Keskenmenon jälkeinen kierto

Anselmiina_

Puuhakas puhuja
Marraskuiset 2021
Moikka!
Minulla oli kkm lääkkellisine tyhjennyksineen kolme viikkoa sitten. Tällä viikolla tikutin ovulaation ja ovis oli kivuliain ikinä! Yleensäkin tunnen ovulaation ja sitä edeltävät ”kasvukivut”, mutta tämä ovis oli tosi paljon voimakkaampi. Tuli jopa hieman verta, vaikka yleensä mulla ei ikinä ole mitään veristä vuotoa menkkojen välissä. Onkohan hyvä vai huono asia? Onko teillä muilla ollut samanlainen eka kierto km:n jälkeen?
 
Mä tosiaan tikutin sen ovis plussan lääkkeellisestä tyhjennyksestä 2 vko, ovis oireet ja joku ihme limatulppa 3ntena viikkona mutta tuolloin testi nega. Ei ihan sattumalta tikutin sen plussan joka siis voi vissiin olla myös virheellinen(?) jos raskaustesti vielä plussa (tätä en testannut)..ihan ihme oloja ja outoja tuntemuksia nyt lääkkeistä reilu 3 viikkoa.
Mystistä on
 
Mä tosiaan tikutin sen ovis plussan lääkkeellisestä tyhjennyksestä 2 vko, ovis oireet ja joku ihme limatulppa 3ntena viikkona mutta tuolloin testi nega. Ei ihan sattumalta tikutin sen plussan joka siis voi vissiin olla myös virheellinen(?) jos raskaustesti vielä plussa (tätä en testannut)..ihan ihme oloja ja outoja tuntemuksia nyt lääkkeistä reilu 3 viikkoa.
Mystistä on

Ovulaatiotesti voi tosiaan näyttää positiivista, jos raskaushormonia on virtsassa, sillä LH ja hcg ovat osittain samanlaisia rakenteeltaan. Testattu on. :)
 
Mulla näytti raskaustesti negaa, tein sen samalla ovistestin kanssa kun ajattelin että voi näyttää virheellistä positiivista.
 
Mulla on kierto lyhentynyt kkm:n jälkeen. Ennen oli melko tarkkaan 30 päivää, nyt enää 26. Keskenmenosta kulunut aikaa nyt puolisen vuotta. Palautuukohan kierto enää ollenkaan siihen mitä se oli ennen? Ja vaikuttaakohan tämä nyt raskaaksi tulemisen mahdollisuuksiin, tai onko huono merkki, jos kierto näin muuttuu?
:anyone
 
Mulla jäi kierto tuollai lyhyemmäksi 1. Km:sta ja se pysyi sit 26-28 päiväisenä. En tiedä muuta muutosta kuin se et ovis aikaistu parilla päivällä. Tsemppistä yritykseen
 
Oli kyllä tosi kummallinen tuo ensimmäinen kierto kkm:n jälkeen. Ovis oli tosi kivulias :sad001 Pari viikkoa ovulaatiosta alkoi outo verinen vuoto. Tätä edeltävästi tein raskaustestejä ja niissä oli vaalea haamuviiva. Tuo verinen vuoto oli paljon kuukautisia niukempaa eikä raskaustestiin enää tullut edes haamua/viivanpaikkaa. Olikohan ne kuitenkin kuukautiset? Ehkä vuodon niukkuus johtui siitä, että jälkivuotoa oli vielä follikkelin kasvaessa eli ehkä limakalvo ei ole päässyt kunnolla kasvamaan. Tämä on ihan arvailua vaan, koska mitään jälkitarkastusta ei ole ollut.

Onko kenelläkään ollut ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen todella niukat? Olivatko sitä seuraavat menkat jo normaalit? Pelottaa, että mulla on joku hormonihäiriö :sad001
 
Mulla on ollut aina melko niukat kuukautiset (max 2-3 päivää) ja vuoto ei ole ollut älyttömän runsasta. Ennen kuukautisia on ollut pari päivää tiputtelua. Ensimmäiset kuukautiset kkm jälkeen oli ehkä vielä normaalia niukemmat, mutta niukka tiputtelu ennen ja jälkeen kuukautisten kesti muutaman päivän pidempään kun normaalisti.

