Keskenmenoko?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nimmi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nimmi

Silmät suurina ihmettelijä
Hei kaikille,

kuumeilen täällä asiaa, josta on luultavasti miljoona ketjua jo tehty..

Eli, olisin nyt 4+5 raskaana, plussannut olen jo viime keskiviikkona, eli 4+0. Tänään alkoi kirkas veren vuoto, runsas, mutta ei yhtä runsas kuin kuukautiset. Pari siimamaista klönttiä, mitä on kyllä ihan normi menkka vuodoissakin. Kipuja ei juurikaan ole (mitä on PALJON kun normi kuukautiset alkaa) ja raskausoireetkin vielä pinnalla (pahoinvointi, rintojen kivistys, itkuherkkyys ym..). Tosin eihän se HCG heti lopukkaan keskenmenon alkaessa, joten oireet ei tässä vaiheessa merkkaa mitään..

Olisin ihan varma varhaisesta keskenmenosta muuten, mutta sain sellaisen tuossa tammikuun lopussa, jolloin se alkoi ekana päivänä ruskealla tuhnulla ja seuraavana päivänä jatkui todella kovalla kivulla ja runsaalla vuodolla, joka kestikin sitten kaksi viikkoa. 
Tämä ei tunnu nyt yhtään tuolta, lähinnä siis sen takia että mitään epänormaalia kipua ei ole, sitä samaa alavatsan menkkajuilimista mitä on ollut nyt jo melkein oviksesta saakka. Ja vuoto on siis ihan kirkasta verta.

Olen jo yhden normaalin raskauden läpikäynyt, poika on nyt muutamaa viikkoa vajaan vuoden.. Silloin ei mitään alkuraskauden vuotoa ollut, jota toivon tämän nyt olevan, ja haluaisinkin nyt ehkä positiivisia kokemuksia näistä runsaista, kirkkaista alkuraskauden vuodoista. Jos niitä siis on..

Kiitos :)

Moi!
Pitipä ihan tulla vastaamaan, kun kovin huolestuneelta kuulostit.
Edellisessä raskaudessa (josta tyttö nyt 1v3kk) mulla oli alkuraskaudessa, aina viikolle 12 asti, veristä vuotoa. En enää ihan tarkkaan muista kuinka runsasta, mutta sillon se kyllä huoletti. Vuosi aina pari päivää, sit taas parin päivän tauko.
Muistelisin, että välillä oli ihan punaista verta, välillä taas vaaleanpunaista "tuhrua". Missään vaiheessa ei kai ollut ihan niin runsasta kuin kuukautiset, mutta sidettä kyllä jouduin pitämään nuo monta viikkoa housuissa.
Vuotoa ei sen kummemmin tutkittu, eikä siihen mitään kipuja liittynyt, eli mun kohdalla se oli vaaratonta.
Nyt siis ei auta muuta kuin odotella, mutta tässä yksi onnellisesti päättynyt esimerkki alkuraskauden vuotoihin liittyen.
Toivottavasti raskautesi jatkuu onnellisesti! :)

Moikka!!!

Täällä kanssa käyny läpi yhden normi synnytyksen ilman mitään vuotoja , Yhden keskenmenon ja tässä raskaudessa olen vuotanut runsaasti verta viikoilla 6,13 ja 24 Kipuja siihenkään ei liittyny eikä lääkärit osanneet sanoa mistä moinen johtuu.. Koomimmin eivät sitä myöskään lähteneet tutkimaan... Edelleenkin olen raskaana ja vauva voi hyvin ja nyt viikkoja olisi jo 35+3..... Aina se veri ei tarkoita keskenmenoa mut kyllä tuo aina säikäyttää... Toivotaan että kaikki on hyvin sinunkin kohdalla :)

Piti vielä sanomani, että neuvolassa terveydenhoitaja arveli veren tulevan siitä, kun kohdun kasvaessa verisuonia saattaa katketa. En tiedä onko se ainut syy, mutta kuulosti järkeen käyvältä.

