Keskenmenon jälkeen

Puff

Näppärä viestien naputtelija
Marrasmammat 2017
Toukoäidit 2020
Haluaisin kuulla kokemuksia keskenmenon kokeneilta. Meillä ennestään 11/2017 syntynyt lapsi ja toinen haaveissa. Esikoista yritettiin melkein vuosi ennen kuin tärppäsi. Noin kuukausi sitten plussasin muutaman kuukauden yrityksen jälkeen mutta valitettavasti raskaus meni kesken rv 6. Vuoto alkoi itsestään ja kesti 4 pv. Tästä nyt aikaa 2,5 viikkoa.

Kävin viikko sitten gynellä ja ultrassa kaikki oli ok, ei raskausmateriaalia enää kohdussa eikä muutakaan poikkeavaa. Kohdun limakalvo oli kuitenkin paksu ja gyne oli sitä mieltä että kuukautiset tulee pian. No ei ole kuitenkaan vieläkään alkaneet, mikä on harmi koska haluaisimme päästä pian yrittämään uudelleen raskautta.. kierto normaalisti 28 pv. Nyt mietityttää vielä että voiko tuo paksu limakalvo olla jotenkin hidasteena raskautumiselle... lääkäri ei sanonut siitä mitään, ennusteli vain menkkoja alkavaksi mutta eipä ne tosiaan alkaneet.

Miten teillä muilla eteni kierto keskenmenon jälkeen?
 
Hei! Tuolla enkeleiden vanhemmat puolella on paljon keskustelua keskenmenosta :)

Pahoittelut keskenmenosta!! Itsellä kanssa vielä jälkivuotoa tuulimunan jälkeen. Kierto saattaa keskenmenon jälkeen olla pitkä, kierto voi olla ovuloimaton tai ovulaatio voi tulla myöhässä. Oletko ovista huomannut? Yritystähän ei sinällänsä tarvitse odottaa, vaan käytännössä heti nega testin jälkeen voi aloittaa yrityksen.
Limakalvo poistuu seuraavien kuukautisten aikana (ellei tule heti raskaaksi). Voihan se olla, että oli ns normaalin paksuinen, siis sen paksuinen kun juuri ennen kuukautisia on ja siksi gyne sanonut että on paksu?

Ja vielä tuohon, että voiko se hidastaa raskautumista, niin kyllä, liian paksuun limakalvoon on hedelmöittyneen munasolun vaikea kiinnittyä oikeaan paikkaan. Kuitenkaan nyt ei tiedetä, onko kyse normaalista paksuudesta. Vaikka nyt olisikin "liian" paksu, varmaan seuraavassa kierrossa normi jo sitten :thumleft
 
Hei ja pahoittelut munkin puolesta! Keskenmenot on aina inhottavia! :sad001

Mutta mulla km-vuoto alkoi 7+6 ja kesti 5 päivää. Tasan kolmen viikon päästä vuodon alkamisesta tunsin ovulaation (ei voinut erehtyä) ja tästä kahden viikon päästä mulla alkoi menkat. Mun kierto on kans 28 päivää ja luteaali 14 päivää. Eli mulla keskenmenon jälkeen ovulaatio viivästyi viikolla, muuten kierto palautui heti ennalleen.

Sanoiko lääkäri sulle mitään mahdollisista kypsyvistä munasoluista? Kun mietin, että voisko sulla olla ovis kohta käsillä ja limakalvo siihen nähden sopivan paksu?
 
Takaisin
Top