Mulla ei oo yhtään lasta, joten onnistuneeseen raskauteen en osaa verrata, mutta 2x kkm ja 1kpl tuulimunasta löytyy kokemuksia.
Eka kkm oli 2013/14, olin vasta 19 ja koko raskaus oli suuri shokki ja yllätys, tosin positiivinen sellainen.
Jo muutama päivä positiivisen testin jälkeen tuli omituinen tunne, ettei kaikki ole hyvin. Jaoin tuntojani läheisilleni ja he lohdutteli, että on normaalia tuntea niin, ja että ihan varmasti kaikki on hyvin. "Pian pääset varhaisultraan ja näet itsekin, että kaikki on hyvin"... Tunne ei jättänyt rauhaan, mutta jotenkin pakotin itseni uskomaan muita, koska "tietäväthän he äiteinä varmasti paremmin". No, koitti varhaisultra; piti olla 9+?, vastasi 6+?, ei sykettä, diagnoosi keskeytynyt keskenmeno. Oli mennyt kesken juuri niinä päivinä, kun tuli tunne, ettei kaikki ole hyvin. Siitä alkoi melkoinen helvetti (2 lääkkellisen tyhjennyksen yritystä, 2 kaavintaa. Tää kokemus oli kamala ja aivan oma pitkä tarinansa, joten siitä lisää kenties jossain toisaalla joskus). Summa summarum: vaisto tiesi.
Toisena kokemuksena oli tuulimuna joskus 2016 tienoilla. Tää oli vaistojen osalta melkoinen, joskin en tiedä oliko "hedelmöittymisineen" kaikkineen vaisto aivan oikeassa joka jutussa, mutta ihmeellisen tarkka se joka tapauksessa oli! Eli tietyn seksikerran päätteeksi tuli tunne, että tästä alkaa raskaus. Sanoin sen miehellekin. Ei tullut menkkojen myöhästymien yllätyksenä. Olin jotenkin tosi tyyni ja sanoin miehelle, että "tehdään nyt testi, mutta lasta tästä ei tule, on sellainen tunne". Testi oli melko haalea positiivinen, ja jotenkin tuntemuksien sekä vaiston perusteella spekuloin ääneen, että "aika hailakka on. Kaikki ei oo hyvin, eikä tunnu että oisin raskaana. Voiskohan olla tuulimuna tai jotain". Varhaisultrassa viikon parin päästä sanoin ultraajallekin, että epäilen jonkun olevan pielessä, lieköhän tuulimuna. Hän vahvisti tän parin minuutin päästä ja ihmetteli suuresti, miten aavistin ihan oikein.
Viimeisin kkm todettiin nyt 21/22 vuodenvaihteessa, oikeastaan uudenvuodenaattona.
Tässäkin oli huonoja fiiliksiä ja voimakkaita pelkoja. En oo enää jokuseen vuoteen ollut tunteellisesti niin "auki" ja herkkä kuin aiemmin elämässäni olin, joten vaisto/intuitio minkään suhteen ei ole ihan samassa terässä, kun joskus oli. Käytiin kahdessa varhaisultrassa, joissa näkyi sykkeetkin, mutta silti pelko, epävarmuus ja ahdistus vaivasi. Samalla kuitenkin valoin itseeni vahvaa uskoa, että "höpöhöpö se kesken ole mennyt, kun sykkeetkin kerran on nähty, hysterisoin vain turhaan". Kolmanteen ultraan oli kuitenkin päästävä.. Siellä ei sitten enää sykettä ollutkaan.