Mä en vielä tiedä kuinka pitkä mun kierto on nykyään, koska kkm jälkeen on tosiaan ollut vasta yhdet kuukautiset. Vanhan kierron pituuden mukaan huomenna pitäisi alkaa toiset mutta tiedä nyt sitten milloin alkavat. Sen jälkeen kun viime vuoden elokuussa lopetin pillerit, niin kierto on ollut aina sen 28pv siihen asti kun huhtikuussa plussasin. Vähän harmittaa nyt kun ei ole pituudesta tietoa, kun tosiaan olisi kiva tulla uudestaan raskaaksi mahdollisimman pian, vaikka se vähän tämän kokemuksen jälkeen pelottaakin :sad001
 
Tämä oli hyvä ketju, pääsin vähän lukemaan, mitä voisi olla tiedossa.
Vielä ei ole tullut menkkoja, keskenmeno oli vasta kaksi viikkoa sitten.
 
Mulla on keskenmenosta nyt n. Kuukausi. Menkkoja ei ole näkynyt. Eikä oikein ole mitää oloakaan, että kehossa tapahtuisi mitään. Pari viikkoa keskenmenon alusta tuli vähän ovulaatiomaisia oloja, mutta nekin hävisi nopeasti ja nyt tuntuu ettei tapahdu mitään.

Ennen raskautumista oli menkoissa häikkää jo pidemmän aikaan ja ne saatiin lopulta toimintaan Terolut+letrotzolin avulla. Nyt jännittää miten kauan menee, että keho palautuu ja saadaan eka kierto aikaseksi. Onko teillä mennyt ekaan vuotoon miten pitkä aika? En mitenkään jaksaisi odottaa.. Lääkärikään ei osannut/halunnut arvailla mitään mitä tässä tulee tapahtumaan.
 
Mulla tuli km maaliskuun lopussa ja jo viikon päästä siitä sain negan rtestissä. Nyt eilen plussasin oviksen eli noin 6 viikkoa km:sta. Kierto mulla on ollut ihan sekaisin syyskuussa pois otetun kierukan jälkeen. Kierto ollu 56 pvä ja sain terot käyttöön nyt km jälkeen. Tarkoitus oli aloittaa ekojen menkkojen jälkeen, mutta pääsenkin aloittamaan jo vähän ennen. Nyt tässä kyllä toivotaan jospa saiskin plussan sitten rtestiin tuossa parin viikon päästä!☺️
 
Ennen kkm epäsäännöllinen kierto, nyt uutena välivuotoa. Jota siis ei aiemmin koskaan. Kokemuksia?
 
Tulin päivittelemään tännekin.. Ei se mun kuukautiskierto sitten ikinä palannut itsekseen. Lopulta n. 10 viikkoa keskenmenosta lääkäri määräsi Terolut kuurin. Sen jälkeinen vuoto oli todella erikoinen. Lyhyt ja niukka ja muutenkin melkein kuin tuhruttelua vaan. Laskin kuitenkin kuukautisiksi ehkä 2 päivää ja aloitin letrozol kuurin. Tulinkin heti siitä raskaaksi. :Heartbigred Nyt ollaan siis vasta raskausviikolla 5, eli kaikkea voi käydä, mutta toivotaan että tämä kestää matkassa. :love7
 
Oli kyllä tosi kummallinen tuo ensimmäinen kierto kkm:n jälkeen. Ovis oli tosi kivulias :sad001 Pari viikkoa ovulaatiosta alkoi outo verinen vuoto. Tätä edeltävästi tein raskaustestejä ja niissä oli vaalea haamuviiva. Tuo verinen vuoto oli paljon kuukautisia niukempaa eikä raskaustestiin enää tullut edes haamua/viivanpaikkaa. Olikohan ne kuitenkin kuukautiset? Ehkä vuodon niukkuus johtui siitä, että jälkivuotoa oli vielä follikkelin kasvaessa eli ehkä limakalvo ei ole päässyt kunnolla kasvamaan. Tämä on ihan arvailua vaan, koska mitään jälkitarkastusta ei ole ollut.

Onko kenelläkään ollut ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen todella niukat? Olivatko sitä seuraavat menkat jo normaalit? Pelottaa, että mulla on joku hormonihäiriö :sad001
Mulla saattoi olla ekat menkat reilu kk kkm:n tyhjennyksen jälkeen. Oli aika niukasti kirkasta verta, päivän tai kaks, sitten muuttui ruskeaksi ja niukaksi ja tahmeaksi. Sitten ainakin ihan kunnon menkat alkoi taas kuukauden päästä, ovulaatio kp 14 ja nyt raskaana 6+3:) ja ovulaatio oli selkein ikinä, tosi kipeä ja selvä plussa tuli testiin.
 
Mullakin eka ovulaatio oli tosi selkeä ja kipeä muuten. Plussa pärähti testiin heti ja ilman sitäkin oisin kyllä ollut varma ovulaatiosta.
 
Takaisin
Top