Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sapsukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sapsukka

Oman äänensä löytänyt
Helou,

Olen jo 36v odottaja. Huomenna tulee rv 10 täyteen. Vielä siis reilu pari viikkoa pitäis riutua ja odotella ennen NT- ultraa. Ultrassa rv 8+5 kaikki oli kunnossa. On pahoinvointia, rinnat arat ja ajoittain nivuskipuja. Silti ajatuksiin hiipii, että jos kaikki ei olekaan kunnossa. Mitenköhän saisi itsensä rauhoittumaan?

Onko teidän kunnassa avoin neuvola jonakin päivänä viikossa? Meillä on sellainen ja sinne saa kuulemma mennä vaikka kuuntelemaan sydänääniä jos huolettaa. Tai ainakin pääsisit juttelemaan peloista.
Jos ei ole, auttaisiko dopplerilla kuuntelu? Noilla viikolla voisi jo alkaa kuulua. Toki kaikilla ei kuulu vielä tuossa vaiheessa.

Minulla on kohtu taaksepäin kallellaan niin epäilen ettei sydänäänien kuuntelu vielä onnistu, ja sehän sitten tuo vaan lisää huolta. Jopa Rv 14 aikaisemmissa raskauksissa ollut vaikeuksia saada kuulumaan. Tästä syystä en kotidoppleriakaan ole hommannut, että jos en löydäkään ääniä niin se sitten luo vaan lisää huolta.
Ultrassa käynti varmasti helpottaisi, mutta kunnallisella en sellaiseen pääse, ja yksityiseen ei ole varaa.

Itsellä auttoi vain aika. Mitä pidemmälle raskaus eteni, sitä enemmän uskalsi luottaa sen onnistumiseen. Ensimmäinen puolisko ei tosiaankaan ollut mitään vaaleanpunaista hattaraa, vaan pelko kyti mielessä koko ajan. Raskausoireiden olemassaolo helpotti vähän huolta. Kotidoppleri ei olisi auttanut, sen käyttö olisi vaan lisännyt stressiä. Ultrakäynnit helpottivat huolta vain hetkellisesti.

Eli eipä minulla juuri muuta vinkkiä ole, kuin koita olla miettimättä asiaa, ei kannata murehtia etukäteen, kun se ei mitään auta. Koita keksiä jotain muuta ajateltavaa. Tiedän, että aikamoista taistelua saa käydä päänsisällä, ettei koko ajan ajattelisi pahinta mahdollista. Tsemppiä ja jaksamista!

Takaisin