päivää sitten oli lempeä, ei yhtään kipuja. ❤️ Meni yöllä kesken ja verenvuoto oli niin suurta että olin yön päivystyksessä ja lopulta imussa. Hoito oli naistenklinikalla ihan super ja menin samana iltana vielä töihin. Verenvuoto loppui kokonaan tuohon imuun eikä pientä jälkivuotoa ollut kuin päivän verran. Toivon että sinulla menisi yhtä kivuttomasti ja helposti. Odottaminen on hirveintä. 💔

Mä odottelen uusinta ultraa, vähän sama tilanne kuin sinulla mut syke näkyi. Piti olla tiistaina viikkoja 7+2 mutta vastasi 6+4 mut tosiaan syke oli hyvä. Nyt oon joka toinen päivä vuodellu verta ja vatsa kramppailee niin uskon kehityksen jo loppuneen ja km alkanut. Kroppa vaan ei vielä ymmärrä tyhjentyä itsekseen.

Mulla tehtiin kkm lääkkeellinen tyhjennys, kun kroppa ei älynnyt ite alkaa hiipunutta pientä poistamaan. Olin polilla, tyhjennys ei juurikaan tuntunut missään, pärjäsin buranalla ja panadolilla. Olin polilla varmaan noin 5-6h ja pääsin kotiin. Nyt jos ja kun tää on mennyt kesken, saan lääkkeet ultrasta mukaan jos ei vielä ole tyhjennys kokonaan tapahtunut ja ajattelin napsia ne kotona.

Takaisin