Keskenmenon kokeneiden yrityskerrat

anní

Vauhtiin päässyt keskustelija
En tiedä onko tämän tapaista ketjua jo, mutta itseäni kiinnostaisi kuulla nimenomaan keskenmenon kokeneiden yrityskerroista, kauanko yritystä takana, montako keskenmenoa ja erityisesti koska uusi plussa keskenmenon jälkeen on tullut.

Itselläni on yksi lapsi edellisestä suhteesta, sai alkunsa yk1.
Nyt uudessa suhteessa, ja takana yksi keskenmeno rv6+6, sai alkunsa yk4.
Nyt on tarkoitus aloittaa heti uusi yritys.

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille ja plussatuulia:happy:
 
anni me ollaanki saatu samoihin aikoihin keskenmeno.. joo muakin kiinnostaa tää sama juttu toivottvasti tähän tulis vastauksii ! :)
 
Meillä oli vuosi yritystä, ennen kuin ensimmäinen raskaus sai alkunsa. Se päättyi kuitenkin kkm 8+4. Lääkäri silloin antoi ymmärtää, että uutta raskautta saa odottaa pitkään. Yllätys oli suuri, kun kaksoset olivat tarttuneet kyytiin neljännestä kierrosta kkm jälkeen. Ensimmäinen kierto oli ovuloimaton, joten en ole sitä laskenut mukaan. :)
 
Aikoinaan tulin uudestaan raskaaksi kkm:n jälkeen (oli kaavinta) yk 2 , tosin eka virallinen yritys se vasta oli. Nyt on menossa yk 5 enkä usko että plussaan vielä tästäkään kierrosta. Mut ikä varmaan vaikuttaa. Nyt olen jo 41v.
 
Km-raskaus alkoi kolmannesta yk:sta ja nyt meineillään oleva raskaus myös kolmannesta yk:sta (mukaanlukien km-vuodosta alkanut kierto).
 
Meillä tärppäs pillereiden poisjättämisen jälkeen noin kolmen kierron sisään, mutta meni kesken viikolla 7. Seuraava tärppäs vasta vuoden yrittämisen jälkeen. Uskaltaisin väittää, että tähän vaikutti osittain meidän käyttämä liukkari. Heti kun kokeiltiin ilman liukkaria (eikä ollu mikään spermisidiä sisältävä liukuvoide edes), tulin raskaaks.
 
Pääsenpä nyt itsekin tänne vastaamaan, eli yk4 tuli plussa, meni kesken rv 6+6, ja tasan kuukausi keskenmenosta niin uusi plussa :happy::Heartred
 
Minä tein uuden positiivisen raskaustestin 8 kuukautta keskenmenon jälkeen. Keskenmenoon päättynyt raskaus alkoi lyhyen yrityksen jälkeen.
 
toisen yritystä lähes vuosi, ainoa plussa päättyi km viikolla 11, tai ainakin tuli ulos silloin, nyt toinen kierto km:n jälkeen kp32/28-30 ja dpo 12,joten katsellaan lähdetäänkö seuraavaan kiertoon
 
Voisin tänne kertoa oman kokemukseni. Minulla ei ollut keskenmeno vaan keskeytys. Keskeytykseen siis päädyttiin nt-ultrassa löytyneen turvotuksen ja sen lisätutkimusten jälkeen (ei olisi ollut elinkelpoinen yksilö, löytyi T21 sekä ainakin vikaa aivoista ja suolistosta). Keskeytys oli viikolla 13+6 ja se tehtiin juhannuspäivänä eli 20.6.. Normaalin systeemin mukaan jälkitarkastus olisi jo ollut, mutta kun mentiin seulojen kautta ja kun oli jo niin "iso" sikiö niin jälkitarkastus on vasta ensi viikolla (ja siellä saadaan enemmän tietoa mitä kaikkea oli sikiössä vikana kun on ehditty tekemään avaus ja lisää tutkimuksia). Pointti tänne kirjoittamisessa oli kuitenkin se, että meille sanottiin heti, että vähintään kaksi kiertoa olisi hyvä odottaa. Meillä on toki eri tilanne kun sikiö väkisin otettiin pois eikä ollut keskenmeno. Olen myös kuullut ystävättäreltäni, jolla on ollut useampi km, että aina on suositeltu odottamaan vähintään yksi kierto. Täytyy muistaa antaa elimistölle aikaa toipua. Toki meilläkin on toiveena pian taas olla raskaana, mutta odotellaan nyt rauhassa. Olisin vaan halunnut jo toisen kun ensimmäinen pieni on jo niin iso (1,5 vee). :happy:'
 
