Keskenmenoko? Alkio piilossa? Tuplaraskaus, joista toinen poissa? MIKÄ?

Serah

Jostain jotain jo tietävä

Heippa! Olen tavaillut eri ketjuja ja nyt tekee mieli kertoa omasta tilanteestani. Olen 23 vuotias naikkonen ja päätimme kihlattuni kanssa kokeilla vauvaonnea ennen kuin lähdin reissuun. No. Tilanne on aika mutkikas. Lähdin siis vajaa kolme viikkoa sitten kotoa eli viimeisestä yhdynnästä on suunnilleen nelisen viikkoa. Ehkäisyä ei käytetty, koska tietoisesti lopetin laastereiden käytön. Tein kahtena aamuna testit, jotka näytti haamuplussia (18.1. ja 20.1.). Siihen mennessä mulla oli ollut menkkamaista kipua mahassa ja eilen kipu on muuttunut vihlovaksi, tykyttäväkai ja toispuoleiseksi. On ollut "kuumotusta" alavatsassa muiden oireiden lisäksi. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta väsymystä kylläkin. Mielialat vaihtelevat laidasta laitaan päivän mittaan. Mielestäni ravaan pissalla myös tiheämmin kuin ennen, mutta kuitenkin pelottaa, että oireet ovat vain korvieni välissä.

No... mitenköhän tän nyt sitten aloittaisi. Maanantaina sain positiivisen tuloksen virtsanäytteesta laboratoriolta. Tiistaina oli kipua mahassa, ei mitään aikaisempaa kummempaa. Sitten illalla alkoi vuoto ja huolestuin. Soitin paikalliseen neuvolaan josta ensin sanottiin asian olevan normaalia. Tivasin päästä varhaisultraan ja siellä sitten tänään kävinkin. Alkioa ei löytynyt. Epäilivät keskenmenoa, mutta antoivat vielä pienen toivon kipinän ja sanoivat, että mene kotiin ja tee raskaustesti. Jos testi osoittautuu edelleen positiiviseksi soita uudestaa ja jos negatiiviseksi, ei se aiheuta jatkotoimenpiteitä. No, testiin piirty oikein haamun haamu, eli todella paljon haaleampi kuin aikasemmat testit positiivisuudestaan ilmoittivat. Kerran siihen nyt jotain tuli, niin huomenna menen sitten gynegologin tarkistukseen iltapäivällä.

Nyt vuoto on lähes loppunut (eli ei tule enää pikkuhousunsuojaan vaan ainoastaan pyyhkiessä) ja kipuakaan enää edes hädintuskin huomaa. Itsellä nyt lähinnä pinnassa ajatus siitä, että keskenmeno oli ja se on nyt sitten loppunut. En uskalla ollenkaan edes ajatella, että siellä vielä joku ihana pieni maha-asukki olisi. Tuntuu siltä, että hajoan :'(

 
Hei!
Ymmärrän huolesi ja pahan mielesi. Itsekin olen keskenmenon kokenut ja tuo sinun kokemasi kuulostaa kyllä siltä, että raskaus on keskeytynyt ennen kuin se on kunnolla alkanutkaan. Olen lukenut jostain, että nykyajan naiset saavat tietää keskenmenoistaan paljon enemmän kuin ennen, koska nuo testit ovat nykyään niin herkkiä. Tällaiset varhaisraskauden keskenmenot ovat kuitenkin hyvin yleisiä, kuten sinulle on varmaan kerrottukin. Olet nuori nainen ja sinusta tulee vielä äiti! Älä jää tätä enemmäksi aikaa murehtimaan, koska murehtiminen on hukkaan heitettyä energiaa. Jaksamista nyt vaan ja käännä katse huomiseen! Onnea uuteen yritykseen! Ps. Älä tee niin aikaisin testejä, jos maltat...
 
Ikävää, että kävikin sitten näin :-( Tosiaan, nykyään testit ovat niin herkkiä että varmasti naiset saavat tietoonsa paljon sellaisiakin keskenmenoja, joita ilman testin tekemistä olisi voinut pitää vain kuukautisina. Sen vuoksi itsekin yritän tosissaan olla tekemättä testiä kovin aikaisin. Toki menetys on iso jos ehtii päivänkään uskoa olevansa raskaana. Siinä päivän aikana ehtii jo unelmoida ja suunnitella tulevaisuutta kovastikin. Tsemppiä toipumiseesi! 
 
No niinhän se oli, keskenmeno. Noh, nyt vuodot loppu. Kamalasti toivon, että seuraava ovis olis tossa neljän viikon kuluttua vasta. Kihlattuni tulee sillon viideksi päiväksi tänne Hollantiin. Haluaisin niin kovin, että sillon jo tärppäisi uudelleen. Vaikka kyllä se ajatus uudesta raskaudesta pelottaa, mutta kaipa tää tästä rauhottuu.
 
Takaisin
Top