Keskeytyneen keskenmenon jälkeen raskaaksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Isabell
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Isabell

Näppärä viestien naputtelija
Heippa!

Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno np- ultassa 05.01.2012. Järkytys oli suuri, ja suru on edelleen pohjaton, mutta kaipa tämä päivä päivältä helpottaa.
Sikiön kehitys oli vain päättynyt, mutta ei vain ollut tullut normaalisti ulos, vaan jäänyt elottomana kohtuun.
Kammottava näky ruudulla, kun odotti aivan jotain muuta.

No, lääkkeellinen tyhjennys aloitettiin heti ja eilen laitoin vielä tabletit, mitkä käynnistivätkin vuodon lorisemalla.

Olen kuullut, että keskenmenon jälkeen voi olla hyvät mahdollisuudet raskaaksi tulemiseen.

Nyt haluankin kuulla kokemuksia ; Raskaaksi keskenmenon jälkeen ??

Tarvitseeko odottaa ne yhdet kuukautiset välissä, jos tarvitsee, niin miksi ? Kuulin jostain, että ei ole välttämätöntä, se vain helpottaisi lasketun ajan määrittämistä ?
Luulisi kehon tietävän, jos ei ole valmis uuteen raskauteen.

Olisi vain niin kova halu tulla uudestaan raskaaksi, olo on niiiin tyhjä :( kun nämä vuodot ensin loppuisi..

Itse sain keskenmenon heinäkuussa, mutta silloisen kumppanin kanssa erottiinkin melkein heti sen jälkeen, että oli siltä kannalta ihan hyvä juttu. Mutta kun tapasin nykyisen kumppanini niin tulin 2 viikkoa suhteen "virallistamisen" jälkeen raskaaksi, mikä oli tosin järkytys, kun oltiin niin lyhyt aika oltu yhessä. 28.8. olin tullut raskaaksi siis uudelleen, ja raskaus on sujunut erittäin hyvin tähän asti. :) Että siitä vaan yrittämään:) Ja vielä kävi niin jännästi että luulin kuukautisteni loppuneen jostain kumman syystä tosi nopeasti, (alkoi 27.8.) ja sitten jatkuikin vielä 29.8 ja siitä pari päivää eteenpäin, ja ultrassa selvisi minun tulleen raskaaksi silloin kun luulin 28.8. kuukautisteni olevan ohi:) Mutta nyt olemme molemmat kasvaneet tähän tilanteeseen, haemme yhteistä asuntoa ja odotamme innolla rakenneultraa että saadaan sukupuoli tietoon:) eikä kumpikaan osaa enää olla ilman sitä ajatusta että meille tulee vauva:) kesäkuussa se sitten vihdoin tuleekin:) Onnea matkaan!

Suuri osanotto keskeytyneen keskenmenon vuoksi Isabell. Olen itse kokenut saman järkytyksen ensimmäisen raskauden aikana ultrassa, eikä se tunne ikinä unohdu. Itselläni ainakin mietitytti/mietityttää kovasti se, että miksei luonto hoitanut pikkuista ulos, kun sen kasvu pysähtyi. Sen sijaan olin huijatussa tilassa useamman viikon raskausoireineen, ja tänä aikana kuvittelin, että niin kauan kun ei ole mitään vuotoa tai erityisiä kipuja, niin kaikki on hyvin. Luulin siis olevani normaalisti raskaana. Toisaalta, raskaus oli ensimmäinen, niin ei ollut hirveästi vertailupohjaa.

Keskeytyneen keskenmenon jälkeen luin myös paljon aiheesta uudelleen raskautuminen. Aluksi suru oli niin suuri, että ajattelin, etten enää ikinä uskalla raskautua uudestaan. Usein suositellaan odottamaan yhdet kuukautiset lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, jotta kohdun limakalvo pääsisi vahvistumaan kunnolla ja olisi vastaanottavaisempi uudelle raskaudelle. Kai siinä taustalla on tosiaan myös se, että lasketun ajan laskeminen on helpompaa kun odottaa ne yhdet kuukautiset. Toisaalta, minulle ainakin sairaalassta osa lääkäreistä sanoi, että uudelleen raskautumista voi yrittää heti, kun keskenmenovuoto loppuu. Yksi lääkäri tosin kehotti odottaa yhdet kuukautiset. Kai se riippuu tilanteesta, mutta käsittääkseni lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen paikat palautuu nopeammin kuin kaavinnan jälkeen.

Vähitellen joidenkin viiikkojen jälkeen tuosta ikävästä tapahtumasta alkoi vauvahaaveet nousta taas pintaan. Päätin kuitenkin odottaa ne yhdet kuukautiset, etten ainakaan hermoilisi sitä kun en odottanut niitä, jos sattuisi tärppäämään. Yhdet kuukautiset oli siis keskeytyneen keskenmenon jälkeen, jonka jälkeen tulin uudestaan raskaaksi. Nyt menossa vasta 8.raskausviikko ja koko ajan jännittää kuinka tässä käy ja pelottaa jo nyt siintävä np-ultra, jos sinne asti päästään. Historiastani johtuen kävin jo viime viikolla ensimmäisessä ultrassa, jolloin kaikki oli ainakin hyvin. Mieli tekisi käydä vielä uudestaan ultrassa ennen np-ultraa, mutta ehkä yritän malttaa mieleni.

Toivon siinulle Isabell paljon voimia koko prosessiin! Fyysisen puolen kuntoon saamiseen tuntuu tuona hetkenä menevän aikaa hukkaan, mutta on varmasti ihan hyvä antaa myös henkiselle puolelle aikaa toipua tapahtuneesta. Toipuminen on tietysti yksilöllistä, ja on jokaisen oma asia yrittääkö heti uudestaan vai odottaako hetki. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja saat pian iloita uudestaan ilman pelkoja!!!

Lindaw - ihana kuulla, että teillä kaikki mennyt hyvin! Toivotaan mukavaa loppuraskautta myös :)

lumo - Kiitos! <3 ... Sitä hetkeä siellä np ultrassa ei varmaan tule koskaan unohtamaan ja olen varma että pelko tulee väkisinkin varjostamaan seuraavaakin raskautta, kun tuon järkytyksen on joutunut kokemaan. Minullakaan kun tosiaan ei ollut mitään vuotoa eikä kipua ja raskausoireet jatkuivat vielä silloin ultrapäivänäkin :(
Mulla se jälkivuoto kesti 3 viikkoa, kävin jälkitarkastuksessa, joka totesi kaiken olevan hyvin. Vain menkkavuotoa kohdussa näkyi, ja siitä parin päivän päästä ne alkoikin.. Joten menkat halusin myös kuitenkin odottaa, en uskoltanut ottaa sitä riskiä, jos ei odotakkaan..

Nyt toivon uudelleen raskautumista <3 .. lumo paljon onnea uudelleen raskautumisen johdosta! :) toivon todella että raskautesi sujuu hyvin ja pikkuinen pysyy mukana koko matkan <3 Tulethan välillä kertomaan kuulumisiasi! Yritä nauttia jokaisesta päivästä, uskon/ toivon että saadaan seuraavasta np ultrasta hyvä kokemus!

Takaisin