Me alotettiin yritys lokakuussa 2014, plussa testin tein joulukuussa, mutta meni kesken Tammikuussa.sit oli taukoa leikkauksen vuoksi, ja uudestaan raskauduin kesäkuussa, ja kesken heinäkuussa nyt taas ootellaan miten käy.
 
Mulla on nyt tasan 3 viikkoa cytoteceistä ja edelleen vuotaa suht paljon. Välillä on ollut hetkiä, että on pärjännyt esim. aamupäivän pelkällä pikkuhousunsuojalla, mut sit iltapäivällä on alkanut taas vuotaa enemmän. Onkohan ihan normaalia, että kestää näin pitkään? Vuodon mukana tulee myös edelleen silloin tällöin jotain vaaleanruskeeta. Tein perjantaina raskaustestin, joka oli edelleen positiivinen, tosin hiukan haaleampi.
 
Sportmom, mulle sanoivat silloin että voi kestää jopa neljä viikkoa se vuoto, että kait se on vielä normaalia. :/ mulla kesti vaan 5 päivää ja siinä ajassa kerkes tulla kaikki ulos. :eek:
 
Minulla vuoto kesti parisen viikkoa ja sitten tuli vielä satunnaista tuhrua noin viikon. Kannattaa olla terveyskeskukseen tai neuvolaan yhteydessä, jos yhtää epäilyttää. Minulta myös seurattiin verikokeilla, että hcg laski riittävän alas.
 
Yk. 2 menossa, tuulimunasta lääkinnällinen keskeytys 4kk sitten. Nyt kp. 40 eikä menkkoja tulossakaan joten toivon tärppiä.

Mulla cytotecin jälkeen vuoto kesti myös sen pari viikkoa, puoltoista viikkoo tuli ku saavista ja loput pari pv tuhrua. Mulle määrättiin myös verikojeet arvojen (hcg) laskun seuraamiseen mut mä unohdin mennä sinne, oli vähä monta rautaa tulessa silloin. Mut kaipa arvot normiks veti kun tilanne nyt tämä.
 
Kyllä luulisi niiden laskeneen. Mulle lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa, että kun on normaali toiminta alkanut (eli ekat menkat tullut) niin silloin kaikki on ok ja varmasti kaikki raskausmateriaali on poistunut. Silloin on varmasti hcg:kin laskenut. Mulla sitä vaan seurattiin aika tarkkaan, kun ei laskenut (jonkun) lääkärin mielestä riittävän nopeeta...
 
Nyt vasta huomasin, että tuo mun aiempi viesti tulikin ihan väärään ketjuun. :D Mitenköhän oon ees tänne sillon eksynyt, heh. Mutta vuoto loppui vihdoin (vuoto kesti 4.5 viikkoa ja viime lauantaina 5.5 viikkoa lääkkeiden otosta negatiivinen testi) ja nyt tarkoitus yrittää uudelleen. :) En oo varma oliko mulla jo menkat vuodon aikana vai ei, mutta kerran jätettiin jo ehkäisy väliin, mutta tuskin oli oikeassa kohdassa kiertoa. Nyt siis odottelen seuraavia menkkoja, niin voi kunnolla yrittää uudestaan. :)
 
Meillä on miehen kanssa yhteinen lapsi, reilu 3v. Tulin raskaaksi pillereistä huolimatta silloin.
Vuosi sitten pillerit lopetettu mutta yrittämällä ei olla yritetty, 2/15 epäilty km. Plussa 5/15 mutta kesken 6/15. Yhden kierron tauko kun lääkäri suositteli että kohtu saa ns tekeytyä. Nyt sitten jännään että olisko tärpännyt jo seuraavasta... Ei vielä kunnon plussaa testissä vaikka punertava viiva tuleekin... Toivossa elän :)
Tsemppiä muillekin km kokeneille!
 
Takaisin
Top