Hei.Pakko oli tulla vastaileen oman kokemukseni sulle.Eli mulla kaksi viikkoa sitten rupes tuleen verta,ensin tuli paperiin,sitten housuun jote oli pakko laittaa side.Soitin tk:n ja sanoivat että seurata tilannetta ja maanantaina ottaa uudellee yhteyttä jos jatkuu vielä..no sehän jatkui ja maanantaina menin sinne verikokeisiin ja sitte ultraan ja keskenhän se oli mennyt,viikkoja oli 7+2.. ihmettelinkin kun yhtäkkii alko selkäkivut ja mahaa nipisteli sekä aina ennen nukkumaan menoa tuli huono-olo..

Kiitos kaikille vastauksista! Keskenhän se meni...
Mutta nyt olisi seuraava "yritys", viikkoja nyt 4+4, jännityksellä odottelen päästäänkö loppuun asti :)

Helmimami: Joskus keskeytyneessä keskenmenossa alkio/sikiö kuolee kohtuun ilman, että keskenmenovuoto varsinaisesti alkaa. Minulla alkoi keskenmenovuoto pienellä tuhrulla ja ultrassa pari päivää vuodon alkamisen jälkeen selvisi, että sikiö olikin kuollut kohtuun jo n. 3 viikkoa aikaisemmin ja vuoto alkoi jälkeenpäin kuitenkin spontaanisti. Jälkeenpäin ajatellen jo aiemminkin niukat raskausoireeni hieman lieventyivät, mutta eivät kokonaan kadonneet. Vuoto ei aina ala siis välittömästi masukin menehtymisen jälkeen.

Ymmärrän, että olet huolissasi varsinkin, kun neuvolakäyntiisi on aikaa vielä parisen viikkoa. Olisiko sinulla mahdollisuus vaikka käydä yksityisessä varhaisultrassa, jos keskenmeno pelottaa?

Voi toki myös olla, että oireesi lieventyvät vain hetkeksi ja jos maltat hieman odotella, niin oireet voivatkin palata tai muuttaa hieman muotoaan. Epätietoisuus on raskasta, tiedän sen varsin hyvin itsekin.

Toivottavasti teillä olisi kuitenkin kaikki hyvin! :)

Helmimami: Mulla tuli keskenmeno 2009 vuonna. Kun keskenoli mennyt, ei tullut yhtään mitään vuotoa, eikä sattunut. Mulla vaan oireet lähti häviämään ja menin sit ekaa ultraan niin kesken oli mennyt.

Toivottavasti sulla on parempi tuuri ! Tsemppiä

Helmimami: kokemus asiasta keskeytynyt keskenmeno syksyllä 2009. Istukka jatkoi porskuttamistaan, raskausoireet säilyivät ja luulin jo olevani helposti viikoilla 8 + kunnes yksityisessä ultrassa ei sykettä näkynytkään. Paria viikkoa aiemmin heräsin yöllä menkkamaiseen kipuun joka ei ottanut loppuakseen ennen parasetamolin ottamista ja seuraavana aamuna varasin ajan yksityiseen ultraan, jossa täti sanoi että "alkio on vain kiinnittynyt myöhemmin". Pelkäsin itse että on menossa munasarja tohjoksi tai jotain, mutta keskenmenoahan tuo kroppa silloin vissiin yritti. Käytiin viikkoa myöhemmin ultrassa ja alkio oli saman kokoinen kuin viikkoa aiemmin, vastasi kokoa 6+0 eikä sykettä.

Muita oireita keskenmenosta ei ollut tuon yöllisen juilinnan lisäksi, ei vuotoa, ei poistuneita pahoinvointeja ja sitten viikkoa-paria myöhemmin suoritettiinkin lääkkeellinen tyhjennys kun ei alkanut itsestään poistumaan.

Tsemppiä ja toivotaan parasta :)

Takaisin